thumbnail
thumbnail
Programmamanager Informatievoorziening (IV) op Orde

Provincie Utrecht

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

TIJDELIJK
Deze opdracht is verlopen
€110
32-36 Utrecht

Publicatiedatum:

15-05-2023

Sluitingsdatum:

01-06-2023

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
De Provincie verandert vanwege de digitalisering en automatisering in een hoog tempo, het is de “rode draad” in de strategie van de organisatie. Hiertoe wordt nauw samengewerkt tussen de vertegenwoordigers uit de verschillende onderdelen van de provincie-organisatie (de concernopgaves en de domeinen: Bedrijfsvoering, Stedelijke- en Landelijke Leefomgeving en Mobiliteit en de stafafdelingen Concern control, Bestuurs- en directieondersteuning en de Statengriffie).

Een goede informatievoorziening (IV) is van strategisch belang om de bestuurlijke doelen van de Provincie Utrecht te kunnen bereiken en effecten te kunnen meten. Dat vereist een goed inzicht en een samenhangend overzicht hoe onze Informatievoorziening er bij staat en of die voldoende op orde is.

Zowel uit extern onderzoek als uit de waarnemingen van onze eigen medewerkers blijkt dat er ruimte is voor verbetering in onze informatievoorziening. Een verdere aanleiding is ook dat alle overheden met de invoering van de Wet Open Overheid (Woo) per 1 mei 2022, de verplichting hebben gekregen om hun Informatiehuishouding (IHH) op orde te brengen.

We ontwikkelen momenteel een voorstel voor een veranderprogramma IV op Orde om modelmatig, integraal en duurzaam verbeteringen op al onze onderdelen van onze informatievoorziening te kunnen doorvoeren. De aanpak en het tempo zal mede bepaald worden door de mate van achterstallig onderhoud, onze “risk appetite” en onze beschikbare verandercapaciteit. In het veranderprogramma kijken we naar alle thema’s die onderdeel zijn van onze informatievoorziening. Dat zijn de (6) thema’s: strategie, structuur, cultuur, mensen, middelen en resultaten. Het gaat hier om een programma dat zich uitstrekt over een langere periode.

Voor het leiden van het veranderprogramma IV op Orde zoeken wij een programmamanager.

Werkomgeving
De provincie Utrecht ontwikkelt een hybride aanpak van werken. Indien nodig wordt gewerkt op locatie. Onze locatie is goed bereikbaar en centraal gelegen in Utrecht. We kennen uitstekende faciliteiten. Er zijn goede mogelijkheden om op afstand te werken binnen ons samenwerkingsconcept. De provincie Utrecht werkt in een Microsoft omgeving met Teams als samenwerkingsruimte en SharePoint als Documentbeheersing. Binnen onze organisatie werken we aan een stevig adoptieprogramma voor de Microsoft omgeving waardoor onze werkomgeving straks up-to-date is qua samenwerkingsmiddelen.

Wat ga je doen?
Als programma manager ga je aan de slag met het veranderprogramma IV op Orde. Je start met het maken van een programmaplan waarin de vele al lopende initiatieven bij elkaar worden gebundeld tot het uitvoeringsprogramma IV op Orde. Jouw opdrachtgever is de manager IV. Je bent bij uitstek een verbinder met een brede blikveld op zowel de organisatievraagstukken als de IV/IT-ontwikkelingen.

Je hebt leidinggevende ervaring met werken in een bestuurlijke context. Je doorgrondt complexe opgaven en bent in staat om werkzaamheden te organiseren. Informatievoorziening staat in verbinding met alle beleidsterreinen van de provincie. Je bouwt slagvaardig een netwerk op, onderhoudt deze en overbrugt in een dynamische omgeving conflicterende belangen, opvattingen en inzichten en beschikt over een gezonde dosis creativiteit, durf en vertrouwen.

Het veranderprogramma heeft grote samenhang met het traject van de organisatie ontwikkeling van de provincie Utrecht, waaronder ook de lijnorganisatie IV. Je draagt daaraan bij met jouw kennis en ervaring op het gebied van IV en verandermanagement.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau (op het gebied van informatica, informatiemanagement, bestuurskundige informatica of management in IT);
2. Minimaal 5 jaren aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaren als programmamanager in het IV domein;
3. Aantoonbare kennis met het IT-landschap en IT-ontwikkelingen van overheden.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
1. Een afgeronde WO/MSc opleiding op het gebied van informatica, informatiemanagement, bestuurskundige informatica of management in IT (30 punten);
2. Minimaal 8 jaren aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaren als programmamanager in het IV domein (25 punten);
3. Je hebt kennis van en ervaring met de algemene IT-architecturen en achterliggende IV-principes binnen het publieke domein (25 punten);
4. Aantoonbare werkervaring binnen een overheidsinstelling (10 punten);
5. Uurtarief maximaal €110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (10 punten).

Competenties

  • Proactieve werkhouding;

  • Kwaliteits- en resultaatgericht;

  • Je weet jouw omgeving te enthousiasmeren en je kunt onze gebruikers “meenemen”;

  • Flexibel;

  • Je zoekt de verbinding met de gebruikers, de leveranciers en je collega’s;

  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;

  • Je hebt sterke, breed inzetbare projectmanagement vaardigheden;

  • Overtuigingskracht;

  • Analytisch sterk;

  • Brede kennis van ICT en Cloud ontwikkelingen;

  • Kennis van projectmanagementmethodieken op het snijvlak van business en ICT.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 7 juni 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijkmaandag 5 juni 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Hoe werkt het?
Vind jouw droomopdracht
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je hebt aangemeld kan je direct op de vacature solliciteren, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is. Een groot deel van de vacatures is ook in te vullen als ZZP-er, indien gewenst stemmen wij graag met je af of dat voor deze vacature mogelijk is en wat het meest gunstige is.
Kies een opdracht
Voordelen van werken bij ons
Doorgroeien
Je gaat aan de slag bij een specialist in document- en informatiemanagement met veel doorgroeimogelijkheden.
Fun & Kennisdelen
Je wordt onderdeel van een hecht en ervaren team, met vakgenoten, kennisdeling, teamuitjes en meer fun.
Verdienen
Kom je in dienst? Dan verdien je een goed salaris, een reiskostenvergoeding voor het OV, een laptop en telefoon incl. abonnement, 5 werkweken verlof en 8% vakantiegeld per jaar. Ben je een zzp’er? Dan verdien je het aangegeven tarief p/u, waarbij wij een standaard fee hanteren van 10%. Bij langlopende opdrachten bouwt deze fee af. Wij regelen de facturatie.
Ontwikkelen & Verdiepen
Dankzij periodieke kennissessies, een opleidingsbudget bij GO Opleidingen, een gratis digitaal vakblad: Informatieprofessional en een lidmaatschap van de KNVI zijn er veel mogelijkheden voor ontwikkeling en verdieping.

Ben jij de Programmamanager Informatievoorziening (IV) op Orde die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.