Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mrt 2026Publicatiedatum:
25 aug 2025Als Medewerker Gegevensbeheer WOZ verwerk je de verkopen en transacties vanuit het Kadaster. Je zorgt dat alles klopt en volledig is: van het opvoeren van nieuwe objecten van eigenaar/gebruik tot aan oppervlakte en deelobjecten. Zodoende kan de taxateur zorgdragen voor de waardebepaling en marktanalyses. Je werkt met diverse digitale systemen om tot alle informatie te komen. Het Kadaster, BAG, Luchtfoto’s, Geoweb, DBA, DDS en KvK zijn jou niet vreemd. Je legt verbanden tussen bestaande basisregistraties, waarbij je jouw analytische en positief-kritische blik gebruikt om alles bij elkaar te puzzelen en door te voeren in het belastingsysteem Gouw. Naast het zorgdragen voor de administratie voor de gemeentelijke heffingen heb je ook oog voor de levering van deze gegevens aan de afnemers zoals het Waterschap. Er is sprake van een nauwe samenwerking tussen de taxateurs, heffers, inners, bezwaarschrift afhandelaars en de WOZ medewerkers.
Het gaat hier om een opdracht om in het verleden ontstane achterstanden weg te werken zodat de andere collega’s van WOZ-Gegevensbeheer zich kunnen focussen op de reguliere werkzaamheden.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare werkervaring met het verwerken van gegevens ten behoeve van:
Kadaster;
WOZ-belastingobjecten;
objectafbakening woningen;
niet-woningen en agrarische objecten;
Aantoonbare werkervaring met het GOUW-IT belastingsysteem;
Afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
Aantoonbare kennis van de Wet WOZ;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar op het gebied van WOZ, belastingen en kadaster binnen een gemeentelijke organisatie (25 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het verwerken van BAG-mutaties in de WOZ-administratie (25 punten);
Afgeronde cursus Wet WOZ (20 punten);
Afgeronde cursus Gegevensbeheer WOZ (15 punten);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het behandelen van OZBE gerelateerde topics (15 punten).
Analytische instelling, goed ruimtelijk inzicht, oog voor detail, in staat om informatie juist te interpreteren onder andere uit bronnen zoals bouwtekeningen als luchtfoto's, administratief scherp, accuraat en goed overweg kunnen met verschillende systemen.
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in de week van 8 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader te bepalen in overleg met de kandidaat. De werkzaamheden dienen op kantoor uitgevoerd te worden.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Alphen aan den Rijn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Alphen aan den Rijn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.