Stationsstraat 4, 4001 CE Tiel, Nederland
Publicatiedatum:
18 jul 2025Sluitingsdatum:
23 jul 2025Begindatum:
4 aug 2025Einddatum:
4 dec 2025Uren per week:
40In de maanden mei en juni 2025 is binnen onze organisatie een 0-meting uitgevoerd met als doel inzicht te krijgen in de verbeterpotentie van onze:
financiële en administratieve processen
onderliggende systemen
informatievoorziening, en
sturingsinstrumenten.
Deze analyse heeft geleid tot een set concrete aanbevelingen voor verbetering en versterking van deze onderdelen.
De huidige opdracht betreft een vervolg op deze 0-meting en heeft tot doel:
het begeleiden bij of implementeren van (een selectie van) de verbetermaatregelen,
het concretiseren van verbeteracties, met aandacht voor haalbaarheid en borging,
het leveren van expertise op het gebied van procesoptimalisatie, inrichting van systemen en informatievoorziening, en
het versterken van de sturingsfunctie binnen de organisatie.
De opdracht is adviserend, analyserend , maar ook uitvoerend van aard.
De opdrachtnemer dient:
aantoonbare kennis en ervaring te hebben met het verbeteren van financiële en administratieve processen binnen overheidsorganisaties;
goed bekend te zijn met informatievoorziening en sturingsvraagstukken in een publieke context;
bij voorkeur reeds inhoudelijke kennis te hebben van de in mei-juni 2025 uitgevoerde 0-meting of aannemelijk te maken dat deze kennis snel en volledig wordt verkregen;
in staat te zijn om voort te bouwen op eerder uitgevoerde analyses en adviezen, teneinde continuïteit en efficiëntie te waarborgen.
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau en/of Gediplomeerd register accountant Register Accountant;
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de accountancy;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het toetsen van financiële en administratieve processen;
Aantoonbare werkervaring met het begeleiden of implementeren van verbetermaatregelen;
Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, parkeerkosten en Fee;
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de accountancy (50 punten);
Aantoonbare werkervaring op het gebied van procesoptimalisatie, inrichting van systemen en informatievoorziening (50 punten).
In de beoordeling wordt zwaar meegewogen in hoeverre de inschrijver reeds inzicht heeft in, of zich aantoonbaar snel kan verdiepen in, de uitkomsten van de eerder uitgevoerde 0-meting.
De organisatie Belastingsamenwerking Rivierenland (BSR) is een vooruitstrevend samenwerkingsverband op het gebied van lokale belastingen. BSR verzorgt het heffen en invorderen van gemeentelijke en waterschap belastingen en de uitvoering van de Wet WOZ en de Wet BAG voor haar deelnemers, te weten Waterschap Rivierenland, Avri en de gemeenten Culemborg, Gorinchem, IJsselstein, Maasdriel, Montfoort, Tiel, West Betuwe, West Maas en Waal en Wijk bij Duurstede. BSR is een innovatieve, professionele en dynamische organisatie waarbij klantgerichte en efficiente dienstverlening hoog in het vaandel staat. Wij kennen een platte organisatiestructuur, wat zich kenmerkt in een informele sfeer, toegankelijk management, korte lijnen, snelle besluitvorming en veel verantwoordelijkheid en inbreng binnen je eigen functie. Daarnaast is er veel aandacht voor vitaliteit en persoonlijke ontwikkeling, Ook is er volop ruimte om je uren flexibel in te vullen, wij omarmen het plaats- en tijdonafhankelijk werken. Tegelijkertijd beschikken wij over een enorm gaaf en veelzijdig kantoorpand in het hartje van Tiel, waarin volop ruimte is voor kennisdeling, innovatie en gezelligheid. Dit maakt dat veel collega's ook erg graag op kantoor zijn.
Achtergrond en context
In de maanden mei en juni 2025 is binnen onze organisatie een 0-meting uitgevoerd met als doel inzicht te krijgen in de verbeterpotentie van onze: financiële en administratieve processen onderliggende systemen informatievoorziening, en sturingsinstrumenten. Deze analyse heeft geleid tot een set concrete aanbevelingen voor verbetering en versterking van deze onderdelen.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg met de best passende kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 22 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m donderdag veelal op kantoor, vrijdag vanuit huis
Is hybride werken mogelijk: Ja
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.