Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Interim expertiseteam manager IV en ODG

Provincie Flevoland

Visarenddreef 1, 8232 JN Lelystad, Nederland

TIJDELIJK
Sluit over 11 dagen
36 Flevoland

Publicatiedatum:

26 jun 2025

Sluitingsdatum:

7 jul 2025

Begindatum:

-

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Omschrijving

Provincie Flevoland is op zoek naar een zelfstandig professional voor de tijdelijke invulling van de rol van Manager IV. De opdracht richt zich op het coordineren van strategische en tactische activiteiten binnen de expertiseteams Informatievoorziening en Onderzoek Data & Geo-informatie (ODG). De inzet is gericht op het versterken van samenwerking, innovatie en datagedreven werken binnen de provincie. Voor de expertiseteams Informatievoorziening en Onderzoek Data & Geo-informatie (ODG) zoeken wij een zelfstandig professional die tijdelijk verantwoordelijk is voor het coordineren en begeleiden van de uitvoering van strategische en tactische activiteiten op het gebied van informatievoorziening en datagedreven werken. De opdracht wordt uitgevoerd in afstemming met de opdrachtgever en relevante stakeholders. De professional voert de werkzaamheden zelfstandig uit, zonder gezagsverhouding of integratie in de organisatie van Provincie Flevoland.

Wat ga je doen?

Aansluiten op de organisatiefilosofie
In 2022 is de missie, visie en organisatiefilosofie vastgesteld. Deze is voortgekomen op basis van missie-visie-traject met en door medewerkers. In de organisatiefilosofie staat onder ander de visie op de organisatie beschreven, wijze waarop we samenwerken en hoe we ons werk organiseren. Om integraal en opgavegericht te kunnen werken is er een jaarprogramma geimplementeerd waarbij op opgave, team en medewerker niveau resultaatafspraken worden vastgesteld. De opdrachtnemer gaat bij de uitvoering van de opdracht uit om er voor te zorgen dat het team werkt op basis van de organisatiefilosofie. Dit betekent dat er binnen het team helderheid is over de gemeenschappelijke doelen en resultaten en de bijdrage aan de concernresultaten. Het resultaat is dat het team werkt op basis van het jaarprogramma, keuzes integraal worden afgestemd en er een duidelijke verbinding ligt met de andere expertiseteams en opgave(n).

Teamontwikkeling
De opdrachtnemer brengt het team in kaart en voert met alle medewerkers individuele gesprekken. Je hebt hierbij oog voor ambities en persoonlijke ontwikkeling. Hierbij werk je toe naar een passende team inrichting uitgaande van het vergroten van de (individuele) slagkracht, verbeteren van de samenwerking en het zorgen voor achtervang binnen de kennisgebieden zodat de continuiteit is gewaarborgd. Hierbij is het resultaat dat er duidelijkheid is over de inhoud, structuren en rollen binnen het team en met medewerkers en het team hier het gesprek over wordt gevoerd. Dit kan resulteren in individuele doorontwikkeling, maatwerkafspraken en (team)coaching.

Vakinhoudelijk
De opdrachtnemer vertaalt het bestaande strategisch plan naar concrete uitvoeringsvoorstellen en begeleiden van de implementatie binnen overeengekomen kaders. De opdrachtnemer adviseert en begeleidt bij de invoering van het programma M365 Modern Service Management, waar reeds een start mee is gemaakt. De opdrachtnemer toetst en borgt de informatievoorziening aan relevante wet- en regelgeving, met aandacht voor veiligheid en betrouwbaarheid. De opdrachtnemer analyseert zelfstandig de complexe informatievraagstukken en vertaling naar uitvoerbare oplossingen. De opdrachtnemer draagt bij aan de ontwikkeling en implementatie van digitale innovaties en het datagedreven werken binnen de organisatie.

Resultaatgebieden
Een gedragen uitvoeringsplan op basis van de bestaande strategie. Inzichtelijke voortgangsrapportages over de implementatie van het programma M365. Verbeterde samenwerking en kennisdeling binnen de expertiseteams. Aantoonbare bijdrage aan innovatie en datagedreven werken.

