thumbnail
thumbnail
Informatieanalist / functioneel beheerder Subsidies

Provincie Gelderland

Markt 11, 6811 CG Arnhem, Nederland

TIJDELIJK
Deze opdracht is verlopen
€ 110,00
gemiddeld 36 uur Gelderland

Publicatiedatum:

15-05-2023

Sluitingsdatum:

31-05-2023

Begindatum:

03-07-2023

Einddatum:

31-12-2023

Organisatie
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en gaaf te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en andere partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals energietransitie, mobiliteit of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.

De provincie realiseert haar maatschappelijke opgaven onder andere met het verstrekken van subsidies. Dat doen we voor veel en zeer diverse partners in de Gelderse samenleving: van gemeenten tot particulieren en van kenniscentra tot individuele bedrijven.

Omschrijving van de opdracht
De provincie wil daarbij een transparante, digitale en toegankelijke organisatie zijn. Het is dus niet de vraag óf de provincie digitaliseert, maar hoe zij dit doet. De afdeling subsidieverlening heeft deze digitale transformatie opgepakt binnen het project SUBS4U. De digitalisering heeft tot doel de subsidieaanvragers en de subsidiemedewerkers optimaal te ondersteunen bij het aanvragen en verstrekken van een subsidies.

Het project SUBS4U kent een langetermijnvisie over de inzet van informatietechnologie (IT) binnen het subsidieproces. Eén van de uitgangspunten is dat iedere gebruiker kan beschikken over dezelfde informatie. Hiervoor is het subsidieportaal voor subsidieaanvragers ontwikkeld en het subsidiemedewerkers portaal (mid- en backoffice) voor de subsidiemedewerkers inclusief de koppeling met het financiële systeem. Binnen het project zijn wij op zoek naar een informatieanalist (aan de businesszijde), die de productowner ondersteunt bij het inventariseren en analyseren van de informatiebehoefte van de afdeling subsidieverlening. Samen met de productowner en de afdeling Informatisering & Automatisering (I&A) is hij/zij verantwoordelijk voor de inrichting van de ondersteunende IT, om aan de bedrijfsdoelstellingen van de afdeling te voldoen.

Daarnaast is er binnen de subsidieafdeling een klein team waarin de verschillende taken voor het functioneel beheer zijn belegd. Wij zijn binnen dit team op zoek naar een beheerder van de subsidieapplicaties en een beheerder van de rapportageomgeving van de afdeling.

Binnen het project SUBS4U maak je onderdeel uit van het vaste kernteam. Je werkt binnen het kernteam nauw samen met de andere leden en streeft daarbij naar een optimaal projectresultaat. Het kernteam bestaat uit de productowner, de proceseigenaren, een communicatiespecialist en de projectleider aan I&A zijde. Het kernteam wordt aangestuurd door de projectleider aan de businesszijde.

De automatisering wordt uitgevoerd door de eigen provinciale afdeling I&A. Het I&A ontwikkelteam, de productowner en het kernteam aan de businesszijde zijn verantwoordelijk voor de realisatie van IT-oplossingen.  Je stemt je werk dan ook nauw af met I&A en de productowner.

Je vormt ten behoeve van de informatievoorziening de brug tussen architectuur en realisatie én tussen gebruikersorganisatie en de IT afdeling.

Tot slot beheer je samen met het functioneelbeheer team de subsidieapplicaties en ben je verantwoordelijk voor de rapportageomgeving van de afdeling subsidieverlening.

We vragen je:

  • Informatie- en impactanalyses uit te voeren.

  • Datamodellen en informatieprocessenmodellen op te stellen op basis van de bestaande informatiearchitectuur.

  • De informatiebehoefte van de business te analyseren en benodigde business requirements, user stories, detailspecificaties en procesbeschrijvingen uit te werken. 

  • De invloed van het gebruik van nieuwe/gewijzigde data in de subsidieprocessen te borgen.

  • Met andere afdelingen binnen de provincie de IT-interfaces en processen af te stemmen.

  • Bij nieuwe releases samen met de productowner de accpetatietesten uit te werken en uit te voeren.

  • Functionele ontwerpen van rapportages op te stellen, de rapportage te testen en te beheren.

  • De subsidieapplicaties te beheren door:

    • te ondersteunen bij de dagelijkse ondersteuning van de gebruikers. Je handelt de vragen van interne en externe gebruikers af en bespreekt knelpunten in overleg met gebruikers.

    • de rollen en bevoegdheden van medewerkers in te regelen, en bij te dragen aan de instructie van nieuwe medewerkers.

    • boekingen en betalingen en/of mogelijke knelpunten op het koppelvlak tussen de subsidieprocessen en de financiële processen te beheren. Je coordineert de financiele jaarovergang vanuit subsidieverlening. Hierbij stem je af met de functioneel beheerder van de financiële applicatie. 

    • te ondersteunen bij het maken en beheren van e-formulieren.

Beschikbaarheid
Externe is inzetbaar vanaf 3 juli 2023 tot en met 31 december 2023 voor gemiddeld 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 4 maal een periode van 3 maanden.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • Externe is de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest van provincie Gelderland.

  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO opleiding in de studierichting IT of Bedrijfskunde of een vergelijkbare studierichting.

  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal 3 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2015 - heden) als Informatieanalist.

  • Externe heeft aantoonbaar ervaring met het maken van informatie- en impactanalyses, modelleren van processen en informatiestromen.

  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met het opstellen van requirements, user stories en procesbechrijvingen.

  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met het opstellen van functionele ontwerpen van rapportages en het beheren van rapportages.

Gunningscriteria

  • Externe heeft aantoonbaar ervaring met het beheren van applicaties, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.

  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met financiële systemen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.

  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met subsidieverlening bij of voor een overheidsorganisatie, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Hoe werkt het?
Vind jouw droomopdracht
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je hebt aangemeld kan je direct op de vacature solliciteren, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is. Een groot deel van de vacatures is ook in te vullen als ZZP-er, indien gewenst stemmen wij graag met je af of dat voor deze vacature mogelijk is en wat het meest gunstige is.
Kies een opdracht
Voordelen van werken bij ons
Doorgroeien
Je gaat aan de slag bij een specialist in document- en informatiemanagement met veel doorgroeimogelijkheden.
Fun & Kennisdelen
Je wordt onderdeel van een hecht en ervaren team, met vakgenoten, kennisdeling, teamuitjes en meer fun.
Verdienen
Kom je in dienst? Dan verdien je een goed salaris, een reiskostenvergoeding voor het OV, een laptop en telefoon incl. abonnement, 5 werkweken verlof en 8% vakantiegeld per jaar. Ben je een zzp’er? Dan verdien je het aangegeven tarief p/u, waarbij wij een standaard fee hanteren van 10%. Bij langlopende opdrachten bouwt deze fee af. Wij regelen de facturatie.
Ontwikkelen & Verdiepen
Dankzij periodieke kennissessies, een opleidingsbudget bij GO Opleidingen, een gratis digitaal vakblad: Informatieprofessional en een lidmaatschap van de KNVI zijn er veel mogelijkheden voor ontwikkeling en verdieping.

Ben jij de Informatieanalist / functioneel beheerder Subsidies die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.