thumbnail
thumbnail
Teammanager Informatiemanagement

Servicepunt71

Tweelingstraat 2, 2312 LX Leiden, Nederland

TIJDELIJK
Deze opdracht is verlopen
130
32 Zuid-Holland

Publicatiedatum:

15-05-2023

Sluitingsdatum:

31-05-2023

Begindatum:

19-06-2023

Einddatum:

31-12-2023

Inleiding
De gemeente Leiden verzorgt sinds 1 januari van dit jaar de bedrijfsvoering voor de eigen gemeente en de drie buurgemeenten Leiderdorp, Oegstgeest en Zoeterwoude via een nieuwe centrumregeling. De gemeente Leiden heeft de taak overgenomen van de gemeenschappelijke regionale uitvoeringsorganisatie Servicepunt71, die per 1 januari is stopgezet. Vanuit het cluster Interne Dienstverlening en Advisering (IDA) levert de gemeente Leiden alle bedrijfsvoeringsdisciplines, waaronder de informatievoorziening. In de IV-organisatie zijn sinds 2020 alle informatievoorzienings-rollen ondergebracht, zoals functioneel beheer, informatiemanagement, databeheer, informatiebeheer & archivering, en de regie op de in 2020 voor een groot deel uitbestede ICT. In totaal bestaat de IV-organisatie uit vijf teams met ruim 200 medewerkers onder leiding van de regionale CIO en bedient zij zo’n 2500 medewerkers in de regio.

Door de overgang naar Leiden is de bedrijfsvoeringsorganisatie in beweging en wordt gewerkt aan een nieuwe managementstructuur, die aansluit bij de Leidse managementstructuur. Parallel daaraan wordt gewerkt aan de verdere verbetering en doorontwikkeling van de IV-organisatie. Door het vertrek van een teammanager en de lopende reorganisatie van de managementstructuur is de Gemeente Leiden op zoek naar een interim Teammanager Informatiemanagement.

Functieomschrijving
De teammanager maakt deel uit van het MT-IV, rapporteert aan de CIO en geeft sturing aan 30 medewerkers:

  • Strategisch informatiemanagers en informatiemanagers (georganiseerd per gemeentelijk domein)

  • Adviseurs Informatievoorziening

  • Architectuur

  • Informatiebeveiligers en privacyofficers

  • Businessanalisten

Met deze medewerkers is de teammanager verantwoordelijk voor het in beeld brengen van de informatievoorzieningsbehoefte van de verschillende organisaties en -onderdelen en het doorvertalen naar vernieuwingen en projectvoorstellen, het bewaken van samenhang, kaders en richtlijnen en het bewaken van informatieveiligheid en privacy.

Daarnaast speelt de teammanager een belangrijke rol bij de doorontwikkeling van de hele IV keten. De IV teams zijn in de periode 2019-2021 samengebracht vanuit de gemeentelijke organisaties en zijn sindsdien bezig om de kwaliteit van de informatievoorziening te versterken, zowel op inhoud als op samenwerking. Multidisciplinaire teams werken aan verbeteringen gericht op drie doelen: “IV doet het gewoon”, “Business en IV werken samen steeds beter” en “We doen onze projecten goed, snel en soepel”. De teammanager is (mede-) eigenaar van deze doelen. Voor het team zijn de belangrijkste opgaven:

  • Optimaliseren van het voorbereidingsproces voor projecten (van idee/signaal tot projectstart)

  • Prioriteren van werkzaamheden i.c.m. het verhogen van de output

  • Versterken van de teamcohesie en de samenwerken met disciplines buiten het team

  • Verbeteren van de zichtbaarheid en waardering in de klantorganisaties en de verbinding met het management daarvan.

Eisen

  1. Minimaal vijf jaar ervaring in informatiemanagement

  2. Minimaal drie jaar ervaring als leidinggevende in een vergelijkbare context

  3. Minimaal drie jaar ervaring in gemeentelijke organisaties

  4. WO werk/denkniveau

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

    Hoe werkt het?
    Vind jouw droomopdracht
    Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je hebt aangemeld kan je direct op de vacature solliciteren, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is. Een groot deel van de vacatures is ook in te vullen als ZZP-er, indien gewenst stemmen wij graag met je af of dat voor deze vacature mogelijk is en wat het meest gunstige is.
    Kies een opdracht
    Voordelen van werken bij ons
    Doorgroeien
    Je gaat aan de slag bij een specialist in document- en informatiemanagement met veel doorgroeimogelijkheden.
    Fun & Kennisdelen
    Je wordt onderdeel van een hecht en ervaren team, met vakgenoten, kennisdeling, teamuitjes en meer fun.
    Verdienen
    Kom je in dienst? Dan verdien je een goed salaris, een reiskostenvergoeding voor het OV, een laptop en telefoon incl. abonnement, 5 werkweken verlof en 8% vakantiegeld per jaar. Ben je een zzp’er? Dan verdien je het aangegeven tarief p/u, waarbij wij een standaard fee hanteren van 10%. Bij langlopende opdrachten bouwt deze fee af. Wij regelen de facturatie.
    Ontwikkelen & Verdiepen
    Dankzij periodieke kennissessies, een opleidingsbudget bij GO Opleidingen, een gratis digitaal vakblad: Informatieprofessional en een lidmaatschap van de KNVI zijn er veel mogelijkheden voor ontwikkeling en verdieping.

    Ben jij de Teammanager Informatiemanagement die deze organisatie zoekt?

    Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
    Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.