Projectleider invoering nieuw HR systeem

Gemeente Smallingerland

Gauke Boelensstraat 2, 9203 RM Drachten, Nederland

TIJDELIJK
Sluit over 8 dagen
104 16 - 24 Friesland

Publicatiedatum:

2 jul 2025

Sluitingsdatum:

11 jul 2025

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 aug 2026

Uren per week:

16 - 24

Omschrijving

Opdracht omschrijving
De projectleider organiseert de aanbesteding, implementatie en migratie van de HR applicatie en mogelijk daar aan gelieerde applicaties.

De huidige software is verouderd en aan vervanging toe. De projectleider gaat aan de slag met de invoering van de nieuwe applicatie.

Verantwoordelijkheden
De projectleider is verantwoordelijk voor het opstellen van een implementatieplan en een migratieplan. De projectleider formeert daarvoor een of meerdere werkgroep(en) bestaande uit medewerkers van de gemeente. De projectleider werkt daarin ook samen met een externe projectleider van de leverancier. De projectleider begeleidt de implementatie tot en met live gang van de nieuwe applicatie en de nazorgperiode. Ook zorgt hij/zij voor goede borging van de nieuwe software in de processen. 

Ten behoeve van de transparantie wordt gemeld dat een opdrachtnemer die in het verleden reeds werkzaamheden heeft verricht die inhoudelijk verwant zijn aan de onderhavige opdracht, zich mogelijk ook voor deze aanbesteding zal inschrijven. Deze eerdere betrokkenheid impliceert geen voorkeursbehandeling of exclusiviteit, maar kan wel maken dat deze partij beschikt over relevante kennis en ervaring. De aanbesteding staat open voor alle gegadigden, en alle inschrijvingen zullen gelijkwaardig en objectief worden beoordeeld op basis van de in deze leidraad vastgestelde criteria.

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe;

  2. Je hebt ervaring met grote (Europese) aanbestedingen;

  3. Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur op het gebied van bedrijfskunde of informatiekunde;

Wensen en competenties

Wensen

  1. Bekend met werken in een gemeentelijke organisatie of soortgelijk;
    50%

  2. Je hebt meerjarige ervaring als IT projectleider, waarbij het budget minimaal 50.000 per project is.
    50%

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 90 %
Gewicht van prijs: 10 %

Competenties

  • Je bent slagvaardig;

  • Je hebt analytisch vermogen;

  • Je bent innovatief;

  • Je hebt een hands-on mentaliteit;

  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden;

  • Je kunt omgaan met weerstand en tegengestelde belangen;

  • Je bent een gesprekspartner op alle niveaus.

Organisatie en team

De kandidaat is inzetbaar voor een initiele periode van 13 maanden vanaf 1-8-2025 tot en met 31-8-2026 voor 16-24 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiele contractperiode. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

U voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe.

Gespreksinformatie

De hoogst gerankte inschrijver(s) ontvangen een uitnodiging voor het interview. Wij behouden ons het recht voor om zelf te bepalen welk aantal inschrijvers wij uitnodigen. De niet geselecteerde aanbieders ontvangen een afwijzing via deze applicatie. 

Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is, en dus daadwerkelijk voldoende aansluit op de door ons gestelde eisen en wensen, wordt de kandidaat verder beoordeeld op basis van criteria. Die criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling wordt de gunning of afwijzing aan u onderbouwd per telefoon of per e-mail en ontvangt u een afwijs- of gunningsbericht via deze applicatie. 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 13 maanden vanaf 1-8-2025 tot en met 31-8-2026 voor 16-24 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Aanvullende informatie

  • Dit betreft een opdracht en fictieve dienstbetrekking is niet van toepassing. Zowel kandidaten met een dienstbetrekking als ZZP-ers of BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder worden uitgenodigd om aan te bieden.

  • VOG
    Een tijdelijke arbeidskracht  of opdrachtnemer mag bij gemeente Smallingerland alleen starten met de werkzaamheden wanneer deze beschikt over een VOG (niet ouder dan 6 maanden). Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor de controle of de tijdelijke arbeidskracht of opdrachtnemer over de VOG beschikt en deze dient voor aanvang van de werkzaamheden overhandigt te worden aan de gemeente Smallingerland.

  • Het uurtarief
    Het uurtarief betreft een all-in tarief, dus inclusief reiskosten en overige kosten, zoals een thuiswerkvergoeding. Dergelijke kosten mogen niet separaat worden gedeclareerd. 

  • Indexeren
    Het uurtarief kan in geval van verlenging eenmaal per kalenderjaar, voor het eerst 12 maanden na de ingangsdatum van de eerste initiële inhuurperiode, na akkoord van Opdrachtgever worden geïndexeerd. Indexering vindt plaats conform CBS Dienstenprijzen, categorie 78: arbeidsbemiddeling en personeel, uitgaande van het meest recente kwartaalcijfer van het lopende kalenderjaar. Het is Opdrachtnemer nadrukkelijk niet toegestaan om andere indexeringen (bijvoorbeeld cao verhogingen) door te voeren. 

  • CV
    Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 4 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.