Zuid Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag, Nederland
Publicatiedatum:
15 aug 2025Sluitingsdatum:
28 aug 2025Begindatum:
22 sept 2025Einddatum:
22 mrt 2026Uren per week:
36Het domein Uitvoering heeft een complexe Excel-rapportage ontwikkeld op basis van verschillende databronnen, voornamelijk bestaande uit draaitabellen op tabular data. Deze rapportage wordt momenteel gebruikt voor verschillende financiële doeleinden. De opdracht bestaat uit het analyseren van deze Excel-rapportage om inzichtelijk te maken welke informatie daadwerkelijk benodigd is. Op basis van deze analyse wordt een datamodel opgesteld dat vervolgens door data engineers kan worden geïmplementeerd.
Daarnaast moet er een ontwerp worden gemaakt voor een Power BI-dashboard dat de huidige Excel-rapportage vervangt en vervolgens door een Power BI-ontwikkelaar gerealiseerd kan worden. Dit dashboardontwerp, evenals het bijbehorende datamodel, moet aansluiten op het integrale dataplatform dat momenteel in ontwikkeling is binnen Databricks.
Omdat ook andere domeinen, zoals Bedrijfsvoering, behoefte hebben aan financiële informatie, moet het ontwerp in afstemming worden gemaakt met deze domeinen. Dit vraagt om nauwe samenwerking met informatieanalisten en data engineers, zodat er een breed toepasbaar en toekomstbestendig datamodel ontstaat.
Terugkoppeling van (deel)resultaten / producten
De kandidaat geeft terugkoppeling van (deel)resultaten en producten aan de opdrachtgever.
Minimaal een HBO diploma in Bedrijfskunde, Bedrijfskundige informatica of Business en IT;
Minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring met het analyseren van grote en/of complexe informatiebronnen en rapportageomgevingen;
Minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkerving met het lezen en schrijven van SQL Queries;
Minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkerving met met PowerBI, Power BI service, tabular modellen en gebruik van DAX;
Minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkerving met het opstellen van dimensionele modellen.
EMVI: Prijs-Kwaliteitverhouding
PZH hanteert het gunningcriterium ‘Economisch Meest Voordelige Inschrijving (EMVI) - variant de Beste Prijs-Kwaliteitverhouding (PKV)’. De verhouding voor deze uitvraag is conform onderstaande:
Kwaliteit 90 punten
Uurtarief 10 punten
Aantoonbare werkervaring met het maken van data analyses en data modellen (20 punten);
100% Ja, meer dan 8 jaar aantoonbare werkervaring
60% Ja, tussen de vijf (5) en acht (8) jaar aantoonbare werkervaring.
40% Ja, tussen de één (1) en vijf (5) aantoonbare werkervaring.
10% Ja, tot één (1) jaar aantoonbare werkervaring
0% Nee, geen aantoonbare werkervaring
Aantoonbare werkerving met het lezen en schrijven van SQL Queries (15 punten);
100% Ja, meer dan 4 jaar aantoonbare werkervaring.
50% Ja, tussen de twee (2) en vier (4) jaar aantoonbare werkervaring.
0% Ja, maximaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring.
Aantoonbare werkervaring met PowerBI, Power BI service, tabular modellen en gebruik van DAX (15 punten);
100% Meer dan 6 jaar ervaring op alle in het subcriterium genoemde aspecten.
80% Ja, tussen de vier (4) jaar en zes (6) jaar aantoonbare werkervaring.
40% Ja, tussen de twee (2) en vier (4) jaar aantoonbare werkervaring.
0% Ja, maximaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring.
Aantoonbare werkervaring met Agile werkwijze: (10 punten);
100% Meer dan 6 jaar aantoonbare.
80% Ja, tussen de vier (4) jaar en zes (6) jaar aantoonbare werkervaring.
40% Ja, tussen de één (1) en vier (4) jaar aantoonbare werkervaring.
10% Ja, tot één (1) jaar aantoonbare werkervaring.
0% Nee, geen aantoonbare werkervaring.
