Specialist Team Documenten

Gemeente Amstelveen

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 7 dagen
84 36 Noord-Holland

Begindatum:

6 okt 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

19 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

De specialist documenten werkt zowel in de front- als backoffice.

  1. Taken frontoffice:

    • Aanvragen reisdocumenten

      • Aanvragen rijbewijzen

      • Omwisseling rijbewijzen

      • Legalisatie handtekening

      • Aanvragen VOG

      • Kopie conform origineel

      • Garantverklaringen

      • Uittreksels BRP

      • Ten tijde van verkiezingen vervangen van stempassen en maken van kiezerspassen

  2. Taken Backoffice:

    • Vraagbaak voor frontoffice

      • Nalatenschappen

      • Beantwoorden van telefoon en e-mail cluster documenten

      • Digitaal aangevraagde producten zoals BRP-uittreksel maken en verstrekken

      • Ingekomen fysieke post verwerken

      • Gevonden documenten registreren

      • C3 en C10 procedures verwerken

      • Vermissingen verwerken

De opdracht loopt van oktober tot 1 februari 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaat omschrijving

  • In het bezit van een MBO niveau 4 diploma.

  • Minimaal 1,5 jaar werkervaring met key2burgerzaken van Centric in de afgelopen 2 jaar.

  • Minimaal 1,5 jaar werkervaring op een backoffice van de afdeling Burgerzaken in de afgelopen 2 jaar.

  • Minimaal 2 jaar werkervaring specifiek op het documentencluster in de afgelopen 2 jaar bij een gemeente.

Eisen

  • Opleiding
    Op CV aantoonbaar in het bezit van een afgeronde MBO niveau 4 diploma. Graag geel arceren op CV.

  • Werkervaring
    Op CV aantoonbaar minimaal 1,5 jaar werkervaring op de afdeling documenten, zowel front als backoffice van de afdeling Burgerzaken, opgedaan in de afgelopen 2 jaar.

  • Uren beschikbaar
    Graag specifiek op CV kenbaar zetten dat kandidaat 36 uur per week beschikbaar is op de openingstijden van burgerzaken. In de kerstvakantie geen mogelijkheid tot opnemen verlof.

Wensen en competenties

Wensen

  • Prijs
    Weging: 25

  • Sollicitatiegesprek
    Weging: 25

  • Werkervaring 1
    Op CV aantoonbaar minimaal 1,5 jaar werkervaring specifiek op het documentencluster backoffice in de afgelopen 2 jaar bij een gemeente. (Benoem dit duidelijk per werkgever/opdracht).
    Weging: 20

  • Werkervaring 2
    Op CV aantoonbaar minimaal 1,5 jaar werkervaring specifiek op het documentencluster frontoffice in de afgelopen 2 jaar bij een gemeente. (Benoem dit duidelijk per werkgever/opdracht).
    Weging: 20

  • Systeemkennis
    Licht toe waaruit blijkt dat kandidaat minimaal 6 maanden werkervaring heeft met key2burgerzaken van Centric, opgedaan in de afgelopen 2 jaar.
    Weging: 10

Competenties

  • Klantgericht

  • Resultaatgericht

  • Betrouwbaar

  • Accuratesse

  • Zorgvuldig

  • Lef

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Interview planning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.

De gesprekken vinden plaats op donderdag 2 oktober tussen 14:00 en 16:00 uur. De gesprekken vinden online plaats via Teams. Een half uur zal dit per gesprek zijn. 

Gesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

  • Verificatie van inhoud aangeboden profiel.

  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.

  • Competenties voor deze uitvraag.

  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie voor de kandidaat om na een jaar kosteloos overgenomen te worden. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.

Aanleveren na gunning:

  • Verklaring van geheimhouding en integriteit

  • Gegevens crediteuren

  • Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen

  • VOG

  • Verklaring betalingsgedrag inlenersaansprakelijkheid

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.

Toelichting op rooster
Minder dan 36 uur is NIET bespreekbaar.

Werkdagen zijn maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdagochtend. Vrijdagmiddag is burgerzaken gesloten. Dit zijn vaste dagen en tijden en is niet onderhandelbaar.

ZZP
Voor deze opdracht komen ZZP'ers niet in aanmerking. Er is op basis van de toetsingskaders van wet dba beoordeeld dat er sprake is van een dienstbetrekking. Indien er sprake is van een onderneming wordt er getoetst op de realiteitswaarde van de onderneming. Verzoek is om aanvullende documenten hiervoor mee te sturen (bijv. verklaring betalingsgedrag inlenersaansprakelijkheid).

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.