Applicatiebeheerder key2financiën (AI25-1551)

Gemeente Amstelveen

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 6 dagen
Opdracht tarief 99Opdracht uren 16 - 24Opdracht locatie Noord-Holland

Begindatum:

14 jan 2026

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

2 dec 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Opdracht

In verband met langdurige ziekte zijn wij opzoek naar een Applicatiebeheerder key2financien. Gedurende vijf maanden ben je samen met de applicatiebeheerder verantwoordelijk voor de werkzaamheden die uitgevoerd dienen te worden. Deze werkzaamheden hebben betrekking op het beheren van de applicatie en klanten vanuit de organisatie ondersteunen en helpen met het oplossen van problemen.

De focus ligt hierbij op een continuering van de bedrijfsvoering, dit is tevens het doel van de opdrachtverstrekking. Na een korte inwerk periode waarin de gegadigde de werkwijze van de Gemeente Aalsmeer/Amstelveen uitgelegd zal worden, wordt verwacht dat tijdens een periode van vijf maanden zelfstandig gewerkt wordt. Tijdens deze periode ben jij met de andere applicatiebeheerder het aanspreekpunt voor Key2Financien en de omliggende applicaties, voor de organisatie.

Werkzaamheden:

  • Gebruiksbeheer:

    • Bieden van ondersteuning aan gebruikers;

    • Oplossen, opvolgen, documenteren en analyseren van incidenten die samenhangen met de door jou beheerde applicaties;

    • Onderhouden van contacten met de leverancier, specialisten en gebruikers;

    • Verwerken en prioriteren van (ad hoc) informatieverzoeken.

  • Functionaliteitenbeheer:

    • Opstellen van functionele en technische specificaties voor de verschillende applicaties;

    • Schrijven van acceptatietestplannen, implementatieplannen en handleidingen;

    • Het initieren van wijzigingen voor de behorende applicaties en de afwikkeling daarvan;

    • Analyseren van foutmeldingen.

  • Behoeftemanagement:

    • Identificeren en rapporteren van (toekomstige) problemen en bedreigingen;

    • Vertalen van informatiebehoeften naar passende functionaliteiten (adviseren);

    • Voorzitten van regulier overleg met applicatie specialisten/ Key Users.

  • Wijzigingenbeheer:

    • Beheren, prioriteren en verwerken van wijzigingsverzoeken (onder andere autorisatiebeheer);

    • Bepalen van de impact van wijzigingen voor de bedrijfsprocessen;

    • Rapporteren over de lopende en doorgevoerde wijzigingsverzoeken.

Kandidaat omschrijving

Je bent pragmatisch, werkt zelfstandig,  besluitvaardig en je hebt verantwoordelijkheidsgevoel. Je kunt op begrijpelijke wijze de vertaalslag maken van de techniek naar de gebruiker en het management. Maar ook andersom weet je de wensen van gebruikers en management te vertalen naar techniek. Je bent goed in staat verantwoordelijkheden te laten waar zij horen, zodat je je werkzaamheden optimaal kunt uitvoeren. Je gaat respectvol en met open mind om met je collega’s en externe partijen, maar je bent niet bang om je tanden te laten zien.

Gevraagde ervaring

  • HBO werk- en denkniveau;

  • Ervaring met het maken van rapportages in bv. Cognos;

  • Uitgebreide kennis van en ervaring met Key2Financiën;
    met name van de volgende onderdelen
    - Crediteuren
    - Debiteuren
    - Leningen
    - Projecten
    - E-nota’s
    - Koppeling NHR

  • Kennis van en werkervaring met Dis4all, EB-Match en MDU.

Eisen

  • Opleiding
    Op cv aantoonbaar een afgeronde HBO bachelor opleiding in de richting van informatica of informatiekunde.

  • Werkervaring
    Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als Applicatiebeheerder/Consultant Key2financien in een gemeente in de afgelopen 5 jaar. (benoem dit per opdracht/werkgever).

Wensen en competenties

Wensen

  • Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring binnen een 100.000+ gemeente. Graag geel arceren welke gemeente dit zijn;

  • Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met Cognos, MDU, Dis4all in de afgelopen 3 jaar. Graag geel arceren wanneer je hier ervaring mee op hebt gedaan;

  • Op CV aantoonbaar ervaring met een on-premise installatie van Key2Financien. Graag geel arceren op CV.

Competenties

  • Klantgericht

  • Resultaatgericht

  • Betrouwbaar

  • Accuratesse

  • Zorgvuldig

  • Oog voor details

  • Analytisch

Organisatie en team

De opdrachtgever is Gemeente Amstelveen/Aalsmeer. In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.

Gespreksinformatie

Interview planning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.

De gesprekken vinden online plaats op vrijdagochtend 12 december tussen 10:00 en 12:00 uur.

De kandidaat dient op deze datum en dit tijdsblok beschikbaar te zijn.

Gesprek

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Beoordelingscriteria:

  • Verificatie van de cv;

  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden;

  • Competenties voor deze uitvraag;

  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Looptijd

De opdracht loopt t/m 31 mei 2026.

Aanleveren na gunning

  • VOG

  • Gegevens Crediteuren

  • Verklaring van geheimhouding en integriteit

  • Verklaring betalingsgedrag fiscale verplichtingen

Referentie

Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel eisen, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG

Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet voor aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.

Toelichting op rooster

16 tot 24 uur is mogelijk. Woensdag is een werkdag.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.