Heistraat 47, 4909 BD Oosteind, Nederland
Begindatum:
2 feb 2026Einddatum:
1 feb 2027Publicatiedatum:
24 dec 2025Met deze aanvraag zoeken wij een ervaren projectleider die dit traject begeleidt vanaf de aanbesteding tot en met de implementatie. De projectleider is in staat om de aanwezige kennis binnen beide organisaties te bundelen, structureren en vertalen naar een gedragen projectaanpak.
Vervanging van AfvalRIS
Functionaliteit van nieuwe backbone de optimaal aansluit op gedefinieerde processen;
Benutten van digitaliseringsmogelijkheden;
Inzichtelijk maken van overeenkomsten en verschillen in backofficeprocessen;
Integratie met relevante systemen zoals planning, routeoptimalisatie en klantcontact;
Zorgen voor draagvlak en gezamenlijke besluitvorming.
Regie op aanbesteding en implementatie
De projectleider bewaakt voortgang, kwaliteit, planning en besluitvorming en zorgt ervoor dat expertise binnen Avri en Waardlanden optimaal wordt benut — niet door zelf de inhoud te doen, maar door het proces te leiden.
Leiden van het gezamenlijke projectteam van Avri en Waardlanden;
Bundelen, ordenen en benutten van kennis bij medewerkers en inhoudsdeskundigen binnen beide organisaties;
Opstellen, onderhouden en bewaken van het projectplan (planning, budget, kwaliteit en risico’s);
Organiseren en begeleiden van het volledige aanbestedingsproces;
Faciliteren van besluitvorming en creëren van gezamenlijke uitgangspunten;
Communiceren naar alle lagen van beide organisaties (operationeel, tactisch en strategisch), inclusief medewerkers, management en bestuur;
Stakeholder analyse & management van leveranciers en samenwerkingspartners;
Stimuleren van samenwerking en open communicatie tussen teams van Avri en Waardlanden;
Signaleren van knelpunten en risico’s en tijdig rapporteren aan project- en stuurgroep;
Coördineren van de implementatie en zorgen voor een soepele overdracht naar beheer- en gebruikersorganisatie;
Documentatie en kennisborging: Zorgdragen voor het vastleggen van projectdocumentatie en het borgen van kennis;
Training en begeleiding: Organiseren van trainingen en begeleiding voor eindgebruikers om een soepele overgang naar het nieuwe systeem te waarborgen;
Change management: Actief sturen op verandermanagement om weerstand te minimaliseren en draagvlak voor de nieuwe werkwijze te vergroten;
Evaluatie en nazorg: Inplannen van evaluatiemomenten na implementatie en faciliteren van eventuele nazorg of optimalisaties;
Contractbeheer: Bewaken van contractuele afspraken met leveranciers tijdens en na de implementatie.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare werkervaring als projectleider van complexe projecten binnen (semi)publieke organisaties;
Aantoonbare werkervaring met procesregie. Waaronder het aanbrengen van structuur, het bundelen van kennis én het bewaken van voortgang;
Aantoonbare werkervaring met ICT-vervangings- en/of ERP-selectietrajecten;
Aantoonbare kennis van planning, routeoptimalisatie en klantcontact pakketten (Licht dit duidelijk toe in het cv);
Een maximum uurtarief van € 130,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee administratieve partner.
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (10 punten);
Aantoonbare werkervaring als projectleider met relevante ICT/ERP selectie -, integratie - en vervangings trajecten (25 punten);
Aantoonbare werkervaring met het aanbrengen van structuur, bundelen van kennis en bewaken van voortgang, evenals het verbinden van belangen en faciliteren van samenwerking tussen teams (15 punten);
Aantoonbare werkervaring met planning, routeoptimalisatie en klantcontact pakketten (Licht dit duidelijk in het cv) (5 punten);
Aantoonbare werkervaring met effectief communiceren op operationeel, tactisch en strategisch niveau,samenwerking met verschillende stakeholders en Bestuurlijke besluitvorming (15 punten);
Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee administratieve partner (30 punten):
€ 130,- (0 punten);
Tussen € 125,01 en € 130,- (10 punten);
Tussen € 120,01 en € 125,- (15 punten);
Tussen € 115,01 en € 120,- (20 punten);
Tot € 115,- (30 punten).
• Aantoonbare ervaring als projectleider van soortgelijke complexe projecten binnen (semi)publieke organisaties;
• Sterk in procesregie: structuur aanbrengen, kennis bundelen, voortgang bewaken;
• Bekend met ICT-vervangings- of ERP-selectietrajecten;
• In staat om uiteenlopende belangen te verbinden en bredere samenwerkingskansen te helpen realiseren;
• Communicatief sterk op operationeel, tactisch en strategisch niveau en naar andere stakeholders;
• Resultaatgericht, tactisch, besluitvaardig, verbindend, delegeren, klantgericht, stressbestendig en pragmatisch;
• Ervaring met multidisciplinaire teams en externe leveranciers;
• Aanpassingsvermogen – Het vermogen om flexibel om te gaan met veranderingen binnen projecten en organisaties;
• Motiveren – Teamleden kunnen enthousiasmeren en stimuleren om gezamenlijke doelen te behalen;
• Overtuigen – In staat zijn anderen mee te krijgen in keuzes en richtingen;
• Assertiviteit – Opkomen voor eigen standpunten zonder de relatie te schaden;
• Kritisch en analyserend vermogen – Problemen en processen kritisch kunnen beoordelen en analyseren;
• Plannen en organiseren – Planningen maken en activiteiten efficiënt organiseren.
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 27 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 22 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: 2x 9 maanden
Hybride: In overleg afhankelijk van Project overleg, project fase en interne capaciteit
Aantal professionals of FTE: 1 persoon
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.
