Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Functioneel Beheerder KCC / Burgerzaken

Gemeente Noordoostpolder

Harmen Visserplein 1, 8302 BW Emmeloord, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 12 dagen
Geen maximum 24 - 36 Flevoland

Publicatiedatum:

23 jul 2025

Sluitingsdatum:

4 aug 2025

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

24 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Wat ga je doen?

Je bent verantwoordelijk voor het optimaal functioneren van de KCC- en Burgerzakenapplicaties. Je werkt nauw samen met collegas en leveranciers om systemen te beheren, verbeteren en ondersteunen. Met het oog op de verkiezingen in oktober 2025 en maart 2026 zoeken we tijdelijke versterking van het team.

Jouw taken:

  • Beheer en optimalisatie van applicaties zoals iBurgerzaken, JCC, RAAS, Oribi, Centric Begraven en telefonie (Nemesys/Mitel).
  • Fungeren als Functioneel Beheerder van de dag voor eerstelijnsondersteuning.
  • Genereren en aanleveren van rapportages uit iNzicht.
  • Ondersteunen van gebruikers en adviseren bij knelpunten.
  • Documentatiebeheer en communicatie met ICT en leveranciers.
  • Regie voeren op dienstverleningsovereenkomsten.

Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar recente aantoonbare ervaring als functioneel beheerder binnen de gemeentelijke sector.
  • De kandidaat is per 1 september beschikbaar voor minimaal 24 tot 36 uur per week.
  • Je hebt aantoonbare recente kennis van informatiebeveiliging en privacywetgeving (AVG).
  • Je bent aantoonbaar goed bekend met het pakket iBurgerzaken.
  • Je bent bij voorkeur ook bekend met het zaaksysteem Liber.
  • Je hebt bij voorkeur meer dan 3 jaar relevante werkervaring als Functioneel Beheerder KCC / Burgerzaken.

Wensen en competenties

Wensen

  • Sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Vermogen om signalen te vertalen naar verbeteringen in processen en systemen.
  • Analytisch, overtuigend en in staat om draagvlak te creeren.
  • Flexibel, verantwoordelijk en gericht op continuiteit van dienstverlening.
  • De bereidheid om je snel in te werken in onze systemen.
  • Flexibiliteit om incidenteel extra te werken of stand-by te staan.

Competenties

Organisatie en team

Vanwege leiding en toezicht vanuit de Gemeente Noordoostpolder komen ZZP'ers niet voor deze opdracht in aanmerking.

Gespreksinformatie

De interviews worden gepland op maandag 11 augustus van 09.00 tot 12.00 uur. De interviews zullen plaatsvinden met Danielle Schipper (teamleider KCC) en Boukje Krijnen (Functioneel beheerder KCC).

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Weging prijsdeel: 25 %

Weging Kennis: 15 %

Weging Pakketkennis: 10 %

Weging Zaaksysteem: 10 %

Weging Werkervaring: 15 %

Weging Interview: 25 %

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.