Stationsweg 18, 3743 EN Baarn, Nederland
Begindatum:
1 dec 2025Einddatum:
1 mrt 2026Publicatiedatum:
12 nov 2025Ben jij de drijvende kracht achter de gemeente van de toekomst? Inwoners verwachten een proactieve gemeente met effectieve en transparante dienstverlening. Tegelijkertijd groeit de hoeveelheid informatie die we tot onze beschikking hebben en stelt de wet de komende jaren aanvullende eisen aan zowel onze transparantie als onze informatiehuishouding. Als informatieadviseur en projectleider heb jij hierin een belangrijke rol! Je vervangt in deze opdracht onze vaste informatieadviseur, die belast is met de strategische ontwikkeling van onze informatiehuishouding.
Werkzaamheden:
Vereisten / knock-outcriteria:
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als informatie adviseur binnen een overheidsorganisatie;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider voor de implementatie van de Wet open overheid;
Gunningscriteria:
Aantoonbare werkervaring met de Archiefwet;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het IT- en informatielandschap en procesmanagement binnen de overheid;
Aantoonbare werkervaring met de Capstone methodiek;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als informatie adviseur binnen een gemeente.
Competenties:
Jij bent die stevige informatieprofessional die als projectleider een projectteam naar resultaat kan brengen, maar vanuit jouw kennis over informatiemanagement ook als inhoudelijk adviseur optreedt.
Als projectleider vertaal jij de inhoudelijke opgave naar een duidelijk plan en ben je in staat zowel je projectteam als de organisatie mee te nemen in de uitvoering daarvan.
Als adviseur beschik je over uitstekende adviesvaardigheden en ben je in staat om de verbinding te leggen tussen ontwikkelingen en praktijk, tussen strategie en implementatie.
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie. Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collegas die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collegas van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen. De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
Planning:
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 24 november tussen 09:00 en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 november bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Beoordelingsproces:
Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.
CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: 3 dagen, binnen de range maandag - donderdag.
Opties verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend.
Overige informatie:
Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk een maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren.
Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.
