Inhuur Projectleider Implementatie

Zorginstituut Nederland

Willem Dudokhof 1, 1112 ZA Diemen, Nederland

Sluit over 7 dagen
145 24 Noord-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

31 mrt 2027

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

2 sept 2025

Omschrijving

Zorginstituut Nederland zoekt een Projectleider implementatie Actieprogramma in de periode van 1 oktober 2025 tot en met 31 maart 2027 voor gemiddeld 24 uren per week.

De Projectleider Implementatie is verantwoordelijk voor coördineren van de invoering van het Bemiddelingsregister en het Domeinonafhankelijk Zorgleveringsregister binnen het Netwerkmodel iWlz. De projectleider organiseert en faciliteert besluitvorming en afstemming tussen ketenpartijen via verschillende werkgroepbijeenkomsten, begeleidt koplopers bij praktijkimplementatie, zorgt voor de functionele (door)ontwikkeling van specificaties, stelt implementatie- en communicatieplannen op en bewaakt voortgang, kwaliteit en planning.

Concrete resultaten

Bemiddelingsregister:

  • Organisatie van bijeenkomsten Expertgroep die werken aan de vormgeving van het Bemiddelingsregister, behorende bij het Netwerkmodel iWlz;

  • Koplopersgroep die voorop loopt in de realisatie en implementatie van het bemiddelingsregister zijn juist begeleid;

  • Functionele uitwerking van het bemiddelingsregister is opgesteld en wordt onderhouden;

  • Communicatiestrategie voor de implementatie van het bemiddelingsregister is opgesteld; de uitvoering van het communicatie is juist begeleid;

  • Plan voor de implementatie van het bemiddelingsregister is opgesteld;

  • Ondersteunend materiaal voor implementatie van het bemiddelingsregister door ketenpartijen is opgesteld; ketenpartijen zijn op de juiste wijze begeleid bij de implementatie.

Domeinonafhankelijk zorgleveringsregister:

  • Organisatie van bijeenkomsten Expertgroep die werken aan de vormgeving van het Domeinonafhankelijk zorgleveringsregister, behorende bij het Netwerkmodel iWlz;

  • Plan van Aanpak is opgesteld en afgestemd met ketenpartijen voor de realisatie van het Domeinonafhankelijk zorgleveringsregister;

  • Koplopersgroep die voorop loopt in de realisatie en implementatie van het Domeinonafhankelijk zorgleveringsregister zijn juist begeleid;

  • Functionele uitwerking van het Domeinonafhankelijk zorgleveringsregister is opgesteld;

  • Communicatiestrategie en -plan voor de implementatie van het Domeinonafhankelijk zorgleveringsregister is opgesteld;

  • Plan voor de implementatie van het Domeinonafhankelijk zorgleveringsregister is opgesteld.

Oplevering conform roadmap/planning die is vastgesteld door de stuurgroep.

Eisen

  • Afgeronde HBO opleiding en academisch werk- en denkniveau;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met informatievoorziening en gegevensuitwisseling in ketens binnen de zorg en/of overheid;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met complexe ICT-implementatieprojecten in zorg en/of overheid;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen programma’s in zorg en/of overheid;

  • Minimaal 4 jaar ervaring met het implementeren van registers binnen een data beschikbaarheidsmodel in de langdurige zorg;

  • Maximaal uurtarief: €145,- exclusief btw en inclusief reis-, verblijf- en overige kosten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Geef aan hoeveel jaren de aangeboden kandidaat ervaring heeft met informatievoorziening en gegevensuitwisseling in ketens binnen de zorg en/of overheid;
    30p

    • Totaal tussen 5 en 7 jaar = maximaal 30 %

    • Totaal tussen 7 en 10 jaar = 70 %

    • Totaal > 10 jaar = 100 %

  • Geef aan hoeveel jaren de aangeboden kandidaat ervaring heeft met complexe ICT-implementatieprojecten in overheid en/of zorg;
    30p

    • Totaal tussen 5 en 7 jaar = maximaal 30 %

    • Totaal tussen 7 en 10 jaar = 70 %

    • Totaal > 10 jaar = 100 %

  • Geef aan hoeveel jaren de aangeboden kandidaat ervaring heeft als projectleider binnen programma’s in zorg en/of overheid;
    10p

    • Totaal tussen 5 en 7 jaar = maximaal 30 %

    • Totaal tussen 7 en 10 jaar = 70 %

    • Totaal > 10 jaar = 100 %

  • Geef aan bij hoeveel partijen de aangeboden kandidaat een actief netwerk heeft:
    10p
    1. VECOZO
    2. CIZ
    3. CAK
    4. Zorgkantoren
    5. ActiZ
    6. VGN
    7. De Nederlandse ggz
    8. Valente
    9. Zorgthuisnl
    10. Zorgverzekeraars Nederland
    11. OIZ (softwareleveranciers)

    • 0-10 partijen = 10%

    • 3, 4 of 5 partijen = 30%

    • 6 of 7 partijen = 50%

    • 8, 9 of 10 partijen = 70%

    • 11 partijen = 100%

  • Uurtarief
    20p

    ( totaalprijs laagste inschrijving / totaalprijs uw inschrijving ) X max aantal punten

    • Inschrijver dient de vragenlijst op het aanbestedingsplatform te beantwoorden en een totaalaanbieding te doen (uurtarief).

