thumbnail
thumbnail
Implementatiemanager informatiesystemen en projectbeheersing Stadsbedrijven

Gemeente Utrecht

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

VAST IN DIENST
Deze opdracht is verlopen
€120
16 Utrecht

Publicatiedatum:

25-11-2022

Sluitingsdatum:

05-12-2022

Begindatum:

01-01-2023

Einddatum:

01-07-2023
Implementatiemanager informatiesystemen en projectbeheersing
Periode: Van 01-01-2023 tot 01-07-2023 (6 maanden, met de mogelijkheid tot 18 keer verlenging van 1 maand met een max van 24 maanden inhuur)
Belasting: 16 uur per week gemiddeld
Tarief: Tot 120 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW


Korte beschrijving speelveld
Jij gaat werken voor de afdeling BOR, groep WCI, maar opereert binnen Stadsbedrijven als implementatiemanager informatiesystemen en projectbeheersing.

Je taken zijn:
Als projectleider informatiesystemen en projectbeheersing ben je verantwoordelijk voor het implementeren van ons projectbeheersysteem Fortes Change Cloud (FCC). Hierbinnen vindt de verwerking plaats van alle projectbeheersing aspecten zoals; scope-, risico-, plannings-, capaciteit- en financiele managementwerkzaamheden. Als projectleider vorm je een verbindende schakel met de implementatiemanagers projectbeheersing, de projectbudgethouders en de projectteams. De implementatiemanagers beschikt binnen de werkgroep FCC over een of meerdere (capaciteit)planningsadviseur, de risicomanager en projectcontroller. Samen met de werkroep FCC zorgt jij als projectleider ervoor dat de werkzaamheden en beslissingen van het implementatie traject transparant, bespreekbaar, navolgbaar en voorspelbaar zijn. Je bent de adviseur en kritische sparringpartner richting de implementatiemanager bij het organisatieonderdeel Ruimte en Stadsbedrijven en richting de stuurgroep FCC. Je legt verantwoording af aan de stuurgroep FCC.

Kerntaken zijn
- (Samen met) de werkgroep FCC opstellen van het implementatieplan
- Toetsten werkgroep FCC samenstelling op volledigheid
- Met behulp van 2 externe adviseurs verder inrichten van ons FCC systeem
- Creeren van draagkracht bij de projectmedewerkers
- Overzicht geven binnen alle lopende zaken
- Verzorgen planningen en aanbieden scenarios;
- Informatie- en documentbeheer;
- Voortgangsrapportages aan stuurgroep FCC.

Daarnaast ben je een voortrekker in het verder versterken van projectbeheersing binnen de gemeente Utrecht. Je zoekt continu naar verbetermogelijkheden, werkt binnen het Fysiek Domein aan het uitbreiden van een netwerk projectbeheersing en bent een coach voor de managers projectbeheersing.

Jij hebt/bent:
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau op het gebied van informatiemanagement (binnen de GWW grond, weg en waterbouw);
  • 5 jr. kennis met het implementeren van projectbeheersing systemen;
  • Ervaring met Fortes Change Cloud (FCC) is een pre;
  • Proactieve werkhouding;
  • Projectmatig kunnen werken en goed in teamverband kunnen opereren;
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op 7 december en kunnen fysiek of via teams plaatsvinden.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag(zie hieronder) wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt, kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Documenten:

    Hoe werkt het?
    Vind jouw droomopdracht
    Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je hebt aangemeld kan je direct op de vacature solliciteren, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is. Een groot deel van de vacatures is ook in te vullen als ZZP-er, indien gewenst stemmen wij graag met je af of dat voor deze vacature mogelijk is en wat het meest gunstige is.
    Kies een opdracht
    Voordelen van werken bij ons
    Doorgroeien
    Je gaat aan de slag bij een specialist in document- en informatiemanagement met veel doorgroeimogelijkheden.
    Fun & Kennisdelen
    Je wordt onderdeel van een hecht en ervaren team, met vakgenoten, kennisdeling, teamuitjes en meer fun.
    Verdienen
    Kom je in dienst? Dan verdien je een goed salaris, een reiskostenvergoeding voor het OV, een laptop en telefoon incl. abonnement, 5 werkweken verlof en 8% vakantiegeld per jaar. Ben je een zzp’er? Dan verdien je het aangegeven tarief p/u, waarbij wij een standaard fee hanteren van 10%. Bij langlopende opdrachten bouwt deze fee af. Wij regelen de facturatie.
    Ontwikkelen & Verdiepen
    Dankzij periodieke kennissessies, een opleidingsbudget bij GO Opleidingen, een gratis digitaal vakblad: Informatieprofessional en een lidmaatschap van de KNVI zijn er veel mogelijkheden voor ontwikkeling en verdieping.

    Ben jij de Implementatiemanager informatiesystemen en projectbeheersing Stadsbedrijven die deze organisatie zoekt?

    Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
    Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.