Senior Medewerker Financiele Administratie

Gemeente Brummen

Engelenburgerlaan 31, 6971 BV Brummen, Nederland

Sluit over 5 dagen
100 24 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

4 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Wij hebben een openstaande vacature en tot invulling hiervan een tijdelijke opdracht voor Senior medewerker Financiële adminstratie. Als senior medewerker ben jij de drijvende kracht achter een goed georganiseerde financiële administratie. Je werkt nauw samen met collega’s en externe partners en bent het eerste aanspreekpunt voor inhoudelijke vragen.

Je taken zijn veelzijdig en maatschappelijk relevant:

  • Organiseren en doorontwikkelen van de financiële administratie;

  • Signaleren van knelpunten en initiëren van verbeteringen;

  • Opstellen van balans en specificaties voor de jaarrekening;

  • Uitvoeren van de treasuryfunctie;

  • Beheren van de verzekeringsportefeuille;

  • Coördineren van de SiSa-regelingen voor verantwoording;

  • Penvoerder voor de Regionale Energie Strategie (RES);

  • Regiefunctionaris voor Tribuut: je stemt af met andere gemeenten en stelt de belastingverordeningen op;

  • Vraagbaak en overlegpartner voor collega’s.

Een typische werkweek:
Die is afwisselend: van het analyseren van financiële knelpunten tot het sparren met collega’s over beleidsmatige keuzes. Je schakelt moeiteloos tussen inhoud, proces en samenwerking.

Kandidaat omschrijving

Je houdt van overzicht, schakelt makkelijk tussen details en hoofdlijnen, en voelt je thuis in een omgeving waar maatschappelijke relevantie en financiële precisie samenkomen. Je werkt zelfstandig, maar bent ook een teamspeler die graag meedenkt en kennis deelt.

Daarnaast beschik je over:

  • Een afgeronde HBO-opleiding in bedrijfseconomie of vergelijkbaar;

  • Ervaring met financiële administratie, treasury en jaarrekeningprocessen;

  • Kennis van BBV, BTW, VPB en SiSa-verantwoording;

  • Ervaring met applicaties zoals Key2-Financiën en Pepperflow;

  • Sterke communicatieve vaardigheden en een proactieve houding.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in bedrijfseconomische richting;

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;

  • Aantoonbare werkervaring met financiële administratie, treasury en jaarrekeningprocessen (benoem dit duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare kennis van BBV, BTW, VPB en Sisa-verantwoording (benoem dit duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met Key2-financien en Pepperflow (benoem duidelijk waar deze ervaring is opgedaan);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een financiële administratie van een gemeente;

  • Een maximum uurtarief van 100,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als senior medewerker financiële administratie bij een gemeente (40 punten);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met BBV, BTW, VPB en Sisa-verantwoording binnen een gemeente (20 punten);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Key2-financien en Pepperflow (20 punten);

  • Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee (20 punten).

    • tot €92,50 (20 punten);

    • van €92,50 tot €97,50 (10 punten);

    • hoger dan €97,50 (0 punten).

Competenties

  • Analytisch vermogen – Je ziet verbanden, herkent knelpunten en komt met verbeteringen.

  • Plannen en organiseren – Je houdt overzicht en zorgt dat deadlines worden gehaald.

  • Samenwerken – Je stemt af, deelt kennis en versterkt het team.

  • Initiatief – Je wacht niet af, maar komt zelf met ideeën en oplossingen.

  • Oordeelsvorming – Je maakt afgewogen keuzes en durft verantwoordelijkheid te nemen.

Organisatie en team

De gemeente Brummen ligt in het hart van Gelderland, tussen de Veluwe en de rivier de IJssel. De ruim 20.000 inwoners wonen in diverse dorpen en buurtschappen. Eerbeek en Brummen zijn de grootste. Het is in vele opzichten een gevarieerde gemeente - met uiteenlopende landschappen, bedrijvigheid, (papier)industrie en veel ruimte voor recreatie.

De gemeente Brummen is een kleine organisatie met korte lijnen. Ongeveer 200 mensen werken hier samen aan een toekomstbestendige organisatie. We doen dit onder het motto ‘Wij werken voor Brummen’. Dit betekent dat we de vraag van de inwoners en ondernemers centraal stellen. Dat vraagt om enthousiaste professionals, die anders durven denken.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 15 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 11 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal schaal 10 Cao Gemeenten. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: n.t.b.
Is hybride werken mogelijk: Ja

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Brummen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Brummen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Brummen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.