Aantoonbare werkervaring met het begrijpelijk en eenvoudig over kunnen brengen van technische vraagstukken richting stakeholders en functionele vraagstukken kunnen overbrengen richting dataengineers (10 punten);
100% Ja, meer dan 4 jaar aantoonbare werkervaring op alle in het subcriterium genoemde aspecten.
50% Ja, tussen de één (1) en vier (4) jaar aantoonbare werkervaring.
25% Ja, tot één (1) jaar aantoonbare werkervaring.
0% Nee, geen aantoonbare werkervaring.
Aantoonbare werkervaring met het analyseren van complexe Excel bestanden en deze vertalen naar dimensionele modellen (10 punten);
100% Ja, meer dan 4 jaar aantoonbare werkervaring.
70% Ja, tussen de twee (2) en vier (4) jaar aantoonbare werkervaring.
40% Ja, tussen de één (1) en vier (2) jaar aantoonbare werkervaring.
25% Ja, tot één (1) jaar aantoonbare werkervaring.
0% Nee, geen aantoonbare werkervaring.
Aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke, provinciale of rijksinstantie in een vergelijkbare functie (10 punten).
100% Ja, meer dan 4 jaar aantoonbare werkervaring.
50% Ja, tussen de één (1) en vier (4) jaar aantoonbare werkervaring.
25% Ja, tot één (1) jaar aantoonbare werkervaring.
0% Nee, geen aantoonbare werkervaring.
Uurtarief
Totaal aantal te behalen punten voor het subgunningscriterium Uurtarief: 10.
Voor het bepalen van de score voor het uurtarief wordt de volgende formule gehanteerd:
maximale punten uurtarief – ((aangeboden uurtarief – minimale toegestane uurtarief) x (maximale punten uurtarief / (maximale toegestane uurtarief - minimale toegestane uurtarief)) = score prijs.
Resultaatgericht handelen:
stressbestendig, leergierig, accuraat, probleemoplossend, pro-actieve houding, initiatiefrijk, pragmatisch;
Communicatieve- analyse- en adviesvaardigheden;
Flexibiliteit:
tact, zorgvuldigheid;
Samenwerking:
teamspeler; open collegiale samenwerkingsgerichte houding;
sociaal vaardig, legt makkelijk contacten, kan overtuigen
Teamspeler.
Afdeling I&A
De afdeling Informatisering & Automatisering (I&A) wordt steeds uitgedaagd door externe veranderingen en door interne behoeften en verwachtingen. I&A maakt samen met de provinciale gebruikers en partners keuzes om het gevoelige evenwicht te bewaren tussen de beschikbare middelen en het voorzien in behoeften, vernieuwen en innoveren.
De provincie Zuid-Holland beschikt over een Microsoft omgeving en een gevirtualiseerde desktop omgeving.
Team
Team BI is onderdeel van de afdeling Informatie & Automatisering. Het team is verantwoordelijk voor het databeheer, dataontsluiting, functioneel, technisch beheer en ontwikkeling van BI-applicaties, geeft advies over bedrijfsvoering data, maakt informatieproducten, en voert data-analyses uit. Het ondersteunt bij de primaire taken van de Provincie, het maken en uitvoeren van beleid.
Geplande datum verificatiegesprek
Week 36 (week van 1 september)
Locatie waar verificatiegesprek plaatsvindt
Zuid-Hollandplein 1, Den Haag
Gesprek
Tijdens het verificatiegesprek vindt allereerst de verificatie van de eventuele bewijsstukken plaats.
Het gesprek wordt gevoerd door de materiedeskundigen in het beoordelingsteam. Het betreft de volgende functionarissen: AON, informatieanalist en scrummaster.
Aan de hand van het gesprek kent het beoordelingsteam gezamenlijk een score toe. Als een fysiek Verificatiegesprek door omstandigheden niet mogelijk is danwel absoluut niet wenselijk is, dan kan de Aanbestedende dienst besluiten om de het Verificatiegesprek uit te stellen tot een nader te bepalen datum dan wel via “Microsoft Teams” of vergelijkbaar te laten verlopen. De Aanbestedende dienst zal daarbij ook aangeven of en (voor zover mogelijk) welke gevolgen dit voor het verdere verloop van de procedure (zoals de planning) heeft.
