Medewerker Backoffice Burgerzaken

Gemeente Berkelland

Marktstraat 1, 7271 AX Borculo, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 16 Gelderland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

16 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Gedurende de genoemde periode zal de medewerker zich richten op het versterken en moderniseren van de werkzaamheden binnen het domein Burgerzaken.

De opdracht bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Beleid BRP op orde brengen
    Het actualiseren, structureren en waar nodig herzien van het beleid ten aanzien van de Basisregistratie Personen (BRP), zodat dit aansluit bij de actuele wet- en regelgeving en de praktijk binnen de organisatie.

  • Projectmatig opzetten van het verkiezingsproces
    Het voorbereiden en opzetten van een projectmatige aanpak voor het proces rondom verkiezingen, inclusief het in kaart brengen van taken, verantwoordelijkheden, tijdslijnen en benodigde middelen.

  • Digitalisering van werkzaamheden Burgerzaken
    Het identificeren van kansen voor verdere digitalisering binnen Burgerzaken, het opstellen van een plan van aanpak en het uitvoeren van concrete verbeteracties gericht op efficiëntie, gebruiksvriendelijkheid en toekomstbestendigheid.

Resultaat

Aan het einde van de opdracht wordt verwacht dat er een duidelijke structuur ligt voor het BRP-beleid, een projectplan voor verkiezingen gereed is, en er aantoonbare stappen zijn gezet in de digitalisering van Burgerzaken.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als medewerker burgerzaken/publiekszaken;
  • Aantoonbare afgeronde relevante cursussen voor een medewerker burgerzaken (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het coördineren van de BRP-straat (30 punten);

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als medewerker burgerzaken/publiekszaken (40 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het verbeteren van het proces van de BRP-straat (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring als vraagbaak voor collega's en ketenpartners (Benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).

Competenties

  • Aanpassingsvermogen;

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);

  • Klantgericht;

  • Luisteren;

  • Tactisch gedrag;

  • Motiveren;

  • Resultaatgericht werken;

  • Samenwerken;

  • Assertiviteit;

  • Besluitvaardigheid;

  • Organiseren;

  • Kritisch;

  • Analyserend vermogen;

  • Plannen en organiseren.

Organisatie en team

Berkelland is groen. De grote en kleinere dorpskernen zijn omringd door een landelijke omgeving, veel buitengebieden en uitgestrekte weilanden. Hier kun je fijn wonen. Maar ook fijn werken! Je krijgt veel vrijheid, kan jezelf volop ontwikkelen, maakt maatschappelijke impact én werkt samen met nuchtere en gezellige collega’s. Natuurlijk, ook voor de innerlijke mens zorgen we goed; je kunt zo aanschuiven in ons bedrijfsrestaurant. Wat wil je nog meer?

Bij ons ervaar je ruimte:

  • Bij ons maak je maatschappelijke impact. Jouw werk doet ertoe. Je zorgt voor inwoners en ondernemers, voor de natuur, voor de omgeving.

  • Je krijgt veel vrijheid. wij geloven er namelijk in dat je alleen het beste uit jezelf kunt halen als je privé- en werkleven in balans zijn.

  • Wij geloven in eigenaarschap, hier heb je écht zelf de regie. Dat maakt iedere functie nog leuker!

  • Even rustig bellen in een belcel of focusruimte, of juist samen met een team bij elkaar zitten: we zorgen voor een fijne werkplek.

  • Betrokken, behulpzaam én bescheiden: dat zijn de mensen die bij ons werken. Je voelt meteen de informele werksfeer en er is altijd tijd voor gezelligheid.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 26 september 2025, 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 24 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Berkelland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Berkelland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.