Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland
Begindatum:
1 dec 2025Einddatum:
30 apr 2026Publicatiedatum:
17 sept 2025Ben jij creatief en veelzijdig?
Heb jij een vlotte pen en plezier in het maken van pakkende teksten voor persberichten, onze website en de gemeentepagina? Krijg je energie van het plaatsen van berichten op social media en van het ontwerpen van communicatiemiddelen in Adobe? Dan zoeken wij jou als tijdelijke versterking voor ons communicatieteam!
Verantwoordelijkheden
Als communicatiemedewerker bij de gemeente Achtkarspelen is geen dag hetzelfde. Omdat we een kleine gemeente zijn, is je werk veelzijdig en word je breed ingezet.
Je houdt je onder andere bezig met:
het uitvoeren van communicatieprojecten en signaleren van communicatiebehoeften;
het vormgeven van communicatiemiddelen (o.a. InDesign, Photoshop);
de redactie van de wekelijkse gemeentepagina en het schrijven van teksten (persberichten, speeches e.d.);
het maken en beheren van content voor onze social mediakanalen;
het organiseren van evenementen en bijeenkomsten;
het onderhouden van contact met externe vormgevers en het afhandelen van persvragen;
het meedraaien in het piketrooster.
Wij bieden jou het volgende:
een tijdelijke functie van 1 december 2025 tot 1 mei 2026;
een plek in een gezellig, klein Communicatieteam;
de mogelijkheid om zowel op kantoor als thuis te werken;
werken in een kleinschalige organisatie, waardoor er ruimte is voor eigen initiatief en invulling;
elke werkdag lekkere broodjes, soep en salades in onze Brasserie.
U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe;
U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe;
Kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante en recente werkervaring (<5 jaar) als communicatiemedewerker;
Kandidaat heeft ervaring met Adobe/InDesign/Photoshop;
De kandidaat is in loondienst bij de inschrijvende partij en kwalificeert zich niet als ZZP’er;
De kandidaat is In het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 80 %
Gewicht van prijs: 20 %
De kandidaat kan minimaal 2 dagen op kantoor aanwezig zijn;
Gewicht: 50 %
Kandidaat is creatief in woord en beeld. Dit is aantoonbaar middels cv/motivatiebrief.
Gewicht: 50 %
Samenwerken
Zelfstandig
Pro-actief
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 december 2025 tot 1 mei 2026 voor 28 - 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 28 - 32 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.
Planning
De gesprekken vinden plaats op 9 oktober 2025. We vragen hier rekening mee te houden.
Gesprek
Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.
Indien er geen klik is, of de kandidaten niet voldoen, houdt de opdrachtgever zich het recht voor om in gesprek te gaan met de kandidaten op plek 4, 5 en 6.
Optie tot verlenging
4 x 6 maanden
Schaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 9 cao Gemeenten.
CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4.
De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 december 2025 tot 1 mei 2026 voor 28 - 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
De opdracht is voor 28 - 32 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.
ZZP
Vanwege de aard en inhoud van deze opdracht is het belangrijk om te voldoen aan de richtlijnen van de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA). Om schijnzelfstandigheid te voorkomen, is inschrijving uitsluitend mogelijk voor partijen die personeel in loondienst beschikbaar stellen.
Dit betekent dat zelfstandigen zonder personeel (zzp’ers), evenals bv’s met enkel een directeur-grootaandeelhouder, helaas niet in aanmerking komen voor deze opdracht. Ook inschrijvingen via detacheringsbureaus, brokers, uitzendorganisaties of andere intermediairs die zzp’ers aanbieden, kunnen niet worden meegenomen in de beoordeling – ongeacht de aard van de contractuele relatie.
Alleen kandidaten die aantoonbaar in loondienst zijn bij de inschrijvende partij komen in aanmerking voor gunning. De gemeente behoudt zich het recht voor om bij twijfel aanvullende documentatie op te vragen om de aard van het dienstverband te verifiëren. Als blijkt dat niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, kan dit leiden tot uitsluiting van verdere deelname aan de procedure.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.