Functioneel beheerder Sociaal Domein

Gemeente Zeist

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 4 dagen
Geen maximum 16 Utrecht

Publicatiedatum:

3 jul 2025

Sluitingsdatum:

8 jul 2025

Begindatum:

-

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Als functioneel beheerder Sociaal Domein ben je verantwoordelijk voor het dagelijks beheer van de kernapplicatie ZorgNed, en ondersteuning bij de gekoppelde subapplicaties binnen het sociaal domein. Je zorgt ervoor dat deze applicaties continu beschikbaar en optimaal bruikbaar zijn voor de gebruikers binnen de organisatie. Je vertaalt de behoeften van gebruikers naar concrete verbeteringen en noodzakelijke wijzigingen in de systemen. Je onderhoudt hiervoor nauwe contacten met zowel proceseigenaren als eindgebruikers, waarbij je afspraken maakt over de te leveren dienstverlening, wijzigingen prioriteert en zorgt dat gebruikers goed en vriendelijk worden ondersteund. Je bent tevens het aanspreekpunt richting IT-leveranciers en zorgt dat hun dienstverlening aansluit bij de eisen van de organisatie. Naast je beheerrol acteer je ook (steeds meer) als regisseur die zorgt voor afstemming en integratie tussen verschillende systemen, zeker nu steeds meer oplossingen in SaaS-vorm worden aangeboden. Je denkt actief mee in projecten, bewaakt de stabiliteit en continuiteit van de applicaties. Klantgerichtheid, proactiviteit en samenwerking staan hierbij centraal.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met applicatiebeheer binnen het sociaal domein.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van bedrijfskundige informatie (15 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder bij een gemeente (25 punten);
  • Aantoonbare BiSL certificering of bereid om dit te behalen (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het beheren van een of meerdere applicaties binnen het sociaal domein, specifiek het volledige beheer van ZorgNed (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het testen van applicaties en koppelingen (15 punten);
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 augustus 2025, voor 16 uur per week voor tenminste 3 maanden (10 punten).

Competenties

  • Goed kunnen samenwerken met de collegas binnen het domein (teamspeler);
  • Opgedane kennis snel kunnen toepassen, zodat je snel de ins en outs van de betreffende applicatie(s) beheerst (analytisch vaardig);
  • Kennis hebben van de processen en ontwikkelingen binnen het sociaal domein;
  • Pro-actief handelen in communicatie en advisering;
  • Je hierbij als eigenaar opstellen en denken vanuit de gebruikers van de applicatie;
  • Je ziet innovatieve mogelijkheden en vertaalt dit naar kansen voor de toekomst;
  • Je bent een verbinder en beweegt gemakkelijk in diverse kringen op diverse niveaus.

Organisatie en team

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden vertrouwen, kracht en nabijheid. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zon 400 collegas werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer! In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes en zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.

Je wordt onderdeel van het team Informatievoorziening, dat bestaat uit zo'n 60 collega's. Als functioneel beheerder werk je in het subteam Functioneel Beheer, waarin we in onderlinge afstemming de (kern)applicaties van de gemeente Zeist beheren. We werken met kernapplicaties zoals Zaaksysteem, ZorgNed en Financials. We zorgen dat systemen aansluiten op de werkprocessen, gebruikers goed ondersteund worden en drempels in het gebruik worden weggenomen. Daarmee dragen we bij aan gebruiksvriendelijke, continue en efficiente dienstverlening binnen de gemeente en naar buiten toe, voor de Zeistenaren. Onze uitdaging ligt in het vertalen van veranderende gebruikersbehoeften en wetgeving naar betrouwbare, veilige en toekomstbestendige oplossingen binnen de applicaties.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 10 juli 2025, vanaf 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 9 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1. 

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.