Grond en Ontwikkeling - Front/Back-end ontwikkelaar senior Hermes (H.O. T159416)

Gemeente Amsterdam

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 7 dagen
92 32 - 36 Noord-Holland

Publicatiedatum:

10 jul 2025

Sluitingsdatum:

24 jul 2025

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 jul 2026

Uren per week:

32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

De afdeling Erfpacht en Uitgifte van directie Grond en Ontwikkeling binnen de gemeente Amsterdam is op zoek naar een SCRUM-ontwikkelaar voor de doorontwikkeling van de bedrijfsapplicatie Hermes. De aanvraag voor eeuwigdurende erfpacht kan via de zogenaamde Overstapportaal worden gedaan. Het portaal haalt hiertoe informatie uit de bedrijfsapplicatie Hermes op. Een erfpachter kan de aanbieding ook online accorderen.

Werkzaamheden
Er moet een ongoing samengesteld geheel van aanpassingen worden doorgevoerd aan de bedrijfsapplicatie Hermes, webportaal Overstapportaal en koppelvlakken met andere applicaties (Mijn Erfpacht, DOCwerker voor Documentmanagement, Documentgenerator, Apex WVS). Dit vaak aan de hand van regel en wetgeving.

Dit gebeurt in een scrumteam met een diverse samenstelling van ontwikkelaars, functioneel beheerders, DevOPs engineers en specialisten van de afdeling erfpacht en uitgifte. Tevens lever je informatie en kennis aan het vernieuwingsprogramma Erfpacht & Uitgifte t.b.v. de nieuwe erfpacht applicatie.

Eisen

Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  2. De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau.

  3. De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met het Amsterdamse erfpachtstelsel.

  4. De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring van de koppelvlakken binnen de erfpachten met andere applicaties (Overstapportaal, Mijn Erfpacht, Docwerker, Documentgenerator en Apex WVS).

  5. De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met het programmeren van bedrijfsapplicaties.

Wensen en competenties

Wensen

Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur kennis van architectuurprincipes en datamanagement.
    15p

  2. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 8 jaar ervaring als ontwikkelaar met Emacs, Python Django, Git, PostgreSQL, DRF, Selenium, JIRA, Postman, GitLab, Sphinx, Weasyprint, OAuth, openpyxl, virtualenv, Linux. 
    20p

  3. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur kennis van architectuurprincipes en datamanagement.
    15p

  4. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met opdrachten betreffende het Amsterdamse Erfpachtstelsel.
    15p

  5. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring bij de lokale overheid specifiek over het onderwerp erfpacht.
    15p

  6. Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 92,-
    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
    20p

Competenties

  • Analytisch vermogen
    5p

  • Omgevingsbewustzijn
    5p

  • Klantgerichtheid
    5p

  • Samenwerken
    5p

  • Resultaatgerichtheid
    5p

  • Verantwoordelijkheid
    5p

Organisatie en team

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De afdeling Informatievoorziening werkt voor het hele cluster Ruimte en Economie en voorziet burgers, bedrijven en bezoekers van Amsterdam van informatie. Deze informatie is in deze functie is hoofdzakelijk gericht op erfpacht. We stellen de informatie ook beschikbaar voor onze stedelijke collega’s en externe ketenpartners. In toenemende mate voorzien we zelfs apparaten van informatie. Dat doen we met softwaretoepassingen, gegevensbestanden en documentverzamelingen.

Gespreksinformatie

Planning interviews
z.s.m. na sluiting

Beoordeling Interview

  • Om de functie of opdracht goed uit te kunnen voeren moet de kandidaat over bepaalde competenties beschikken.

  • Ook wordt van alle medewerkers en 'externe inzet' van de gemeente Amsterdam verwacht dat zij open, actief en integer zijn.

  • De opdrachtgever heeft voor deze offerteaanvraag de onderstaande competenties als eis gesteld.

  • Er wordt aangegeven welk niveau van beheersing vereist is (basis, gevorderd of expert).

  • De kandidaat moet in staat zijn om de beheersing van de competenties tijdens het gesprek aan te kunnen tonen.

  • De beheersing van de competenties wordt tijdens het interview beoordeeld door de opdrachtgever. Aan alle kandidaten worden dezelfde vragen gesteld om te kunnen toetsen in welke mate ze aan de competenties voldoen.

  • De vragen die door de opdrachtgever worden gesteld worden vooraf niet bekend gemaakt.

  • Per competentie wordt een cijfer (0-10) gegeven met onderbouwing. De gemeente kan besluiten vooraf een weging mee te geven aan de competenties.

  • De score van de kandidaat op de competenties dient per competentie minimaal een 6 te zijn. Als dat niet het geval is, dan wordt de offerte ter zijde gelegd.

  • De beoordeling van het interview leidt tot de rangorde die bepaalt welke leverancier de opdracht gegund krijgt.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Aanvullende informatie

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check

  • Werklocatie: Weesperplein, 8, 1018XA, AMSTERDAM

  • Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    • organisatie

    • naam contactpersoon

    • telefoonnummer contactpersoon.

Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

Let op!: 
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.