Eisen

  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • 'Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Een maximum uurtarief van 125,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en Flextender fee.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar op het gebied van informatievoorziening, digitalisering en/of datamanagement
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij de overheid in de afgelopen 5 jaar
  • Aantoonbare werkervaring met M365 Modern Service Management
  • Aantoonbare werkervaring met veranderprocessen en het begeleiden van digitale transities

Competenties

  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Verbindend vermogen
  • Analytisch sterk
  • Daadkrachtig

Organisatie en team

Provinciale Staten, Gedeputeerde Staten en de commissaris van de Koning vormen samen het bestuur van provincie Flevoland. De ambtelijke organisatie ondersteunt de bestuurders op allerlei manieren. De organisatie van provincie Flevoland bestaat uit ongeveer 500 medewerkers. Aan het hoofd staat het directieteam. Zij zijn de schakel tussen het bestuur en de ambtelijke organisatie. Provincie Flevoland is een uitdagende en inspirerende werkgever. Ons werkveld? De samenleving! Elke dag werken wij aan Flevoland op het gebied van wonen, werken, recreeren en ondernemen. Bij de provincie Flevoland hechten we waarde aan een gezonde en veilige werkplek voor iedereen; ons menselijk kapitaal vormt het kloppende hart van de organisatie. Uitgangspunten van de provincie Flevoland zijn de goede benaderbaarheid, aanspreekbaarheid van medewerkers, en het menselijke respect voor elkaar. Daarom geloven wij in een organisatie waarin we weinig lagen kennen. Afgelopen jaar is gewerkt aan het uitwerken van de resultaatgebieden behorende bij de opgave Digitalisering. Projecten zijn geclusterd per resultaatgebied om zo de afhankelijkheden inzichtelijk te maken en tot de juiste prioritering te komen. De toenemende cybercriminaliteit en de huidige geopolitieke context vereist van ons dat we veiligheid voorop stellen in alles wat wij doen. En we willen flexibel en wendbaar blijven om zo goed mogelijk intern en extern samen te werken. Zo zijn we gestart met de uitrol van de 1e fase van de Werkplek van de Toekomst. Eind maart is gestart met het vervangen van alle laptops en mobiele telefoons. Dit betekent dat vanaf dat moment de moderne werkomgeving, die continu in ontwikkeling zal blijven, ook in beheer is genomen. De interim manager krijgt de opdracht de oude omgeving verder uit te faseren, de voortgang van de ontwikkeling te borgen en de beheerorganisatie van IV hier passend op te maken. Ook expertiseteam ODG is in ontwikkeling is. Het verder brengen van het datagedreven werken start voor een groot deel bij dit team en het team werkt voornamelijk in opdracht van de andere opgaven en beleidsterreinen aan de resultaten. Komende tijd zullen we het werk nog beter in lijn brengen met het concern Jaarprogramma. De interim manager draagt, naast teamontwikkeling en persoonlijke ontwikkeling, bij aan de ontwikkeling van het vakgebied van de Onderzoek, Data- en Geospecialisten.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de provincie zullen worden ingepland op woensdag 9 juli 2025 tussen 09:00-12:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdag 8 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de uitkomst van de procedure.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De provincie kan verzoeken tot het ondertekenen van een geheimhoudingsverklaring; Voorafgaande het selectiegesprek kan een casus verstuurd worden ter voorbereiding; Er wordt voor zakelijke ritten een reiskostenvergoeding gehanteerd. Dienstreizen worden bij voorkeur met het openbaar vervoer gemaakt. De kosten hiervoor kunnen worden gedeclareerd. Is de plaats van bestemming alleen per auto bereikbaar, dan wordt een kilometervergoeding van 0,37 gehanteerd. Is de bestemming wel bereikbaar met openbaar vervoer, maar wordt er toch met de eigen auto gereisd, dan is de kilometervergoeding 0,14. De basis voor de uitbetaling van het aantal kilometers is de snelste reisafstand vanaf je standplaats, gemeten via routenet.nl. Reis je vanaf je huisadres rechtstreeks naar een bestemming en is die afstand korter dan vanaf je standplaats? Dan krijg je een volledige vergoeding op basis van deze kortere afstand. Reis je naar een bestemming waarbij je je standplaats passeert? Dan kun je alleen de afstand vanaf je standplaats naar de bestemming declareren; Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi); De Verwerkersovereenkomst kan onderdeel uitmaken van de opdracht welke is te vinden onder de Algemene Inkoopvoorwaarden van de Provincie Flevoland. De provincie Flevoland is niet verplicht de Opdracht te gunnen. De provincie Flevoland behoudt zich het recht voor het aanbestedingsproces geheel of gedeeltelijk, tijdelijk of volledig, stop te zetten en/of de Opdracht niet te gunnen. Door deel te nemen aan of in te schrijven op deze aanbestedingsprocedure stemt deelnemer in met alle voorwaarden van deze uitvraag.

Duur opdracht
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: maandag t/m vrijdag
De opdracht wordt vervuld gedurende 1 jaar, met een optie tot verlengen van 1 jaar.
Rekening wordt gehouden met een periode voor verlof waarin de Opdracht dus niet wordt uitgevoerd door Opdrachtnemer van 4/5 weken. Dit geldt ook voor de verlengoptie.

Planning en meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 2 juli 2025, 09:00 uur. De bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 4 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 7 juli 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.