Adviseur Informatievoorziening

Gemeente Breda

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 5 dagen
Geen maximum 32 - 36 Noord-Brabant

Publicatiedatum:

25 jun 2025

Sluitingsdatum:

30 jun 2025

Begindatum:

7 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Adviseur Informatievoorziening
Geef deskundig advies, verbeter processen met digitale oplossingen, en werk samen in projecten bij het team Advies & Projecten. Balans tussen klantbehoeften en organisatiebelang staat centraal!


Introductie
Wil jij impact maken met deskundig advies? In deze rol ondersteun je interne klanten met tijdige en goed doordachte adviezen die niet alleen aansluiten op hun behoeften, maar ook het bredere organisatiebelang dienen. Je denkt mee over digitale oplossingen om processen te verbeteren en werkt samen met collega’s, leveranciers en andere belanghebbenden. Als lid van het team Advies & Projecten draag je bij aan diverse projecten en werkgroepen.
Klaar om techniek, processen en mensen te verbinden? Lees verder!

De Opdracht
Je gaat voor 50% aan de slag als Test coördinator en voor 50% als Informatie Adviseur. Als adviseur speel je een cruciale rol in het geven van deskundig advies dat aansluit bij de behoeften van interne klanten én rekening houdt met de gemeente-brede belangen. Je denkt actief mee over digitale oplossingen, communiceert adviezen op diverse manieren en werkt nauw samen met verschillende partijen om processen te verbeteren.

  • Je geeft tijdig adviezen die interne klantbehoeften en organisatiebelangen in balans brengen.

  • Je draait mee in aanbestedingen en helpt bij het opstellen van Programma's van Eisen.

  • Je communiceert adviezen op effectieve en begrijpelijke manieren.

  • Je onderzoekt hoe digitale middelen processen kunnen verbeteren, zoals door betere inzet van bestaande software.

  • Je werkt samen met interne klanten, I-specialisten, leveranciers en belanghebbenden.

  • Je bent een spil in het web als het gaat over IT-aanbestedingen en contracten.

  • Je gaat daarnaast ook aan de slag als testcoördinator bij een grote IT implementatie.

  • Je plant testen, communiceert bevindingen, zorgt dat deze ook opnieuw getest worden. 

  • Je bent heel goed in stakeholdermanagement en zorgt dat alle partijen hun rol pakken tijdens deze testprocedures.

Kandidaat omschrijving
In deze rol ben je verantwoordelijk voor het bedenken en implementeren van oplossingen waarbij je als adviseur de brug slaat tussen bedrijfskant en informatievoorziening. We zoeken een professionele adviseur met de juiste vaardigheden en ervaring om projecten succesvol te begeleiden en de samenwerking tussen verschillende partijen te versterken.

  • Je hebt sterke advies- en communicatieve vaardigheden om complexe vraagstukken helder te maken.

  • Je bent oplossingsgericht en in staat om partijen te verbinden en gezamenlijk tot een oplossing te komen.

  • Je werkt effectief samen in teamverband en bent resultaatgericht.

  • Je hebt de overredingskracht om anderen te overtuigen van de beste aanpak.

  • Je beschikt over goede organisatiesensitiviteit en kunt effectief plannen en organiseren.

  • Je hebt aanzienlijke ervaring en expertise in het vakgebied van informatievoorziening.

  • Je kunt zowel strategisch als operationeel denken om projecten succesvol uit te voeren.

  • Je hebt kennis van technologie, beveiliging en privacy, en begrijpt hoe deze in projecten geïntegreerd moeten worden.

Eisen

  1. De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies
    (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.

  2. Uw kandidaat is akkoord om minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Vaste dag op kantoor is dinsdag en de 2de dag is in overleg. Dit
    moet blijken uit het cv.

  3. Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring als IV-adviseur, adviseur informatievoorziening of informatiemanager binnen een publieke
    organisatie. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen en competenties

  1. Kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 1 jaar ervaring met het coördineren van testen binnen software. Dit moet blijken uit het CV en kan getoetst worden in het gesprek.
    10p

  2. Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 4 jaar ervaring als IV-adviseur, informatieadviseur of informatiemanager binnen gemeentelijke
    organisatie(s). Dit moet blijken uit het cv.

    • Kandidaat heeft meer dan 4 jaar ervaring als IV-adviseur, informatieadviseur of informatiemanager binnen gemeentelijke
      organisatie(s) (20 Punten)

    • Kandidaat heeft 2-4 jaar ervaring als IV-adviseur, informatieadviseur of informatiemanager binnen gemeentelijke organisatie(s) (10 Punten)

    • Kandidaat heeft niet meer dan 2 jaar ervaring als IV-adviseur, informatieadviseur of informatiemanager binnen gemeentelijke
      organisatie(s) (0 Punten)

  3. Uw kandidaat heeft bij voorkeur bij minstens 2 inkoop- of aanbestedingstrajecten gezorgd voor de advisering of de bemiddeling rondom IT-componenten. Dit moet blijken uit het CV.
    10p

  4. Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan
    ook op het cv aangegeven zijn).