    • Het uurtarief is exclusief btw en inclusief reis-, verblijf- en overige kosten.

    • Er geldt een maximum uurtarief van €145,-.

Competenties

  • Resultaatgericht en mensgericht

  • Verantwoordelijkheidsgevoel

  • Analytisch sterk

  • Flexibel

  • Consciëntieus

  • Communicatief sterk (schriftelijk en mondeling)

  • Teamspeler

Organisatie en team

Zorginstituut Nederland
Iedereen die in Nederland woont of werkt is verplicht om een zorgverzekering te hebben. Zorginstituut Nederland is een overheidsorganisatie met als belangrijkste taak het samenstellen van het basispakket van de zorgverzekering. Hierbij maken we ingewikkelde, maar noodzakelijke keuzes om ervoor te zorgen dat iedereen in Nederland goede zorg kan krijgen. Nu en in de toekomst.

Het Zorginstituut is een zelfstandig bestuursorgaan dat functioneert onder het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). We voeren werkzaamheden uit op basis van de twee wettelijke ziektekostenverzekeringen: de Zorgverzekeringswet (Zvw) en de Wet langdurige zorg (Wlz). Passende zorg is de rode draad in alle taken van het Zorginstituut.

Wij zijn verantwoordelijk voor een aantal zaken:

  • we adviseren van de minister van VWS over de inhoud van het verzekerde pakket;

  • we zorgen voor eenduidige uitleg van de verzekerde zorg;

  • we bevorderen de kwaliteit, betaalbaarheid en toegankelijkheid van de zorg door het signaleren van kansen voor vernieuwingen en verbeteringen in de zorg;

  • we bevorderen digitale informatie-uitwisseling in de zorg, onder meer door het ontwikkelen van informatiestandaarden;

  • we voeren de risicoverevening uit, wat inhoudt dat we het premiegeld beheren en verdelen over de zorgverzekeraars en zorgkantoren, zodat ze hun verzekeringsplicht kunnen nakomen;

  • we beheren het Zorgverzekeringsfonds (Zvf) en het Fonds langdurige zorg (Flz) en verstrekken informatie over de kosten in de zorg.

Meer informatie vindt u op onze website: https://www.zorginstituutnederland.nl/overons/organisatie

Team Actieprogramma
Het Actieprogramma iWlz streeft naar tijdige, volledige en betrouwbare informatie over Wlz-zorg, zowel voor zorgprofessionals als cliënten. Het programma wil de informatiepositie van cliënten verbeteren, met minimale administratieve lasten. Het past in de wens van de regering om administratieve lasten voor alle partijen in de zorg te verminderen.

Het Actieprogramma iWlz is een projectteam dat resorteert onder de afdeling Fondsen & Informatiemanagement van Zorginstituut Nederland. Het team bestaat uit twee projectgroepen (realisatie en implementatie) die worden aangestuurd door een programmamanager.

Het Actieprogramma heeft het netwerkmodel iWlz in juli 2023 geïntroduceerd in de langdurige zorg (iWlz keten). Een eerste register en het iWlz Netwerk zijn sindsdien in productie. De komende periode worden de overige partijen stapsgewijs aangesloten (zie verder). Zowel de activiteiten als de resultaten van het programma worden in lijn met de Nationale Visie en Strategie op het gezondheidsinformatiestelsel uitgevoerd.

Gespreksinformatie

Geplande datum gesprek + Locatie
15 of 16 september 2025 + Via Teams

Verificatiegesprek
Na de beoordeling wordt de kandidaat met de hoogste totaalscore op de gunningscriteria uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Indien er meerdere kandidaten gezamenlijk op de eerste plaats zijn geëindigd worden er met alle kandidaten verificatiegesprekken gevoerd. In dit gesprek wordt de kandidaat beoordeeld op werk/opdrachtinhoudelijke aspecten en de gewenste competenties. Op basis van de uitkomst van dit gesprek vindt definitieve gunning van de opdracht plaats.

Indien uit het gesprek blijkt dat niet aan één of meer eisen wordt voldaan, zal dit leiden tot het alsnog uitsluiten van de offerte en aangeboden kandidaat.

Indien een kandidaat wordt uitgesloten staat het opdrachtgever vrij de eerstvolgende kandidaat uit te nodigen voor een verificatiegesprek (en zo verder).

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Plaats tewerkstelling
Zorginstituut Nederland Willem Dudokhof 1 te Diemen

Optie tot verlenging
In overleg

Beschikbaarheid
De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 24 uren per week gedurende de periode tussen 1 oktober 2025 en 31 maart 2027 (werkzaam op locatie van Zorginstituut Nederland of deels vanuit huis).

Vormvereiste
Inschrijver levert 1 CV en 1 motivatiebrief van een kandidaat aan.

VOG
Bij aanstelling moet een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) kunnen worden overlegd.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.