BRP-Specialist

Gemeente De Ronde Venen

Croonstadtlaan 111, 3641 AL Mijdrecht, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 6 dagen
85 24 - 32 Utrecht

Publicatiedatum:

25 jul 2025

Sluitingsdatum:

1 aug 2025

Begindatum:

-

Einddatum:

1 mrt 2025

Uren per week:

24 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Met het tijdelijk inhuren van een BRP-specialist wordt de voortgang van de dienstverlening aan Rondeveense inwoners gewaarborgd. De BRP-specialist zorgt o.a. voor het doorvoeren van complexe mutaties en correcties en voor grondige controle, afhandeling van bezwaarprocedures, beoordelen en verwerken van buitenlandse brondocumenten aangaande internationaal privaatrecht, rechtsverdragen en jurisprudentie, is een vraagbaak op het gebied van de burgerlijke stand voor inwoners en collegas en maakt deel uit van de harde kern van het verkiezingsteam.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal 2 jaar werkervaring binnen het domein van de BRP (benoem dit duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving met betrekking tot persoonsgegevens en privacy (AVG);

  • Een maximum uurtarief van 85,- exclusief btw/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en Fee Flextender;

  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar afgerond diploma BRP-specialist (benoem dit duidelijk in het cv)

  • Aantoonbare werkervaring met de jaarlijkse zelfevaluatie BRP en reisdocumenten en de ENSIA (benoem dit duidelijk in het cv)

  • Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar met wet- en regelgeving met betrekking tot persoonsgegevens en privacy (AVG)

  • Aantoonbare werkervaring met het beoordelen en verwerken van buitenlandse brondocumenten aangaande internationaal privaatrecht, rechtsverdragen en jurisprudentie (benoem dit duidelijk in het cv).

Competenties

  • Maken, actualiseren en corrigeren van persoonslijsten;

  • Beoordelen en verwerken van buitenlandse brondocumenten en eerste inschrijving;

  • afhandelen van complexe en specifieke zaken met betrekking tot de BRP en Burgerlijke Stand;

  • Uitvoeren van kwaliteitscontroles;

  • Toepassen van en adviseren over nationale en internationale wettelijke voorschriften, rechtsverdragen en jurisprudentie;

  • Uitvoeren van regelingen met op het gebied van informatiebeveiliging, de wet BRP en het privacyreglement;

  • Behandelen van verzoeken met betrekking tot opties en naturalisaties;

  • deelnemen aan vakinhoudelijke projectgroepen en overleggen en aan de organisatie van verkiezingen;

  • Uitvoeren jaarlijkse zelfevaluatie BRP en reisdocumenten en de ENSIA.

Organisatie en team

Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken.
In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collega’s. ‘Samen voor elkaar’ echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt.

We hebben grote opgaven, bijvoorbeeld op het gebied van veiligheid, woningbouw, klimaatadaptatie, energietransitie en een circulaire en inclusieve economie. Deze ambities maken we waar door een intensieve samenwerking met collega’s van alle teams, onze inwoners, partners in de gemeente, het college en de raad.

Gespreksinformatie

De fysieke gesprekken bij de gemeente worden gepland in overleg met de best passende kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 1 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld in overleg.
Voor kantoorfuncties waarin het mogelijk is om op afstand te werken, is 50% thuiswerken gebruikelijk. Het kan voorkomen bij een specifieke opdracht dat aanwezigheid op kantoor verplicht is op meerdere of alle werkdagen.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente worden gepland in overleg met de best passende kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 1 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.