thumbnail
thumbnail
Coördinator I&A

Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden

Spui 70, 2511 BT Den Haag, Nederland

TIJDELIJK
Deze opdracht is verlopen
Geen maximum
24 Zuid-Holland

Publicatiedatum:

12-02-2024

Sluitingsdatum:

20-02-2024

Begindatum:

04-03-2024

Einddatum:

04-09-2024

Opdracht
Het servicebureau jeugdhulp Haaglanden vervult een cruciale rol in de informatievoorziening voor de gemeenten en de eigen organisatie. Het servicebureau wil de gemeenten de komende jaren steeds beter ondersteunen op dit vlak en heeft daarom ambitieuze plannen om hierin door te ontwikkelen.

De informatiemanager vervult, zoals de functie al zegt, een brede rol. Aan de ene kant stuur je de afdeling Informatie en Automatisering aan en zorg je er voor dat de informatievoorziening operationeel goed loopt en aan de andere kant initieer en trek je een aantal strategische projecten op het gebied van informatievoorziening en bedrijfsvoering. Je bent bijvoorbeeld projectleider van de invoering van het meten van outcome en ontwikkelt samen met aanbieders en gemeenten het proces om met deze data de jeugdhulp te verbeteren (meten, duiden, oordeelsvorming). Ook speel je een belangrijke rol bij het doen van onderzoek naar bedrijfsvoering, financieel inzicht en sturing.

Op basis van jouw kennis van informatievoorziening, bedrijfsvoering en de jeugdhulp maak je op eigen initiatief analyses en adviseer je over het strategische beleid op het gebied van informatievoorziening en bedrijfsvoering. Je bent goed in staat je mondeling en schriftelijk uit te drukken en mensen enthousiast te maken. Als lid van het coördinatorenoverleg geef je mede vorm aan de strategie van het Servicebureau.

Werkzaamheden
Tijdens de afwezigheid van de huidige coördinator I&A neem je haar taken waar, onder andere:

  • Aansturing van het team I&A, bestaande uit functioneel beheerders en data-analisten.

  • Coördinatie van acties nav de organisatie- en teamdoelstellingen (met waar nodig inhoudelijke bijdrage):

    • Bestuurlijke opdracht kostenbeheersing: analyses en dashboards ontwikkelen

    • Sturen op inhoud: projectleiding outcome meten

    • Datagedreven werken in de regio vergroten: implementeren van proces ‘meten, duiden en oordeelsvorming’, regionale kennissessies organiseren, ontwikkeling regionaal kennisplatform, datagedreven contractmanagement,etc.

    • Professionaliseren van dataverzameling en verwerking: nieuwe databronnen (CBS, onderwijs, jeugdbescherming), ontwikkelen aanleverportaal.

  • De doorontwikkeling van het regionale dashboard, bijvoorbeeld de implementatie van de prognosetool of de ontwikkeling van zorgpaden.

  • Coördineren van de verzoeken voor data-analyse, inclusief inhoudelijke bijdrage.

Het betreft een hybride functie: zowel op kantoor als thuis kan deze functie worden uitgeoefend.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring in de jeugdhulpsector;
3. Aantoonbare werkervaring in een regionaal samenwerkingsverband;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met datagedreven werken;
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator met het aansturen van een team;

Gunningscriteria
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Data Analist of informatiemanager binnen een overheidsinstelling (20 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in de jeugdhulpsector (30 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in datagedreven werken (35 punten);
9. Een door de kandidaat zelfgeschreven motivatie toegeschreven op de functie, bijgevoegd in het cv (15 punten).

Competenties

  • Analytisch vermogen: kan een situatie, probleem of vraagstuk goed analyseren, bekijkt deze vanuit verschillende invalshoeken en onderscheid hierbij hoofd- en bijzaken;

  • Resultaatgerichtheid: is actief bezig met het behalen van concrete doelen, heeft doorzettingsvermogen en behoud hierbij de verbinding met de rest van de organisatie;

  • Initiatiefrijk: onderneemt zelfstandig actie, signaleert kansen en problemen, komt met passende oplossingen en zet deze om in verbeterings- en vernieuwingsacties.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 26 februari 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk donderdag 22 februari 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Hoe werkt het?
Vind jouw droomopdracht
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je hebt aangemeld kan je direct op de vacature solliciteren, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is. Een groot deel van de vacatures is ook in te vullen als ZZP-er, indien gewenst stemmen wij graag met je af of dat voor deze vacature mogelijk is en wat het meest gunstige is.
Kies een opdracht
Voordelen van werken bij ons
Doorgroeien
Je gaat aan de slag bij een specialist in document- en informatiemanagement met veel doorgroeimogelijkheden.
Fun & Kennisdelen
Je wordt onderdeel van een hecht en ervaren team, met vakgenoten, kennisdeling, teamuitjes en meer fun.
Verdienen
Kom je in dienst? Dan verdien je een goed salaris, een reiskostenvergoeding voor het OV, een laptop en telefoon incl. abonnement, 5 werkweken verlof en 8% vakantiegeld per jaar. Ben je een zzp’er? Dan verdien je het aangegeven tarief p/u, waarbij wij een standaard fee hanteren van 10%. Bij langlopende opdrachten bouwt deze fee af. Wij regelen de facturatie.
Ontwikkelen & Verdiepen
Dankzij periodieke kennissessies, een opleidingsbudget bij GO Opleidingen, een gratis digitaal vakblad: Informatieprofessional en een lidmaatschap van de KNVI zijn er veel mogelijkheden voor ontwikkeling en verdieping.

Ben jij de Coördinator I&A die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.