Financieel Beheerder

Gemeente Amstelveen

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 6 dagen
Opdracht tarief 95Opdracht uren 32Opdracht locatie Noord-Holland

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Voor tijdelijke versterking van het team zijn we op zoek naar een ervaren, allround financieel medewerker beheer. Je neemt de dagelijkse werkzaamheden binnen het financieel beheer op je en werkt nauw samen met collega’s van de teams Beheer en Advies. In deze rol lever je een belangrijke bijdrage aan het opleveren van betrouwbare cijfers voor de diverse planning- en controlproducten.

Je speelt een actieve rol in het optimaliseren van processen en het verbeteren van de efficiëntie en kwaliteit van de dienstverlening. Daarnaast bewaak je het juiste gebruik van financiële systemen zoals Key2Finance, Lias en Cognos en zorg je voor de juiste inrichting ervan.

Werkzaamheden:

  • Coördineren van de verwerking van wijzigingen in btw-labeling, mengpercentages en de financiële gevolgen daarvan;

  • Ondersteunen bij werkzaamheden rondom activa, reserves en voorzieningen, begrotingswijzigingen, verplichtingen, subsidies en externe aanleveringen (bijv. CBS en provincie);

  • Verstrekken van adequate financiële en bedrijfsvoeringsinformatie aan collega's;

  • Bijdragen aan de totstandkoming van P&C-producten, zoals begroting, rapportages en jaarrekening;

  • Aanleveren van stukken ten behoeve van de accountant bij de jaarrekening;

  • Inval- en ondersteuningswerkzaamheden binnen het team bij afwezigheid van collega's.

Eisen

  • Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als financieel (administratief) beheerder binnen een gemeentelijke organisatie. Graag geel arceren waar deze ervaring is opgedaan.

  • HBO werk- en denkniveau, met een opleiding in financiële richting (bijv. bedrijfseconomie);

  • Ruime ervaring als financieel (administratief) beheerder binnen een gemeentelijke organisatie;

  • Gedegen kennis van het BBV, btw-voorschriften en fiscale wetgeving;

  • Bekend met Key2Finance, Lias en Cognos – zowel qua gebruik als inrichting en rapportagefunctionaliteiten. Graag geel arceren.

Wensen en competenties

Wensen

  • Op cv aantoonbaar kennis van het BBV, btw-voorschriften en fiscale wetgeving. Graag geel arceren waar deze ervaring is opgedaan.

  • Op cv aantoonbaar HBO werk- en denkniveau, met een opleiding in financiële richting (bijv. bedrijfseconomie). Graag geel arceren.

  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring binnen het financieel beheer van één of meerdere gemeenten, bij voorkeur middelgrote tot grote organisaties (= 50.000 inwoners). Graag geel arceren waar deze ervaring is opgedaan.

Competenties:

  • Accuraat

  • Analytisch

  • Proactief

  • Resultaatgericht

  • Gemotiveerd om de boekhouding op orde te brengen en te houden

  • Samenwerken

  • Betrokken

  • Oplossingsgericht

Organisatie en team

Bij de gemeente Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Deze kernwaarden sluiten aan op de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.

Gespreksinformatie

Interview planning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.

De gesprekken vinden plaats op dinsdag, 16 december om 15.00 uur en donderdag, 18 december 2025 tussen 14.00 en 16.00 uur op het raadhuis van gemeente Amstelveen [gelieve hier rekening mee te houden]. De kandidaat dient op deze datum en dit tijdsblok beschikbaar te zijn.

Gesprek

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Beoordelingscriteria:

  • Verificatie van de cv

  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.

  • Competenties voor deze uitvraag.

  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

We hebben in deze uitvraag verlengingsopties opgenomen, zoals toegestaan onder de Aanbestedingswet via een herzieningsclausule. Maar let op: dat betekent niet dat er automatisch aanspraak op gemaakt kan worden. Het is een optie, geen recht.

Toelichting op rooster

Dagen in overleg.

Aanleveren na gunning:

  • VOG

  • Gegevens Crediteuren

  • Verklaring van geheimhouding en integriteit

  • Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen

Referentie

Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG

Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.