Digitale Voorzieningen - Architect Applicatie-integratie

Gemeente Amsterdam

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 10 dagen
125 28 - 36 Noord-Holland

Publicatiedatum:

18 jul 2025

Sluitingsdatum:

28 jul 2025

Begindatum:

18 aug 2025

Einddatum:

31 jul 2026

Uren per week:

28 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Amsterdam staat voor grote maatschappelijke en digitale uitdagingen. Één van de uitdagingen is om integraties van businessdomeinen te realiseren binnen gezamenlijke architectuurrichtlijnen. Om deze uitdaging aan te gaan, hebben we jouw expertise als Applicatie-integratie Architect nodig Als Applicatie-integratie Architect werk je samen met de Product Manager en I-lead, aan het opzetten van de I-trein Applicatie Integratie. Daarnaast ben je onderdeel van het centraal integratieteam en houd je je bezig met het vastleggen, uitdragen en bevorderen van het naleven van integratiekaders, principes en richtlijnen.

Werkzaamheden

  • Je zoekt aansluiting bij de Product Teams, die op de nieuwe manier zelf voor hun integraties moeten gaan zorgen onder andere door het geven van kennissessies;

  • Je ondersteunt de Product Teams bij het bepalen van welke data ze eigenaar zijn en hoe ze de bijbehorende integraties in de Etalage willen opnemen;

  • Samen met de Product Teams toets je bestaande integraties om te bepalen of ze binnen of buiten een Bounded Context vallen, zodat de SOLL situatie gedefinieerd kan worden.

Eisen

Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan. 
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd. 

  1. Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. 
    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd;

  2. De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een WO werk- en denkniveau;

  3. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in het ontwerpen en implementeren van integratieoplossingen;

  4. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring van integratie architectuurstandaarden en -methodologieën;

  5. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in het uitdragen en bevorderen van het naleven van Integratie Kaders, Principes en Richtlijnen in een complexe omgeving;

Wensen en competenties

Wensen

Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan. 
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd. 

  1. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het Microsoft Azure Platform;
    30p

  2. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met agile werken, bij voorkeur binnen SAFe-omgevingen;
    15p

  3. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring binnen of met overheidsorganisaties of vergelijkbare publieke contexten;
    20p

  4. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met opstellen van een eisenpakket voor centrale tooling t.b.v. compensatie;
    15p

  5. Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal €  125,-
    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. 
    20p

Competenties

  • Omgevingsbewustzijn: Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie.
    5p

  • Samenwerken: Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team. 
    5p

  • Relatiebeheer: Bouwt persoonlijke relaties op met klanten en andere contactpersonen, onderhoudt en benut ze.
    5p

  • Initiatief: Onderneemt zelfstandig actie. Signaleert kansen en zet deze om in verbeterings- en vernieuwingsacties, die bijdragen aan betere organisatieprestaties.     5p

  • Resultaatgerichtheid: Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is.
    5p

  • Overtuigingskracht: Oefent, op basis van persoonlijk overwicht, invloed uit op mensen en situaties, gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Communiceert ideeën duidelijk en stellig.
    5p

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De directie Digitale Voorzieningen verzorgt de integrale levering van alle digitale producten en de infrastructurele diensten die de basis vormen voor IT. Belangrijke taken zijn de strategische en tactische regiefunctie op externe partners die IT-diensten verlenen aan de gemeente Amsterdam en het inkopen van nieuwe diensten en producten voor het hele i-domein. Naast regie op de uitbestede diensten, ontwikkelt deze directie voor de gemeente ook zelf software en verzorgt zij het functioneel beheer op alle applicaties die door de gemeente worden gebruikt. De directie zorgt de komende jaren voor de overgang naar op cloud gebaseerde diensten en de ontwikkeling en het beheer van onder andere het cloud- en het data platform. De directie Digitale voorzieningen bestaat uit ongeveer 450 medewerkers, verdeeld over 5 onderdelen.

Gespreksinformatie

Planning interviews
Z.s.m. na sluiting

Beoordeling Interview

  • Om de functie of opdracht goed uit te kunnen voeren moet de kandidaat over bepaalde competenties beschikken.

  • Ook wordt van alle medewerkers en 'externe inzet' van de gemeente Amsterdam verwacht dat zij open, actief en integer zijn.

  • De opdrachtgever heeft voor deze offerteaanvraag de onderstaande competenties als eis gesteld.

  • Er wordt aangegeven welk niveau van beheersing vereist is (basis, gevorderd of expert).

  • De kandidaat moet in staat zijn om de beheersing van de competenties tijdens het gesprek aan te kunnen tonen.

  • De beheersing van de competenties wordt tijdens het interview beoordeeld door de opdrachtgever. Aan alle kandidaten worden dezelfde vragen gesteld om te kunnen toetsen in welke mate ze aan de competenties voldoen.

  • De vragen die door de opdrachtgever worden gesteld worden vooraf niet bekend gemaakt.

  • Per competentie wordt een cijfer (0-10) gegeven met onderbouwing. De gemeente kan besluiten vooraf een weging mee te geven aan de competenties.

  • De score van de kandidaat op de competenties dient per competentie minimaal een 6 te zijn. Als dat niet het geval is, dan wordt de offerte ter zijde gelegd.

  • De beoordeling van het interview leidt tot de rangorde die bepaalt welke leverancier de opdracht gegund krijgt.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen 
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. 

Aanvullende informatie 

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI 

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check 

  • Werklocatie: Cruquiusweg, 5, 1019AT, AMSTERDAM

  • Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. 
    Vul in: 

  • organisatie 

  • naam contactpersoon 

  • telefoonnummer contactpersoon. 

Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn 

Let op!:  
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.  

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.