Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Business Analist

Kadaster

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 16 dagen
36 - 40 Gelderland

Publicatiedatum:

23 jul 2025

Sluitingsdatum:

8 aug 2025

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

36 - 40
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT

Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart. Binnen Beheer en Ontwikkeling IT werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken.

Omschrijving waarbinnen de inhuurkracht komt te werken

De unit Support en Projecten binnen de Directie (IT) BOI (Beheer en Ontwikkeling Informatietechnologie) is op zoek naar een Business Analist. Je komt te werken in het Metrics en Rapportage team voor het Kadaster IT-regie team. Het Kadaster zit midden in een transitie van een ingrijpende verandering waarbij een groot deel van de infradiensten opnieuw aanbesteed is, alsmede de samenwerking met onze externe-SIAM leverancier. We implementeren SIAM binnen het Kadaster te samen met al onze bestaande operationele werkzaamheden. Binnen de SIAM implementatie is onderlinge samenwerking in het Ecosysteem erg belangrijk. Het Samenwerkingsdocument beschrijft hoe er door de verschillende partijen wordt samengewerkt in het Ecosysteem en met welke uitgangspunten. Er zal regievoering op IT plaatsvinden binnen het SIAM Ecosysteem door (Kadaster IT-regie = KITR). Om de KITR in stelling te brengen zij we opzoek naar jou. Ben jij een scherpe denker met oog voor mensen? Kun jij abstract beleid omzetten in concrete doelen en weet je daarbij draagvlak te creeren om daarmee het nemen van eigenaarschap in alle lagen van de organisatie te realiseren?

Wat ga je doen?

Als Business Analist ben jij de verbindende schakel tussen beleid, uitvoering en monitoring. Je vertaalt strategische visie naar haalbare veranderdoelen en zorgt dat medewerkers begrijpen en gemotiveerd zijn om die doelen te realiseren. Je vertaalt beleid naar concrete, uitvoerbare doelen en acties Je luistert actief naar wat teams nodig hebben om aan het beleid te voldoen Je creeert draagvlak voor veranderingen, binnen alle lagen van de organisatie Je presenteert analyses en conclusies helder en overzichtelijk aan beleidsmakers en management Je legt de brug tussen strategisch kader, operationele uitvoering en monitoring Je werkt organisatie breed, afdelingsgrenzen overstijgend

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd (LATEN STAAN! VERPLICHTE EIS);
  • Een maximum uurtarief van 110,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten (LATEN STAAN!);
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 paginas A4 (LATEN STAAN!);
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift, minimaal B2;
  • Een afgeronde HBO diploma werk- en denkniveau;
  • Minimaal 10 jaar ervaring in relevante IT Advies en Business Analist werk;
  • ITIL Foundation gecertificeerd;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met IT Regievoering , IT Governance; IT Regie implementaties
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer;
  • SIAM Foundation (gecertificeerd)

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en beschrijft waarom deze geschikt is voor deze opdracht (max. 1 pagina). De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (20 punten)
  • U geeft een beschrijving (max. 1 pagina) van uw ervaring als Business Analist, welke problemen zich voordeden en hoe u deze heeft opgelost (40 punten)
  • De kandidaat toont aan (max. 2 paginas) minimaal betrokken te zijn bij twee IT Regie implementaties. De implementatie dient te hebben plaats gevonden in een complexe overheidsomgeving of een ZBO. Beschrijf op welke wijze de geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage hebben geleverd aan het te behalen resultaten (40 punten).

Competenties

  • Teamspeler
  • Resultaatgericht
  • Helicopterview
  • Adviesvaardigheid
  • Overtuigingskracht
  • Beschikt over goed probleemoplossend vermogen en denkt in oplossingen zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk
  • Kwaliteitsgericht
  • Klantgericht
  • Proactief en initiatiefrijk

Organisatie en team

Kadaster

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

Datum verificatiegesprekken

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 20 augustus 2025 . Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.

De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 18 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 08 augustus 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Tarief

Maximaal 110,00

Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender

Flextender brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 6 paginas A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal paginas te worden beantwoord.

Overige informatie

Conceptovereenkomsten Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden. ContractpartijenHet Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. VoorwaardenOp deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.Per leverancier mag een offerte worden ingediend op deze aanvraag. Geheimhoudingsverklaring Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.VOGDe opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.WAADIIndien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).AcquisitieAcquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst. Conceptovereenkomsten Voor deze opdracht gaat het Kadaster een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: Detacheringsovereenkomst Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden. Contractpartijen Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. Flextender als bemiddelaarVoor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd.Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- of driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender. Meer informatieVragen kunnen ingediend worden tot 31 juli 2025 09:00 de vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 01 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.