Marktplein 1, 7311 LR Apeldoorn, Nederland
Publicatiedatum:
12 aug 2025Sluitingsdatum:
22 aug 2025Begindatum:
22 sept 2025Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
32 - 36De privacy officer ondersteunt de organisatie met de wettelijke verantwoordelijkheid om aan de privacy regelgeving te voldoen en zorgt mede voor bescherming van persoonsgegevens van klanten, burgers en medewerkers. Dit doet hij/zij op de volgende manier.
De privacy officer vertaalt het beleid naar richtlijnen voor deelonderwerpen. De PO adviseert de organisatie over de concrete uitwerking en biedt ondersteuning waar dat nodig is.
Je stimuleert het management om te handelen volgens de AVG en het nastreven van het door het college vastgestelde ambitieniveau.
Je ondersteunt bij het opstellen van Privacy Impact Assessments en verwerkingsovereenomsten, op zodanige wijze dat deze ook daadwerkelijk totstandkoming.
Je bent in- en extern het eerste aanspreekpunt voor vraagstukken met betrekking tot privacy.
Je werkt samen met de FG. Je voorziet de Functionaris Gegevensbescherming zodanig van deze informatie op dat deze zijn rol zo goed mogelijk kan vervullen.
Je houdt het openbare verwerkingsregister bij en ziet erop toe dat verwerkingsovereenkomsten worden opgesteld. Desgevraagd assisteer je hierbij.
Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie en het beheer van datalekken.
Je monitort de noodzakelijke en daadwerkelijk geïmplementeerde privacy maatregelen.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina's. Alle extra pagina's boven de gevraagde 5 pagina's worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst.
Uurtarief maximale tarief is 115,- Exclusief BTW en inclusief reiskosten woon-werverkeer en fee.
De kandidaat beschikt over minimaal HBO/WO werk- en denkniveau en heeft een opleiding gevolgd die relevant is voor deze functie.
De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring in het vakgebied privacy
De kandidaat is zo snel als mogelijk maar uiterlijk 22 september 2025 beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week.
De kandidaat beschikt over relevante werkervaring op het gebied van privacy bij een gemeente (maximaal 60 punten).
De kandidaat beschikt niet over de hierboven genoemde relevante werkervaring bij een gemeente (0 punten).
De kandidaat beschikt over 1 tot 3 jaar relevante werkervaring zoals hierboven genoemd bij een gemeente (30 punten).
De kandidaat beschikt over meer dan 3 jaar relevante werkervaring zoals hierboven genoemd bij een gemeente (60 punten).
De kandidaat beschikt over kennis en werkervaring met de Wet politiegegevens (maximaal 40).
De kandidaat beschikt niet over kennis en werkervaring met de Wet politiegegevens (0 punten).
De kandidaat beschikt over kennis en werkervaring met de Wet politiegegevens (40 punten).
Helicopterview
Analytisch
Nauwkeurig
Onafhankelijk
Natuurlijk gezag
Verbindend
Teamplayer
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.
Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!
In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.
Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.
En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 28 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 22 augustust 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Overige informatie
De leverancier of kandidaat wordt verplicht de NAW gegevens te delen in de inschrijving of uiterlijk bij de gesprekken planning aan de externe partij.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen. Het heeft voor de Gemeente Apeldoorn geen meerwaarde als eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen wordt aangeboden. Wij vragen inschrijvers hier alert op te zijn. Indien één kandidaat onverhoopt toch in verschillende inschrijvingen wordt aangeboden, zal enkel de inschrijving met het laagste tarief in behandeling worden genomen. Indien in deze situatie de tarieven hetzelfde zijn, zullen wij via loting bepalen welke inschrijving in behandeling genomen wordt.
Uitval gekozen kandidaat. Bij uitval van de gekozen kandidaat staat de gemeente Apeldoorn vrij om de tweede (2e) en vervolgens de derde (3e) kandidaat te selecteren voor hetzelfde aanbod.
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Gemeente Apeldoorn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Gemeente Apeldoorn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Apeldoorn merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.