BAG/WOZ werkvoorbereider

Gemeente Hertogenbosch

Wolvenhoek 1, 5211 HH 's-Hertogenbosch, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 4 dagen
75 36 Noord-Brabant

Publicatiedatum:

2 jul 2025

Sluitingsdatum:

15 jul 2025

Begindatum:

2 sept 2025

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Een werkvoorbereider is medeverantwoordelijk voor het verkrijgen en beheren van een actueel, tijdig en volledig bestand ten behoeve van de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken (WOZ) en de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG).

De werkvoorbereider gaat samen met de collega-werkvoorbereiders de volgende taken verrichten:

  • Bijhouden en onderzoeken van de BAG- en WOZ-objectafbakening (splitsing/samenvoeging/huisnummering).

  • Koppelen van verblijfsobjecten en panden

  • Bijhouden van aan- en verbouw.

  • Tijdig registreren en archiveren van brondocumenten conform wettelijke vereisten en termijnen.

  • Het onderhouden, controleren en verbeteren van de objectkenmerken.

Dit alles naar aanleiding vergunningen, digitale bouwtekeningen, luchtfotos, bezwaarschriften, permanente marktanalyse (PMA), kadastrale mutaties en andere constateringen/terugmeldingen.

Het inwerken dient op kantoor plaats te vinden. Wanneer zelfstandig klaar om het werk op te pakken mag dit voor maximaal vijftig procent vanuit huis verricht worden.

Onze ideale kandidaat heeft:

  • Universitair werk- en denkniveau;

  • Afgeronde WOZ-opleiding

  • Afgeronde BAG-opleiding

  • Aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied bij gemeenten;

  • Kennis van / Affiniteit met geautomatiseerde gemeentelijke systemen;

  • Bewezen ervaring met bouwtekeningen lezen

  • Kennis en ervaring met de WOZ en/of BAG

  • Affiniteit met automatisering en geo-informatie

  • Zorgvuldig en flexibel

  • Teamspeler

  • Goede contactuele eigenschappen

Eisen

  • De kandidaat heeft een WO diploma. Dit blijkt duidelijk uit zijn/haar cv.

  • De kandidaat heeft een afgeronde WOZ en BAG opleiding. Dit blijkt duidelijk uit zijn/haar cv.

  • De kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare kennis en recente werkervaring in een dergelijke rol met WOZ/BAG. Dit blijkt duidelijk uit zijn/haar cv.

  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare kennis en recente werkervaring in een dergelijke rol met WOZ/BAG in de regio 's-Hertogenbosch. Dit blijkt duidelijk uit zijn/haar cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • Prijs
    Weging:20 %

  • Training in samenhang tussen BAG en WOZ. Dit blijkt duidelijk uit zijn/haar cv.
    Weging:20 %

  • De kandidaat heeft recente werkervaring en kennis van Key2BAG en Key2Belastingen. Dit blijkt duidelijk uit haar/zijn cv.
    Weging:15 %

  • De kandidaat heeft recente ervaring met Djuma en Ortax. Dit blijkt duidelijk uit haar/zijn cv.
    Weging:20 %

  • Interview
    Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Weging:25 %

Competenties

  • Precies

  • Nauwgezet

  • Leergierig

  • Affiniteit met applicaties en systemen

  • Aanpakker

  • Zorgvuldig

  • Flexibel

  • Teamspeler

  • Goede contactuele eigenschappen

Gespreksinformatie

Met de top 3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgeen de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

De gesprekken vinden plaats op maandagmorgen 21 juli 2025. De uitnodigingen voor deze gesprekken worden uiterlijk donderdag 17 juli 2025 verzonden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Toelichting op rooster
Afhankelijk van de trajecten veelal op stadskantoor. Na de inwerkperiode is gedeeltelijk thuiswerken bespreekbaar (maximaal 50%).

Aanleveren na gunning

  • Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument

  • Verklaring omtrent het gedrag

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.