Verkeer en Openbare Ruimte - Medewerker proces & kwaliteit/Quality assurance manager

Gemeente Amsterdam

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 11 dagen
140 16 Noord-Holland

Begindatum:

13 okt 2025

Einddatum:

12 okt 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

3 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

De Quality assurance manager ondersteunt de assetmanager OT-systemen van V&OR bij het inrichten, aanpassen en onderhouden van de interne (databeveiligings)processen voor het beheer en onderhoud van de ICT-infrastructuur en de applicaties die erop gehost worden om operationele risico’s zo veel mogelijk te beperken.

Werkzaamheden:

  • Je houdt je bezig met het uitwerken van de werkprocessen van het team en het vastleggen ervan in de daartoe geëigende beheerapplicaties;

  • Je werkt checkt of het beoordelingskader voor de kwaliteit van deze applicaties en systemen bijgewerkt moet worden en maakt waar nodig op basis van het beoordelingskader plannen van aanpak voor de verbetering van de kwaliteit van de diverse systemen en applicaties;

  • Je beoordeelt of de ICT-infrastructuur en in te zetten applicaties van een externe leverancier van verkeersinformatiesystemen voldoen aan de wettelijke eisen op het vlak van dataveiligheid en of de processen goed zijn beschreven en daadwerkelijk worden opgevolgd;

  • Je schuift aan bij aanbestedingsprocedures waarbij je de collega’s adviseert bij het opstellen van de eisen waaraan de inschrijvende partijen moeten voldoen op het vlak van proces, architectuur en dataveiligheid.

  • Je helpt bij het beoordelen van eventuele bevindingen van pen- en hacktests en adviseert over de te nemen maatregelen;

  • Je overlegt regelmatig met de privacy- en securityofficers over lopende trajecten, wisselt kennis met hen uit en denkt mee over de implementatie van de Cbw;

  • Je springt bij bij het beoordelen van risicoanalyses op dataveiligheid, ICT-architectuur en processen;

  • Je brengt verslag uit over de voortgang van de projecten aan de opdrachtgever;

  • Je houdt je bezig met alles wat verder nodig is de kwaliteit van de operationele systemen en het beheer ervan op een zo hoog mogelijk niveau te krijgen en te houden.

Eisen

Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd;

  2. De aangeboden kandidaat beschikt over een academisch werk- en denkniveau richting Bedrijfskunde of Informatiekunde;

  3. De aangeboden kandidaat heeft een AgileSafe opleiding gevolgd en beschikt bij voorkeur over een SAFe/agile/Scrum certificering.

    Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;

  4. De aangeboden kandidaat beschikt over kennis van ITIL en/of Servicemanagement (of vergelijkbaar) en Prince II Foundation (of vergelijkbaar);

  5. De aangeboden kandidaat beschikt aantoonbaar over grondige kennis van dataveiligheid bij OT-systemen;

  6. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring met het beoordelen van ICT-processen en ICT-gerelateerd kwaliteitsmanagement;

  7. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het inrichten van een OT-SOC;

Wensen en competenties

Wensen

Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 7 jaar ervaring met het werken voor een G4-gemeente of grote overheidsorganisatie (5000+ medewerkers);
    40p

  2. De aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van en ervaring met het VOR-IN-netwerk van de directie Verkeer en openbare ruimte;
    20p

  3. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met de risicobeheerapplicatie Tidal;
    20p

  4. Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 140,-
    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
    20p

Competenties

  • Omgevingsbewustzijn
    5p

  • Samenwerken
    5p

  • Relatiebeheer
    5p

  • Initiatief
    5p

  • Resultaatgerichtheid
    5p

  • Overtuigingskracht
    5p

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De afdeling Stedelijk Beheer van directie Verkeer en Openbare Ruimte beheert in de gemeente Amsterdam een groot deel van de spullen op straat, zoals verhardingen, gemeentelijke tunnels, bruggen en kademuren, speeltoestellen, openbaar groen enz., in samenwerking binnen de directie met onder meer de beleidsafdeling en de afdeling Stadsregie/Verkeersmanagement en buiten de directie met alle andere onderdelen van de gemeente die verantwoordelijkheden hebben in de openbare ruimte.

Team Licht vormt een onderdeel van Stedelijk beheer en beheert alle ‘elektrische’ gemeentelijke objecten in de openbare ruimte, zoals de verkeersregelinstallaties (stoplichten), verkeersinformatiesystemen, zoals het parkeerverwijssysteem, de kentekenherkenningscamera’s voor de handhaving van onder meer de milieuzones, de openbare verlichting, een ondersteunend ICT-systeem en de laadinfrastructuur voor het opladen van elektrische auto’s. Het team heeft ca. 70 medewerkers.

Gespreksinformatie

Planning interviews
Z.s.m. na sluiting

Beoordeling Interview

  • Om de functie of opdracht goed uit te kunnen voeren moet de kandidaat over bepaalde competenties beschikken.

  • Ook wordt van alle medewerkers en 'externe inzet' van de gemeente Amsterdam verwacht dat zij open, actief en integer zijn.

  • De opdrachtgever heeft voor deze offerteaanvraag de onderstaande competenties als eis gesteld.

  • Er wordt aangegeven welk niveau van beheersing vereist is (basis, gevorderd of expert).

  • De kandidaat moet in staat zijn om de beheersing van de competenties tijdens het gesprek aan te kunnen tonen.

  • De beheersing van de competenties wordt tijdens het interview beoordeeld door de opdrachtgever. Aan alle kandidaten worden dezelfde vragen gesteld om te kunnen toetsen in welke mate ze aan de competenties voldoen.

  • De vragen die door de opdrachtgever worden gesteld worden vooraf niet bekend gemaakt.

  • Per competentie wordt een cijfer (0-10) gegeven met onderbouwing. De gemeente kan besluiten vooraf een weging mee te geven aan de competenties.

  • De score van de kandidaat op de competenties dient per competentie minimaal een 6 te zijn. Als dat niet het geval is, dan wordt de offerte ter zijde gelegd.

  • De beoordeling van het interview leidt tot de rangorde die bepaalt welke leverancier de opdracht gegund krijgt.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Aanvullende informatie

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check

  • Werklocatie: Weesperplein, 8, 1018XA, AMSTERDAM

  • Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    • organisatie

    • naam contactpersoon

    • telefoonnummer contactpersoon.

Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

Let op!: 
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.