Verlenging
Aanbestedende dienst kan eenzijdig besluiten de overeenkomst maximaal acht (8) maal (voor bepaalde tijd) te verlengen met een maximale inhuurtermijn van 48 maanden exclusief de initiële inhuurperiode. De bepaalde tijd van de verlenging wordt per verlengingsoptie bepaald. Er wordt overgegaan tot verlening als het project niet binnen de initiële looptijd wordt afgerond.
Beschikbaarheid
De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 22-9- 2025 tot 22-3-2026 beschikbaar voor 36 uren per week voor de voorbereiding uitvoering en realisatie van het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op 22-9-2025 kunnen starten, of in onderling overleg op een ander te bepalen datum.
Vormvereiste CV
De inschrijver heeft de Curriculum Vitae van de kandidaat uitsluitend beschreven in bijgevoegd ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0003172’ en toegevoegd in tabblad ‘aanmelding’ op het aanbestedingsplatform. Alleen CV’s die in het aangeboden format worden ingevuld, worden beoordeeld.
NOOT apart bijgevoegde CV’s (zoals in eigen format) worden niet meegenomen in de beoordeling.
Vormvereiste invulformulier Kwaliteit
Per subcriterium staat voorgeschreven hoeveel A4 u ervoor mag gebruiken in het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025- 0001903’. Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum aantal pagina’s, dan worden de pagina’s die meer zijn dan het gestelde maximum niet beoordeeld.
Vormvereiste Tarief
Bijlage ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0003172’ wordt ingevuld en apart bijgevoegd in tabblad “aanmelding” op het aanbestedingsplatform;
BELANGRIJK: Uurtarief mag ENKEL ingevuld worden in het voornoemde ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0003172’ zodat de kwaliteit beoordeeld kan worden zonder kennis van het Uurtarief.
Bandbreedte opdrachtwaarde en integrale uurtarief
Het aangeboden uurtarief bedraagt in het ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0003172 minimaal € 110,00 en maximaal € 120,00 exclusief BTW inclusief alle overige kosten, bijvoorbeeld reis- , verblijf-, telefoon- en parkeerkosten.
VOG
De inschrijver zal in het geval deze de opdracht gegund krijgt een VOGnp van de kandidaat aanleveren via het aanbestedingsplatform binnen 4 weken na definitieve gunning. Het aanvragen van de VOGnp kan inschrijver zelf doen of hiervoor een dienstverlener inschakelen.
Uitgangspunten hierbij zijn:
Provincie Zuid-Holland ondertekent het aanvraagformulier voor de VOG niet. Raadpleeg voor instructies hierover hoofdstuk 2 van het openbare document Aanvraagformulier Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Selecteer bij de aanvraag het algemeen screeningsprofiel als uitgangspunt. Aanvullend vinkt u, op basis van de aard van de toekomstige werkzaamheden, de relevante risicogebieden aan.
Let op!: Met de inwerkingtreding van de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties en het vervallen van de VAR-verklaring is er risico ontstaan bij de aanbestedende diensten met betrekking tot schijnzelfstandigheid en de afdracht van belastingen. Om dit risico te beperken vragen wij bij inzet van ZZP’ers de modelovereenkomst te ondertekenen door de in te zetten ZZP’er. In dit kader stelt de aanbestedende dienst nadrukkelijk dat:
Opdrachtnemer als zelfstandige werkzaamheden verricht en expertise heeft op het gebied van de voorliggende verder omschreven werkzaamheden en bereid is deze buiten dienstbetrekking ten behoeve van de Opdrachtgever te verrichten;
Als gevolg van het voornoemde geen hiërarchische aansturing zal plaatsvinden;
Opdrachtnemer over eigen apparatuur beschikt voor de uitvoering van zijn/haar werkzaamheden;
Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitsluitend met elkaar wensen te contracteren op basis van een overeenkomst van opdracht in de zin van artikel 7:400 e.v. BW;
Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een arbeidsovereenkomst aan te gaan in de zin van artikel 7:610 e.v. BW;
Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een aanstelling in dienst van Opdrachtgever in de zin van artikel 1 Ambtenarenwet jo. B.1 CAP tot stand te laten komen.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.