Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
14 jul 2026Publicatiedatum:
19 sept 2025Opdrachtomschrijving
Amsterdam is een populaire wereldstad. De stad groeit en bloeit en steeds meer mensen maken gebruik van de openbare ruimte. We creëren extra openbare ruimte en zorgen dat de doorstroming in de stad goed is. Maar de groeiende druk op Amsterdam vraagt bijvoorbeeld ook om een intensievere schoonmaak, eenvoudige, toegankelijke en persoonlijke interactie met burger en adequaat onderhoud van de infrastructuur.
Het team waarin je gaat werken is onderdeel van de opgave Beheer Openbare Ruimte (BOR). Deze opgave zorgt voor beheer, onderhoud, reiniging en toezicht en handhaving in en van de openbare ruimte.
Hierbij staan vijf primaire processen centraal:
Leveren van producten en diensten aan de Amsterdammer;
2. Toezicht en handhaving;
3. Dagelijks beheer en onderhoud (onderdeel van asset management);
4. Groot onderhoud en vervanging (onderdeel van asset management);
5. Inzamelen, laten verwerken van afval en reinigen.
Als developer ga je aan het slag in het team asset DMS. Het team asset DMS (document managent systeem) werkt aan het product dat bijdraagt aan de wens van het programma Bruggen & Kademuren voor een eenduidige archivering van objectinformatie, ook wel aangeduid als configuratiedata van assets, om op een uniforme manier objectgegevens te kunnen verzamelen, te verrijken en te dissemineren waardoor de status van een object gemakkelijk kan worden afgeleid. Verder zal dit jaar gewerkt worden aan de aanbesteding van een nieuw systeem waar dit team ook aan zal meewerken.
Werkzaamheden:
Je schrijft hoogwaardige, goed geteste code en voert code reviews uit van teamleden;
- Je werkt met interessante collega’s met vaak heel verschillende achtergronden aan herkenbare en relevante vraagstukken. Samen met developers uit andere teams maak je deel uit van een Gilde;
- Oplossen van verstoringen en technische problemen – Je onderzoekt en lost technische verstoringen snel en effectief op, zodat de applicatie altijd goed functioneert voor de eindgebruikers;
- Verbeteren van de gebruikerservaring – Je denkt actief mee over hoe de gebruikersinterface en -ervaring van de applicatie verbeterd kan worden, door zowel front-end als back-end oplossingen te implementeren;
- Bouwen en onderhouden van API’s – Je ontwikkelt en onderhoudt RESTful API’s die door de applicatie gebruikt worden voor het efficiënt verwerken van data en het communiceren met andere systemen.
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd;
De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau;
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ontwikkelervaring als PHP developer van webapplicaties;
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ontwikkelervaring met TypeScript;
De aangeboden kandidaat heeft minimaal jaar aantoonbare kennis van de huidige trends en best practices in front-end, back-end en cloud architectuur (Azure), inclusief performance, security en usability;
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met het werken in een Agile werkomgeving;
45p
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met het werken met CI/CD pipelines in Azure;
35p
Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 105,-
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
20p
Omgevingsbewustzijn
8p
Samenwerken
7p
Verantwoordelijkheid
8p
Analytisch vermogen
7p
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De vakgroep softwareontwikkeling bestaat uit 120 professionals en levert mensen en kennis aan ontwikkelteams in de stad. De vakgroep zorgt voor ontwikkelstandaarden, stimuleert samenwerking middels gildes en faciliteert hergebruik van code middels generieke componenten. De vakgroep is onderdeel van de directie Digitale Voorzieningen binnen de IT-organisatie (DII) van de stad. Deze directie draagt zorg voor het ontwikkelen en beheren van kwalitatief hoogstaande digitale diensten.
Team BMI-DMS
Het team is een flexibele en wendbare eenheid die snel kan inspelen op veranderende behoeften en nieuwe uitdagingen. We werken nauw samen in een informele en open sfeer, waarbij ieders expertise en perspectief waardevol is. Of het nu gaat om technische vraagstukken, procesverbeteringen of nieuwe functionaliteiten, we staan altijd klaar om elkaar te ondersteunen en gezamenlijk de beste oplossing te vinden. In ons team wordt initiatief gewaardeerd en is er ruimte voor persoonlijke groei, terwijl we ons gezamenlijke doel voor ogen houden: het leveren van een applicatie die echt het verschil maakt voor onze gebruikers.
Planning interviews
Z.s.m. na sluiting
Beoordeling Interview
Om de functie of opdracht goed uit te kunnen voeren moet de kandidaat over bepaalde competenties beschikken.
Ook wordt van alle medewerkers en 'externe inzet' van de gemeente Amsterdam verwacht dat zij open, actief en integer zijn.
De opdrachtgever heeft voor deze offerteaanvraag de onderstaande competenties als eis gesteld.
Er wordt aangegeven welk niveau van beheersing vereist is (basis, gevorderd of expert).
De kandidaat moet in staat zijn om de beheersing van de competenties tijdens het gesprek aan te kunnen tonen.
De beheersing van de competenties wordt tijdens het interview beoordeeld door de opdrachtgever. Aan alle kandidaten worden dezelfde vragen gesteld om te kunnen toetsen in welke mate ze aan de competenties voldoen.
De vragen die door de opdrachtgever worden gesteld worden vooraf niet bekend gemaakt.
Per competentie wordt een cijfer (0-10) gegeven met onderbouwing. De gemeente kan besluiten vooraf een weging mee te geven aan de competenties.
De score van de kandidaat op de competenties dient per competentie minimaal een 6 te zijn. Als dat niet het geval is, dan wordt de offerte ter zijde gelegd.
De beoordeling van het interview leidt tot de rangorde die bepaalt welke leverancier de opdracht gegund krijgt.
CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Aanvullende informatie
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI
Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check
Werklocatie: Oudezijds Voorburgwal, 300, 1012GL, AMSTERDAM
Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:
organisatie
naam contactpersoon
telefoonnummer contactpersoon.
Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
Let op!:
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.