Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Begindatum:
5 jan 2026Einddatum:
30 jun 2026Publicatiedatum:
28 nov 2025Wegens interne doorgroei van onze collega's, ontstaat er bij de afdeling Waarderen, Heffen en Toezicht, onderdeel van directie Belastingen van Gemeente Amsterdam een vacature voor een senior medewerker administratie. Onze organisatie is volop in beweging en daarom zijn wij op zoek naar een nieuwe collega die energie krijgt van het meebewegen in deze ontwikkeling om samen met ons een mensgerichte en gestroomlijnde organisatie vorm te geven. Voor deze opdracht zoeken wij de coachende vakexpert die richting geeft aan kwaliteit, proces en aan het team.
Werkzaamheden
ls Administratief Medewerker Senior WHT vervul jij een centrale rol in de uitvoering en ontwikkeling van het heffingsproces binnen Belastingen Amsterdam en het uitvoeren van de wet WOZ. Je bent inhoudelijk specialist op een of meerdere heffingen, en tegelijkertijd een coach, vraagbaak en motivator voor je collegas. Jij zorgt dat complexe dossiers deskundig worden afgehandeld, dat wet- en regelgeving correct wordt toegepast, en dat processen soepel verlopen. Je combineert je inhoudelijke expertise met coachend leiderschap en een scherp oog voor kwaliteit en voortgang. Hoewel je geen formele hierarchische positie hebt, ben je de natuurlijke trekker binnen het team. Je bent proactief, en weet wanneer en bij wie je terecht kan om ervoor te zorgen dat jouw heffing op de juiste manier, met oog voor de burger of ondernemer, wordt opgelegd.
Inhoudelijke expertise & casuistiek: Behandelen en fiatteren van complexe aangiften, bezwaren en klachten; Interpreteren en toepassen van verordeningen, jurisprudentie en wetgeving; Optreden als inhoudelijk vraagbaak bij lastige dossiers.
Kwaliteitsborging & procesverbetering: Uitvoeren van kwaliteitscontroles en toetsen op naleving van wet- en regelgeving; Analyseren van bevindingen en aandragen van verbetermaatregelen; Signaleren van knelpunten en doen van verbetervoorstellen richting proces coördinator en teamleider.
Coaching, begeleiding & kennisdeling: Coachen, begeleiden en inwerken van collega's binnen het team; Organiseren van kennisdeling en inhoudelijke verdieping (bijv. heffingssystemen, wetgeving); Stimuleren van eigenaarschap en proactief handelen.
Werkvoorraadbeheer & voortgangsbewaking: Verdeling en planning van werkvoorraden; Monitoren van voortgang en signaleren van achterstanden; Rapporteren over resultaten en knelpunten.
Interne en externe samenwerking: Onderhouden van contacten met burgers, bedrijven, leveranciers en ketenpartners; Afstemmen met interne stakeholders zoals Juridische Zaken, Team Ontwikkeling & Processturing en Communicatie; Bijdragen aan vertaling van beleid naar uitvoering.
Signalering & advisering: Signaleren van relevante ontwikkelingen in maatschappij, jurisprudentie of wetgeving; Adviseren van teamleider, proces coördinator en andere betrokkenen over impact en aanpassingen; Bijdragen aan beleidsvoorstellen en implementatie.
De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met de specifieke Amsterdamse belastingprocessen.
De aangeboden kandidaat heeft ervaring met Vyzyr (rapportages).
Coachende vaardigheden
Proactief handelen
Scherp oog voor kwaliteit en voortgang
Stimuleren van eigenaarschap
Omgevingsbewustzijn
Samenwerken
Relatiebeheer
Initiatief
Resultaatgerichtheid
Overtuigingskracht
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.
