Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Contractmanager Sociaal Domein (WI25-1510)

Gemeente Amstelveen

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 15 dagen
95 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

4 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Deze opdracht is conform Wet DBA toetsingskader beoordeeld. Het betreft het uitvoeren van alle voorkomende lijnactiviteiten behorende bij de lijnfunctie. Dit is geen zzp opdracht en uitgesloten voor ZZP'ers. Indien bij het aanbieden van het profiel onduidelijk is of er sprake is van een dienstverband wordt de inschrijving uitgesloten. De opdrachtgever neemt geen enkel fiscaal of arbeidsrechtelijk risico.

Ben jij een ervaren relatiemanager die heldere afspraken kan maken en vertrouwen weet te realiseren tussen alle stakeholders?

De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door een ambtelijke organisatie.

Als Contractmanager kom je te werken in team Beleid, Contract, Control en Informatie (BCC-I). Dit team valt onder de afdeling Werk & Inkomen en ondersteunt de afdelingen Werk & Inkomen, Jeugd & Onderwijs, Sociale Samenleving en Sociale Voorzieningen binnen het Sociaal Domein op het gebied van beleid, contractmanagement, interne controle en informatiemanagement. Het team bestaat uit 25 medewerkers, waarvan 6 Contractmanagers. In verband met zwangerschapsverlof van de contractmanager Wmo begeleiding zijn wij op zoek naar tijdelijke vervanging. Het product Wmo begeleiding wordt op dit moment opnieuw aanbesteed. Jij zorgt samen met de andere collega's van het inkoopteam voor een efficient en goed verlopend aanbestedingsproces en daarna samen met de uitvoerende afdeling voor de implementatie van de nieuwe contracten. Je voert evaluatiegesprekken met de gecontracteerde aanbieders en stuurt tijdig bij op zowel financiele als marktveranderingen. Aanvullend fungeer je als sparringpartner voor de collegas van de uitvoerende afdelingen en zorg je voor structurele informatie met betrekking tot budgetontwikkelingen, budgetbewaking en advisering. Tevens zorg je voor tijdige levering van de informatie ten behoeve van de verantwoording voor de jaarrekening van Wmo.

De opdracht loopt tot 28 februari 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. We hebben in deze uitvraag verlengingsopties opgenomen, zoals toegestaan onder de Aanbestedingswet via een herzieningsclausule. Maar let op: dat betekent niet dat er automatisch aanspraak op gemaakt kan worden. Het is een optie, geen recht.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Werkervaring als Contractmanager Sociaal Domein.
  • Kennis van en affiniteit met Wmo begeleiding.
  • Relevante ervaring met Wmo-aanbestedingen.
  • Kunnen kort en bondig rapporteren, kunnen gegevens begrijpen en doorgronden, financieel inzicht en oog voor detail.

Wensen en competenties

Wensen

  • Referentie Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure.Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel eisen, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
  • VOG Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet voor aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Competenties

  • Klantgericht.
  • Resultaatgericht.
  • Betrouwbaar.
  • Verbindend.
  • Stressbestendig.
  • Politieke sensitiviteit.
  • Analytisch.

Organisatie en team

De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door een ambtelijke organisatie.

Als Contractmanager kom je te werken in team Beleid, Contract, Control en Informatie (BCC-I). Dit team valt onder de afdeling Werk & Inkomen en ondersteunt de afdelingen Werk & Inkomen, Jeugd & Onderwijs, Sociale Samenleving en Sociale Voorzieningen binnen het Sociaal Domein op het gebied van beleid, contractmanagement, interne controle en informatiemanagement. Het team bestaat uit 25 medewerkers, waarvan 6 Contractmanagers.

Gespreksinformatie

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 23 september 10.15 uur - 12.30 uur en donderdag 25 september tussen 11.15 uur - 12.30 uur. De gesprekken vinden op locatie plaats. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Toelichting op rooster Er wordt verwacht dat je in elk geval 2 dagen per week in kantoor werkt, waarbij de vaste werkdag dinsdag is en de andere dag in overleg vastgelegd wordt. Daarnaast ben je flexibel om ook op andere dagen naar kantoor te komen als het werk daar om vraagt.

Dienstencategorie Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.