Grond en Ontwikkeling - Senior Functioneel beheerder APEX/WVS

Gemeente Amsterdam

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 11 dagen
Opdracht tarief 108Opdracht uren 36Opdracht locatie Noord-Holland

Begindatum:

12 jan 2026

Einddatum:

11 jan 2027

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

3 dec 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als senior functioneel beheerder maak je deel uit van een Agile functioneel beheerteam binnen het I-Domein. Je wordt ingezet op het beheer van de verschillende informatievoorzieningen die worden gebruikt binnen de gemeente Amsterdam, specifiek het werkvoorraadsysteem (APEX WVS). Je werkt samen met andere IV-disciplines in een accountteam waar je uitvoering geeft aan beheeropdrachten rondom de diverse applicaties die onder je beheer vallen. Je zal werkzaam zijn bij afdeling Erfpacht & Uitgifte. Kennis van het Amsterdamse erfpachtstelsel is zeer wenselijk. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste en veelzijdige senior functioneel beheerder met meer dan 6 jaar ervaring in het beheer van informatievoorzieningen.

Werkzaamheden

  • Regisseert en organiseert de dienstverlening voor zowel nieuwe behoeften als voor bestaande informatievoorziening;
  • Vertegenwoordigt het FB team binnen het account en fungeert als scharnierpunt naar dit team;
  • Bewaakt de kwaliteit en voortgang van afgesproken werkzaamheden voor het account;
  • Volgt de ontwikkelingen in de markt en in de stad om zo goed mogelijk aan te sluiten bij de behoeften van de klant;
  • Ondersteunt het inzicht en overzicht in de prestaties van IV voor het account;
  • Draagt bij aan het behalen van de accountdoelen (welke gekoppeld zijn aan de jaarlijks opgestelde werkplan van de business van Grond en Ontwikkeling.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
  • De kandidaat van de voorlopig winnende Inschrijver moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
  • Het cv van de kandidaat is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende HBO of WO-diploma in een relevante richting ((technisch)bedrijfskundig en/of informatica/informatiekunde). Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan en het document moet meegenomen worden naar het interview.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van APEX in combinatie met werkvoorraadsystemen en erfpachtapplicaties, zoals Hermes. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over (diepgaande) kennis van SQL (complexe queries kunnen lezen, schrijven en mogelijk verbeteren). Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur kennis van verschillende datakoppelingen (API, Berichtenverkeer). Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur kennis van applicatietesten. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 6 jaar werkervaring als functioneel beheerder, bij voorkeur bij een overheidsinstantie in het ruimtelijk domein. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur kennis en ervaring met projectmatig werken, Lean, Agile werken en de scrummethodiek. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

De opdrachtgever(s)

De afdeling Informatievoorziening werkt voor het hele Cluster Ruimte en Economie en voorziet burgers, bedrijven en bezoekers van Amsterdam van informatie. Deze informatie is hoofdzakelijk gericht op erfpacht. We stellen de informatie ook beschikbaar voor onze stedelijke collegas en externe ketenpartners. In toenemende mate voorzien we zelfs apparaten van informatie. Dat doen we met softwaretoepassingen, gegevensbestanden en documentverzamelingen. Binnen Informatievoorziening Erfpacht en Uitgifte verzorgt het VES team het beheer en ontwikkeling van applicaties op het gebied van de directie Erfpacht & Uitgifte. De medewerkers uit het team werken volgens het Agile model binnen in meerdere multidisciplinaire teams. Binnen deze Agile-teams vindt zowel de vernieuwing als het reguliere beheer op de applicaties plaats.

Gespreksinformatie

Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 1

Aantal kandidaten op interview: 3

Planning interviews: zo spoedig mogelijk na sluiting.

Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat dient hiervoor beschikbaar te zijn. Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het inschrijven op deze opdracht.

Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver:

  • Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert;
  • Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert);
  • Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI.

De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.

Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver. Indien Inschrijver niet voldoet aan deze eis zal Inschrijving terzijde worden gelegd.

U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. De referent dient op de hoogte te zijn. Om de objectiviteit van de referentie te waarborgen, mag de organisatie die een offerte indient zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven.

Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI).

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.