    • Het cv is voorzien van relevante referenties (5 Punten) (5 Punten)

    • Op het cv is vermeld dat relevante referenties op aanvraag direct leverbaar zijn (2 Punten) (2 Punten)

    • Relevante referenties ontbreken (0 Punten) (0 Punten)

Competenties
Uw kandidaat beschikt over onderstaande
competenties. Dit kan worden getoetst in een
persoonlijk gesprek.

  • Je hebt sterke advies- en communicatieve vaardigheden om complexe vraagstukken helder te maken.

  • Je bent oplossingsgericht en in staat om partijen te verbinden en gezamenlijk tot een oplossing te komen.

  • Je werkt effectief samen in teamverband en bent resultaatgericht.

  • Je hebt de overredingskracht om anderen te overtuigen van de beste aanpak.

  • Je beschikt over goede organisatiesensitiviteit en kunt effectief plannen en organiseren.

  • Je kunt zowel strategisch als operationeel denken om projecten succesvol uit te voeren.

  • Je hebt kennis van technologie, beveiliging en privacy, en begrijpt hoe deze in projecten geïntegreerd moeten worden.

    Keuzemogelijkheden:

    • Kandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen (25 Punten)

    • Kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en kan dit in voldoende mate onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. Bij sommige competenties komt de kandidaat sterker/ overtuigender over dan bij andere competenties (12 Punten)

    • Kandidaat voldoet enigszins aan de gestelde competenties, echter kan dit slecht onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk (6 Punten)

    • Kandidaat voldoet niet aan de gestelde competenties. Eén of meer competenties ontbreken. (0 Punten)

Organisatie en team

Wij zijn het team Advies & Projecten. Ons team zorgt voor de advisering en projectbegeleiding bij vragen en projecten met een grote informatievoorzieningscomponent. Verder zijn wij een belangrijke schakel tussen de afdeling en de rest van de organisatie. We werken in een informele sfeer waar hard wordt gewerkt, maar zeker ook gelachen. De werktijden zijn flexibel, er is mogelijkheid om bijvoorbeeld 4x9 te werken en om (gedeeltelijk) thuis te werken. Dit alles doen we in goed overleg, waarbij het uitgangspunt is dat we daar werken waar dat het beste werkt.

Het team maakt deel uit van de afdeling Regie Data & Informatie (RDI). De afdeling RDI bouwt mee aan de digitale en online toekomst van Breda. Dit doen wij voor - en het liefst samen met - de inwoners en bedrijven van Breda. We werken met iets heel kostbaars, namelijk informatie. Vertrouwen staat bij ons daarom voorop. Wij versterken en inspireren door het geven van advies op het terrein van informatievoorziening en IT, het uitvoeren van onderzoek en het beheren van data en systemen.

Lees meer over de Gemeente Breda.
https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie

Gespreksinformatie

De woensdag 2 juli is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Overige informatie

  • Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in
    loondienst’ toe te voegen aan de
    dossierdocumenten in de aanbieding van uw
    kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document
    naar waarheid invult en voorziet van een
    handtekening door een rechtsgeldig bevoegde
    ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de
    aanbesteding.

  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering
    Topinkomens. Het algemeen
    bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is
    vastgesteld op € 246.000. Ook de
    bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen
    zonder dienstbetrekking zijn voor 2025
    geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden
    mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de
    som van € 32.700 per maand voor de eerste zes
    maanden en € 24.900 per maand voor de volgende
    zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het
    maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de
    eerste twaalf kalendermaanden € 235.
    Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u
    gedurende de opdracht hanteert deze norm niet
    overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van
    de opdracht deze norm overschreden (dreigen te)
    worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de
    opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren
    krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op
    externe werving. In dat geval wordt de aanvraag
    geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord
    met deze eis.

  • Breda VOG adviseurs- en managersfunctie.
    Om bij de gemeente Breda te komen werken,
    stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht.
    Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk
    na gunning van de opdracht een VOG (van de door
    u voorgestelde kandidaat) te uploaden.

    Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53.

  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag
    opgegeven aantal uren per week. Gedurende de
    inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen,
    waardoor een ander aantal uren per week gewenst
    is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in
    onderling overleg en in alle redelijkheid en
    billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het
    aantal uren per week.

  • Het betreft een functie in schaal 11 (CAO gemeenten)

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.