Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland
Begindatum:
16 sept 2025Einddatum:
31 aug 2026Publicatiedatum:
26 aug 2025Het SPA+ team ontwikkelt en beheert vier diensten: Registratie Personen, Registratie Adressen, Kennisgevingen en Scheepsregistratie. We zoeken een software engineer die met het team verantwoordelijkheid neemt voor het beheer en doorontwikkeling van de systemen.
Belangrijkste technieken, methoden en tools:
Minimaal 5 jaar ervaring met:
Java (t/m Java 8+, 17+)
Minimaal 3 jaar ervaring met:
JUnit;
SQL (Oracle is een pré);
Hibernate;
Spring Boot;
Git;
Agile/Scrum en werken in een DevOps omgeving
Minimaal 1 jaar ervaring met Kubernetes
Niet als eis maar wel als pré is aantoonbare ervaring met:
Helm;
ArgoCD;
Tekton;
Grafana;
Elasticsearch;
Maven;
Ervaring met Basisregistraties zoals vermeld in de https://www.stelselcatalogus.nl/registraties
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
Ontwikkelen van software (JAVA-Restservices en Angular frontend) voor de diverse applicaties binnen het SPA+ team;
Opzetten en wijzigen backend-applicatiecode en unittests d.m.v. Java, middels o.a. Hibernate en Spring Boot;
Automatiseren en helpen bij het uitvoeren van testen;
Automatiseren van het software ontwikkelproces, onder andere van deployments (met Tekton pipelines/ Kubernetes);
Deelnemen aan Scrum / DevOps sessies, waarin het team samen met de Product Owner en gebruikers spart over een gedegen oplossing;
Productie-ondersteuning van alle applicaties van het team;
Monitoring productie-diensten en afhandeling van incidenten;
Toepassen en bijhouden van Java ontwikkelstandaarden.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
Een maximum uurtarief van 90,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee en overige kosten;
Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 pagina's A4;
De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger;
Minimaal 5 jaar relevante werkervaring met systeemontwikkeling en integratie;
Minimaal 5 jaar zelfstandigheid en ervaring in zowel beheer- als vernieuwingstrajecten;
Kennis van de te gebruiken methoden, technieken en tools. Minimaal 5 jaar werkervaring met Java 8+ & 17+;
Kennis van de te gebruiken methoden, technieken en tools. Minimaal 3 jaar werkervaring met: JUnit; SQL; Hibernate; Spring Boot; Git; Agile/Scrum en werken in een DevOps omgeving;
Minimaal 1 jaar werkervaring met Kubernetes.
U geeft een beschrijving waar u de meest toegevoegde waarde gaat bieden op het gebied van de vereiste technieken, methoden en tools en geeft aan welke ervaring u heeft met de technieken die als pré genoemd staan. (max. 300 woorden).
Beoordeling: De mate waarin de ervaring aansluit bij de wensen van het Kadaster (weging max. 100 punten).
Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (100 punten);
Antwoord sluit voldoende aan (75 punten);
Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (30 punten);
Antwoord sluit niet aan (0 punten).
Resultaatgericht
Helicopterview
Adviesvaardigheid
Overtuigingskracht
Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk.
Kwaliteitsgericht
Klantgericht
Proactief en initiatiefrijk.
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Het SPA+ team ontwikkelt en beheert vier diensten: Registratie Personen, Registratie Adressen, Kennisgevingen en Scheepsregistratie.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 10 september 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 09 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 05 september 2025 08:00. Tot die tijd kunt u reageren.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team. Het parkeerbeleid laat niet toe dat externen bij het gebouw parkeren. Er is een parkeergelegenheid op loopafstand bij restaurant Malkenschoten.
Tarief
Maximaal € 90,00
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 6 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.
Overige informatie
Conceptovereenkomsten
Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:
1d Detacheringsovereenkomst
Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.
Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
LET OP!!
Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.
Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd.
Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.