thumbnail
thumbnail
Informatiearchitect

Gemeente Rijswijk

Bogaardplein 15, 2284 DP Rijswijk, Nederland

TIJDELIJK
Deze opdracht is verlopen
130
24 Zuid-Holland

Publicatiedatum:

03-02-2024

Sluitingsdatum:

13-02-2024

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

01-02-2025

Organisatie
De gemeente Rijswijk heeft ruim 50.000 inwoners, de ambtelijke organisatie telt ca. 400 ambtenaren en 100 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. Daarnaast is er voldoende gelegenheid om jezelf te ontwikkelen. De organisatie is opgaven gestuurd ingericht en de verantwoordelijkheden liggen laag. De gemeente Rijswijk verwacht van alle medewerkers in de organisatie dat zij in hun dagelijks handelen vier kernwaarden laten zien. De kernwaarden zijn: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid.

De Informatiearchitect valt onder de verantwoordelijkheid van het team Informatie en wordt aangestuurd door de teamleider I-Advies.

De kantoorautomatisering en IT infrastructuur zijn ondergebracht bij een bedrijfsvoering organisatie in samenwerking met de gemeente Delft.

Opdracht
De opdracht behelst (onder andere) de volgende activiteiten:

  • Strategie activiteiten

    • Opstellen visie ten aanzien van (informatie) architectuur voor gemeente Rijswijk;

    • Overleg voeren met de collega strategische adviseurs en gezamenlijk uitvoeren van acties;

  • Beheer activiteiten

    • Uitwerken visie ten aanzien van architectuur voor gemeente Rijswijk;

    • Opstellen en onderhouden van de informatie architectuur van gemeente Rijswijk;

    • Adviseren bij I-projecten ten behoeve van bewaking van de informatie architectuur;

    • Deelname aan diverse project impact analyses;

    • Afstemming met GR ICT ;

  • Transitie activiteiten

    • Meenemen van de collega’s I-Adviseurs in architectuur;

    • Meenemen van de collega Specialist Technisch Infrastructuur;

    • Meenemen van de collega’s functioneel beheer in de relatie tot de architectuur;

    • Borgen van architectuurdenken bij nieuw te starten projecten

De informatie architect valt onder de verantwoordelijkheid van het team Informatie. Je rapporteert aan de manager informatie.

Competenties
Gezien de uitdagingen waarvoor de gemeente Rijswijk zich gesteld weet, verwachten we van de kandidaat dat deze op korte termijn zonder noemenswaardige inwerktijd van meerwaarde is voor onze organisatie en een impuls kan geven aan de doorontwikkeling van de informatie architectuur. Volgende competenties worden verder verwacht:

  • Goede analytische skills op het gebied van bedrijfsprocessen en informatievoorziening.

  • Je hebt een zeer ruime ervaring in een vergelijkbare functie met beleidsadvisering met betrekking tot gemiddeld de meest complexe vraagstukken, met name gericht op lange termijn en op concernniveau.

  • Je hebt ruime ervaring met de aanbesteding van applicaties;

  • Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen.

  • Goede communicatieve en sociale vaardigheden.

  • Je bent deskundig op het vakgebied, je bent innovatief en experimenteert met nieuwe ontwikkelingen.

  • Je kunt buiten de eigen opgave en kaders denken.

  • Je bent goed op de hoogte van landelijke ontwikkelingen en wettelijke verplichtingen.

  • Samenwerkings- en resultaatgericht, flexibel (aanpassingsvermogen), praktisch, klantgericht.

  • Bij voorkeur heb je specifieke ervaring met applicaties uit het applicatielandschap van de gemeente Rijswijk (zoals Corsa, Cognos, 2Secure, Key2 applicaties en MDU).

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde WO opleiding in de richting van Informatica, ICT, Bedrijfskunde of Bestuurskunde;
2. Uiterlijk per 15 februari 2024 beschikbaar;
3. Minimaal voor 20 uur per week beschikbaar;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring gedurende de afgelopen 10 jaar als informatie architect;
5. Minimaal 1 jaar ervaring met concept Kernregistratie Documenten (KRD);
6. Maximaal uurtarief van €130,00 exclusief BTW en  inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee Flextender.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Een afgeronde opleiding in de richting van Informatica, ICT, Bedrijfskunde of Bestuurskunde op minimaal WO niveau (20 punten);
8. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring gedurende de afgelopen 10 jaar als informatie architect (30 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op informatiemanagement gebied bij een gemeente (20 punten);
10. Minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar met de KRD (KernRegistratie Documenten) architectuur (10 punten);
11. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met  Liber Zaaksysteem (5 punten);
12. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Corsa DMS (5 punten);
13. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar met 2Secure berichtenverkeer (5 punten);
14. Beschikbaar z.s.m. en uiterlijk maandag 15 februari 2024 (5 punten).

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: donder- en vrijdagen

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 15 februari 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 14 februari 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Hoe werkt het?
Vind jouw droomopdracht
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je hebt aangemeld kan je direct op de vacature solliciteren, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is. Een groot deel van de vacatures is ook in te vullen als ZZP-er, indien gewenst stemmen wij graag met je af of dat voor deze vacature mogelijk is en wat het meest gunstige is.
Kies een opdracht
Voordelen van werken bij ons
Doorgroeien
Je gaat aan de slag bij een specialist in document- en informatiemanagement met veel doorgroeimogelijkheden.
Fun & Kennisdelen
Je wordt onderdeel van een hecht en ervaren team, met vakgenoten, kennisdeling, teamuitjes en meer fun.
Verdienen
Kom je in dienst? Dan verdien je een goed salaris, een reiskostenvergoeding voor het OV, een laptop en telefoon incl. abonnement, 5 werkweken verlof en 8% vakantiegeld per jaar. Ben je een zzp’er? Dan verdien je het aangegeven tarief p/u, waarbij wij een standaard fee hanteren van 10%. Bij langlopende opdrachten bouwt deze fee af. Wij regelen de facturatie.
Ontwikkelen & Verdiepen
Dankzij periodieke kennissessies, een opleidingsbudget bij GO Opleidingen, een gratis digitaal vakblad: Informatieprofessional en een lidmaatschap van de KNVI zijn er veel mogelijkheden voor ontwikkeling en verdieping.

Ben jij de Informatiearchitect die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.