thumbnail
thumbnail
Senior Informatiemanagement Specialist

Wij Groningen

Floresplein 19, 9715 HH Groningen, Nederland

TIJDELIJK
Deze opdracht is verlopen
90
32 Groningen

Publicatiedatum:

21-01-2023

Sluitingsdatum:

10-02-2023

Begindatum:

01-04-2023

Einddatum:

31-12-2023

Organisatie
WIJ Groningen is een jonge organisatie in het Sociaal Domein die voor de Gemeente Groningen verschillende taken uitvoert, onder andere rondom de WMO en Jeugdwet. WIJ heeft in 2018 een vliegende start gemaakt. Zij geeft nu met rond de 1.000 medewerkers ondersteuning aan inwoners van Groningen die het niet helemaal zelfstandig redden op het gebied van onder andere financiën, opvoeding en gezondheid. In de komende periode breidt WIJ haar werkzaamheden uit en groeit zij met nog eens 300 medewerkers. Een groot deel van de automatiseringen wordt afgenomen van de Gemeente Groningen en momenteel zijn beide organisaties op meerdere vlakken sterk vervlochten. Door de snelle groei heeft WIJ Groningen in eerste instantie niet alle aandacht gegeven aan het managen van informatie en informatievoorzieningen terwijl de organisatie datagedreven wil en ook moet worden.

Zes maanden geleden is een Kwartiermaker Informatiemanagement gestart om in opdracht van de Raad van Bestuur een afdeling IM in te richten en de informatievoorzieningen op orde te brengen. Zowel de opgave als de ambitie is groot, waardoor er extra ondersteuning nodig is. Hiervoor zoekt WIJ Groningen een ervaren breed inzetbare specialist die bekend is met alle aspecten van Informatiemanagement.

Omschrijving van de opdracht
De ondergenoemde onderwerpen zijn enkele voorbeelden van de lopende dossiers binnen WIJ of in samenwerking met de Gemeente. Dit geeft indicatie van de breedte van de werkzaamheden op het vlak van Informatiemanagement. De Informatiemanagement Specialist kan bij alle onderdelen een rol spelen die uiteen kan lopen van het leveren van operationele bijdrage, bijdrage in expertise, coördinatie van werkzaamheden tot het dragen van de volledig verantwoordelijkheid voor dossiers.

Momenteel spelen er binnen WIJ Groningen de volgende onderwerpen:

  • Het ontwerpen van de Informatiestrategie en -beleid

  • Het ontwerpen van de informatiearchitectuur voor WIJ

  • Het inrichten van portfolio management en road map voor nieuwe ontwikkeling

  • De implementatie van een nieuw personeelssysteem (AFAS)

  • De implementatie van een nieuw primair proces systeem (X-Works)

  • De aanpassing en uitbreiding van het huidige primair proces systeem (WIZportaal)

  • Het migreren van alle data van oud naar nieuw primair proces systeem

  • Het op orde brengen van het gebruikersbeheer en bijbehorende rechtenstructuur

  • Het verbeteren van de performance van de kantoorautomatisering

  • Het specificeren van de WIJ-behoefte voor de leveranties door de Gemeente

  • Het inventariseren van de organisatie-brede functionele informatiebehoefte

  • Het organiseren en contracteren van externe informatiebronnen

  • Het opnieuw ontwerpen en inrichten van een Power BI omgeving

  • Het eventueel ontwikkelen en in gebruik nemen van een datawarehouse

  • Het borgen van een goede implementatie van de AVG

  • Het inrichten van Functioneel Beheer en gebruikersondersteuning

De rol van de Specialist is veelzijdig, vraagt alle competenties en is daarmee een echte uitdaging. De organisatie groeit momenteel snel in omvang en volwassenheid. WIJ Groningen staat midden in de samenleving en heeft contacten met veel spelers binnen het sociale domein, de overheid en de verschillende commerciële partijen. De Gemeente Groningen is één van de grootste stakeholders waarmee contacten worden onderhouden op alle niveaus. Binnen de cultuur van WIJ heerst een positieve energie. Op stafniveau staan de medewerkers open voor verandering en de organisatie is volop in beweging. De staf is momenteel rond 60 medewerkers groot waarvan op dit moment 5 collega’s werken voor IM. Hierdoor moet een klein team de hele organisatie bedienen in haar behoefte aan informatie en informatievoorzieningen.

Kandidaatomschrijving

Functie-eisen

We zoeken een bevlogen interim Informatiemanagement Specialist. Je bent een teamplayer met strategisch inzicht.
De ideale kandidaat beschikt daarnaast over:  

  • een sterke affiniteit met Informatiemanagement;

  • goede sociale vaardigheden;

  • de kwaliteiten om snel informatie te kunnen opnemen en een sterk analytisch denkvermogen;

  • het vermogen om zelfstandig (projectmatig) kunnen werken en op veel borden tegelijkertijd te kunnen schaken;

  • minimaal HBO werk- en denkniveau.

Interviewplanning
Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

De planning voor de interviews is in de week van 13 februari.

Toelichting op rooster
Ingangsdatum is 1 maart of 1 april, afhankelijk van beschikbaarheid kandidaat.

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Hoe werkt het?
Vind jouw droomopdracht
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je hebt aangemeld kan je direct op de vacature solliciteren, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is. Een groot deel van de vacatures is ook in te vullen als ZZP-er, indien gewenst stemmen wij graag met je af of dat voor deze vacature mogelijk is en wat het meest gunstige is.
Kies een opdracht
Voordelen van werken bij ons
Doorgroeien
Je gaat aan de slag bij een specialist in document- en informatiemanagement met veel doorgroeimogelijkheden.
Fun & Kennisdelen
Je wordt onderdeel van een hecht en ervaren team, met vakgenoten, kennisdeling, teamuitjes en meer fun.
Verdienen
Kom je in dienst? Dan verdien je een goed salaris, een reiskostenvergoeding voor het OV, een laptop en telefoon incl. abonnement, 5 werkweken verlof en 8% vakantiegeld per jaar. Ben je een zzp’er? Dan verdien je het aangegeven tarief p/u, waarbij wij een standaard fee hanteren van 10%. Bij langlopende opdrachten bouwt deze fee af. Wij regelen de facturatie.
Ontwikkelen & Verdiepen
Dankzij periodieke kennissessies, een opleidingsbudget bij GO Opleidingen, een gratis digitaal vakblad: Informatieprofessional en een lidmaatschap van de KNVI zijn er veel mogelijkheden voor ontwikkeling en verdieping.

Ben jij de Senior Informatiemanagement Specialist die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.