thumbnail
thumbnail
Projectleider informatievoorziening 3.0

wetterskipfryslan

Fryslânplein 3, 8914 BZ Leeuwarden, Nederland

TIJDELIJK
Deze opdracht is verlopen
€ 130,00
24 uur per week Friesland

Publicatiedatum:

31-07-2024

Sluitingsdatum:

15-08-2024

Begindatum:

09-09-2024

Einddatum:

17-01-2025

Opdracht omschrijving

We kijken al 750 jaar vooruit. We houden de voeten droog en onze dijken sterk. We zorgen voor een goed waterpeil in sloten en meren, bewaken de waterkwaliteit en zuiveren het afvalwater. Zo houden we niet alleen vandaag, maar ook morgen Fryslân en het Groninger Westerkwartier veilig en leefbaar. Samen met bewoners, bedrijven en organisaties bedenken we slimme, duurzame oplossingen. Steeds op zoek naar het antwoord op die ene vraag: ‘En wat doen we morgen met water?

Wetterskip Fryslân heeft te maken met stijgende kosten voor de instandhouding van de assets om 
Fryslân veilig, voldoende en schoon te houden. Daarnaast zorgen externe ontwikkelingen zoals het 
uitgangspunt ‘water en bodem sturend’ voor meer complexiteit in de afwegingen. 

Dit vraagt afweging tussen kosten, prestaties en risico’s met een bijbehorende organisatie die dit mogelijk maakt. Hiervoor is een strategisch asset management plan opgesteld. 
De komende jaren gaan we stap voor stap werken aan de implementatie van assetmanagement.

Bouwsteen onderhoudsmanagementsysteem-> inzicht in de kosten
Eén van de bouwstenen is het management onderhoud systeem om inzicht te krijgen in de kosten van onze assets. Doordat de technische levensduur van het softwarepakket voor de onderhoudsprocessen verloopt, dient zich een mooie kans aan om bij de aanschaf en implementatie van een nieuwe applicatie/processen hier stappen in de juiste richting te zetten.

Het projectteam heeft onlangs een plan van aanpak opgeleverd en zijn in de fase van het organiseren van de POC (Proof of concept) van leveranciers. 
Dit zal worden georganiseerd gezamenlijk met het projectteam en inhoudelijke specialisten om samen tot aanschaf te kunnen overgaan van een applicatie. De doelstelling is om dit jaar een keuze te maken in de applicatie welke we gaan aanschaffen en in 2025 gaan implementeren. 
Op basis van de keuze die gemaakt wordt, zal worden gekeken naar de gevolgen en impact voor de implementatie. Per fase van het project evalueren wat er benodigd is aan projectleiding voor de opeenvolgende fase.

Wie ben jij?
We zoeken een verbindende, resultaatgerichte projectleider.
Een persoon met projectmanagement vaardigheden die de klantwens kan vertalen naar ICT-oplossingen en de verbinding kan maken tussen de assetmanagement, behoefte vanuit het onderhoudsproces en de technische IT aspecten die aansluiten bij de visie informatiemanagement 3.0

Hij/zij moet zowel kennis hebben van de assetmanagement processen als inzicht hebben in de IT component. De projectleider is in staat te functioneren in een organisatie die volop in ontwikkeling is. Daarnaast moet hij/zij in staat zijn om een verandering in werkwijze, structuur en gedrag tot stand te brengen en in een korte tijd doelen kunnen realiseren.

Verantwoordelijkheden

Je bent verantwoordelijk als projectmanager voor de organisatie van het gehele proces om te komen tot de herinrichting van een nieuwe onderhoudsmanagementsysteem.

De doelen van het project zijn;

  • Inzicht in (onderhouds)kosten per asset?

  • (herontwerpen) processen onderhoud 

  • Uniformeren onderhoudsproces?

  • Vereenvoudigen en uniformeren informatievoorziening?

  • Vervangen informatievoorziening

    In je rol van projectmanager ben je onder andere verantwoordelijk voor;

    - Organisatie, (capaciteit) Planning & Financiën
    - De verbinding tussen doelstellingen vanuit assetmanagement met de processen / applicatie/IT
    - De verbinding met de vakgroepleiders betrokken bij de beheer & onderhoudsprocessen.
    - Je bent het aanspreekpunt voor de softwareleverancier. 

    Je richt hiervoor de projectorganisatie praktisch in, zorgt dat er afspraken worden gemaakt en nagekomen en verzorgt de communicatie binnen en buiten de organisatie.

 

De kandidaat is inzetbaar vanaf 9 september 2024 tot 17 januari 2025 voor (gemiddeld) 24 uur per week. (e.e.a. in afstemming met de opdrachtgever) De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De gesprekken zijn op 3 september 2024. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 met motivatie toe.

De aangeboden kandidaat is in het bezit van minimaal een HBO-diploma richting het vakgebied ( Denk hierbij aan; informatiemanagement / Programma-projectmanagement/ bestuurskunde of bedrijfskunde). Dit wordt tijdens de selectieprocedure gecontroleerd.

De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied informatiemanagement implementatie trajecten in het ruimtelijke domein als projectleider.

De kandidaat heeft ervaring met het herontwerpen van bedrijfsprocessen binnen een waterschap.

30 %

De kandidaat heeft projectmanagement-ervaring in het vertalen van klantwensen naar ICT-oplossingen.

30 %

Ervaring op het gebied van assetmanagement is een pré .

20 %

Ervaring in het opstellen van (bestuurlijke) adviezen en voorstellen.

20 %

Ervaring in het inzichtelijk en toegankelijk maken van complexe vraagstukken voor verschillende doelgroepen (strategisch/tactisch/operationeel).

Documenten:

Hoe werkt het?
Vind jouw droomopdracht
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je hebt aangemeld kan je direct op de vacature solliciteren, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is. Een groot deel van de vacatures is ook in te vullen als ZZP-er, indien gewenst stemmen wij graag met je af of dat voor deze vacature mogelijk is en wat het meest gunstige is.
Kies een opdracht
Voordelen van werken bij ons
Doorgroeien
Je gaat aan de slag bij een specialist in document- en informatiemanagement met veel doorgroeimogelijkheden.
Fun & Kennisdelen
Je wordt onderdeel van een hecht en ervaren team, met vakgenoten, kennisdeling, teamuitjes en meer fun.
Verdienen
Kom je in dienst? Dan verdien je een goed salaris, een reiskostenvergoeding voor het OV, een laptop en telefoon incl. abonnement, 5 werkweken verlof en 8% vakantiegeld per jaar. Ben je een zzp’er? Dan verdien je het aangegeven tarief p/u, waarbij wij een standaard fee hanteren van 10%. Bij langlopende opdrachten bouwt deze fee af. Wij regelen de facturatie.
Ontwikkelen & Verdiepen
Dankzij periodieke kennissessies, een opleidingsbudget bij GO Opleidingen, een gratis digitaal vakblad: Informatieprofessional en een lidmaatschap van de KNVI zijn er veel mogelijkheden voor ontwikkeling en verdieping.

Ben jij de Projectleider informatievoorziening 3.0 die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.