Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Business Analist Sociaal Domein

Gemeente Huizen

Graaf Wichman 10, 1276 KB Huizen, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 11 dagen
36 Noord-Holland

Publicatiedatum:

5 jul 2025

Sluitingsdatum:

16 jul 2025

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Opdracht

In deze maanden ligt de nadruk op van de volgende werkzaamheden: Je haalt informatiebehoeften op bij beleidsmedewerkers, teamleiders en bestuurders en vertaalt deze naar heldere requirements. Je begeleidt implementaties van dashboards of informatiesystemen binnen de organisatie. Je organiseert en faciliteert sessies om dashboards te duiden, het gebruik te stimuleren en feedback op te halen. Je bent betrokken bij de inrichting van registratieprocessen, zodat de benodigde data op de juiste manier wordt verzameld. Je denkt mee over strategische informatievragen en adviseert over het gebruik van data in beleid en uitvoering. Je informeert wethouders over nieuwe ontwikkelingen uit het datateam en vertaalt hun informatiebehoeften naar concrete dataproducten. Je begrijpt de verschillende behoeftes en kunt deze vertalen naar procesoptimalisaties.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 augustus 2025 voor 36 uur per week;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als business-analist bij een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als business-analist binnen het Sociaal Domein van de gemeente (benoem een duidelijk voorbeeld in het CV)
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het ophalen en vertalen van requirements en het begeleiden van dataproducten binnen in de complexe en bestuurlijke omgeving van het Sociaal Domein(benoem dit duidelijk in het CV)
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Power-BI, SQL, Python of andere datatools (benoem dit duidelijk in het CV)

Competenties

  • Je hebt goede analytische vaardigheden;
  • Je werkt gestructureerd en accuraat;
  • Je bent communicatief sterk en weet de relaties te onderhouden;
  • Je werkt graag samen binnen -en buiten het team;
  • Je bent goede match met onze kernwaarden: samenwerken, toegevoegde waarde, energie / werkplezier en resultaatgerichtheid.

Organisatie en team

Opdrachtgever

Wij zijn er voor onze inwoners. Jouw bijdrage voor de inwoners, de samenleving en de organisatie wordt gezien en gewaardeerd. De lijnen zijn kort en Huizen is tegelijkertijd groot genoeg om impact te maken. We stimuleren jou om verantwoordelijkheid te nemen voor je werk en je krijgt volop ruimte om jouw talenten te ontdekken, in te zetten en te ontwikkelen. Fouten maken mag; leren en ontwikkelen zijn vanzelfsprekend onderdeel van werken in Huizen. Net als plezier! We waarderen goede ideeen en goed werk en zijn eerlijk over waar het beter kan. Als Business Analist Sociaal Domein werk je vanuit het datateam en vorm je de verbindende schakel tussen de organisatie en IT/data. Je beweegt je soepel tussen beleid, uitvoering en techniek, en zorgt dat wensen en behoeften uit de organisatie goed landen bij ontwikkelteams op het gebied van RPA, softwareontwikkeling en data. Daarbij heb je oog voor de onderliggende processen. Je haalt informatie- en procesbehoeften op bij beleidsmedewerkers, teamleiders en bestuurders en vertaalt deze naar heldere informatievragen, functionele wensen of requirements. Je begeleidt implementaties, geeft uitleg over nieuwe inzichten of dashboards en zorgt dat gebruikersfeedback wordt opgepakt. Je hebt een scherp oog voor kansen om processen te verbeteren of datagedreven te werken. Je begrijpt hoe het sociaal domein functioneert en weet wat stakeholders nodig hebben om goed geinformeerde beslissingen te nemen. Daarnaast stem je regelmatig af met het bestuur en informeer je wethouders over relevante dataproducten en nieuwe ontwikkelingen vanuit het datateam. Je haalt hun informatiebehoeften op, onderzoekt informatiestromen en zorgt dat deze een plek krijgen binnen het team. Je werkt in een dynamische omgeving met veel verschillende partijen en onderwerpen. Je schakelt soepel tussen strategie en uitvoering, en weet betrokkenen op natuurlijke wijze mee te nemen in veranderingen.

Gespreksinformatie

De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 24 juli 2025 tussen 10.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 9 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op donderdag 10 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 16 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.