Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland
Publicatiedatum:
3 jul 2025Sluitingsdatum:
14 jul 2025Begindatum:
-Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
22 - 26Opdracht
Door medewerkers en leveranciers van provincie Overijssel worden, voor uiteenlopende doeleinden, grote hoeveelheden online content gemaakt. Overheden zijn wettelijk verplicht om hun online communicatie en dienstverlening zo aan te bieden dat iedereen deze kan gebruiken. Ook iemand met een beperking. Dit staat in het Besluit digitale toegankelijkheid overheid. Dit besluit is onderdeel van de Wet digitale overheid. De WCAG 2.1, niveau A en AA is de norm waaraan moet worden voldaan. Ook documenten die online worden gepubliceerd moeten digitaal toegankelijk zijn en aan de norm voldoen. Nog niet altijd wordt er goed afgewogen welk (online) communicatiemiddel het meest geschikt is om bepaalde doelstellingen te realiseren. Onbewust wordt er regelmatig voor de publicatie van een of meerdere (pdf-)documenten gekozen. Als kwartiermaker documentbeheer ga je hiermee aan de slag. Provincie Overijssel wil in staat zijn om te kunnen afwegen welke online communicatiemiddelen het meest geschikt zijn om bepaalde communicatiedoelstellingen te halen. Daar waar het kan, wil provincie Overijssel stoppen met het maken van documenten en alternatieven inzetten. De verwachting is dat het niet mogelijk is om helemaal te stoppen met het maken en online publiceren van documenten. Als documenten nog wel nodig zijn, moeten deze digitaal toegankelijk zijn opgesteld.
Wat je gaat doen
Je maakt een plan voor een gecentraliseerde aanpak waarmee provincie Overijssel in staat is zorgvuldig af te wegen wanneer documenten worden ingezet en wanneer niet. Onderdeel van de aanpak moet zijn dat als er documenten online gepubliceerd moeten worden dat provincie Overijssel in staat is zelfstandig digitaal toegankelijke documenten te maken. De volgende werkzaamheden zijn onderdeel van de opdracht:
De kwartiermaker documentbeheer is een sleutelfiguur als het gaat om de creatie van documenten. Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen. Je waarborgt de naleving van toegankelijkheidsstandaarden en draagt bij aan een inclusieve digitale omgeving waarin rekening wordt gehouden met de behoeften van alle gebruikers. Deze rol vereist zowel technische kennis als het vermogen om op tactisch niveau samen te werken binnen de ambtelijke organisatie en, indien nodig, op te schalen richting ambtelijke leiding. Je bent eerste aanspreekpunt en adviseur als het gaat om het toegankelijk maken van documenten. Je werkt hiervoor nauw samen met communicatieadviseurs, centrale webredactie en auteurs van documenten. Je hebt zelf de juiste kennis om documenten digitaal toegankelijk te maken. Je weet dus waar je over praat en wat er komt kijken bij het toegankelijk maken van documenten. Daarnaast ben je in staat om met behulp van jouw kennis en ervaring werkprocessen in dit kader tegen het licht te houden en te optimaliseren. Je bent digitaal vaardig en gebruikt software voor inventarisatie, analyse en administratie.
Organisatie Algemene beschrijving: Werken bij OverijsselOverijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreeren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Bestuurs-en ConcerntakenJe gaat aan de slag bij de afdeling Bestuurs- en Concernzaken (BC), een van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling is de verbindende schakel tussen bestuur, organisatie, partners en de inwoners van Overijssel. Samen met jouw collegas draag je het profiel van de provincie Overijssel uit naar de buitenwereld. Een provincie met een eigentijds bestuur, die werkt aan een krachtige economie in een prettige en veilige leefomgeving.De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Bestuur, Concerncontrol en advies, Communicatie, Kabinet, Strategie.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 16 juli 2025 van 09.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 15 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 8 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 9 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 14 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.