Informatiemanager

Gemeente Bunnik

Singelpark 1, 3984 NC Odijk, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 7 dagen
110 18-24 Utrecht

Publicatiedatum:

12 jun 2025

Sluitingsdatum:

20 jun 2025

Begindatum:

15 jul 2025

Einddatum:

15 dec 2025

Uren per week:

18-24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Bunnik mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Bunnik. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).” 

Organisatie
Gemeente Bunnik is een veelzijdige en ambitieuze gemeente die zich graag als een krachtige partner opstelt in regionale netwerken. Al onze medewerkers leveren hun bijdrage aan de Bunnikse kwaliteit in een groene, gezonde en slimme regio. Dat doen wij aan de hand van het collegeprogramma ‘Bunnik bouwen voor elkaar’ waarin voor de komende jaren de belangrijkste opgaven voor gemeente Bunnik staan geformuleerd.

Werken bij gemeente Bunnik betekent steengoed zijn in je vak. We worden geïnspireerd en uitgedaagd door de rol van de lokale overheid in het midden van de samenleving. We durven nieuwe wegen te bewandelen, houden van aanpakken en kunnen snel inspelen op relevante geluiden in onze samenleving. In dialoog zoeken we naar oplossingen. Dat doen we met inwoners, ondernemers en de partners in de regio.

Opdracht
Jij bent onze expert als het gaat om informatievoorziening, informatiestromen en informatiebehoefte van gemeente Bunnik. Je adviseert en begeleidt de organisatie bij het optimaliseren van de informatievoorziening in een veranderende omgeving. Daarbij heb je een prominente rol bij het bepalen van de informatiestrategie, het maken van informatieplannen en in de projecten. Daarnaast neem je deel aan gezamenlijke overleggen met collega-beleidsadviseurs van andere gemeenten in de regio en de professionals van de RID-Utrecht en RAZU. Je bent actief in het opbouwen en onderhouden van relatienetwerken bij de overheid en andere relevante sectoren in de IT-wereld. Je vervult een actieve rol binnen een regionaal programma informatievoorziening bij de RID-Utrecht. Ook ben je hierin de verbindende schakel voor je Bunnikse collega’s. Tot slot initieer je de ontwikkeling van beleid en instrumenten ter ondersteuning van de veranderingen, bijvoorbeeld door middel van een projectplan, informatiearchitectuur en sturingsinformatie.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk en Fee externe partij;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als informatiemanager bij een gemeentelijke organisatie.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als informatiemanager (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met informatie- en procesmanagement bij voorkeur in een gemeentelijke organisatie (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met accounthouderschap van gemeenschappelijke regelingen (licht dit duidelijk toe in het cv) (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met intergemeentelijke samenwerking binnen een gemeentelijke regio (benoem hier van minimaal 1 voorbeeld in het cv) (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke advisering binnen het vakgebied informatie in de afgelopen 7 jaar (15 punten).

Competenties

-     Je kunt direct volledig zelfstandig werken en het gemeentebestuur adviseren;

-     Je bent breed inzetbaar op het vakgebied informatie;

-     Je kunt de juiste prioriteiten stellen en je doet wat nodig is;

-     Je kunt inschatten wat bestuurlijk of anderszins aandacht nodig heeft;

-     Je staat stevig in de schoenen;

-     Je blijft zich comfortabel voelen als duidelijkheid ontbreekt;

-     Je kunt verbindingen leggen tussen verschillende invalshoeken van het vakgebied informatie, je hebt een brede blik;

-     Je zoekt samenwerking met partners en durft daarbij ook zaken uit handen te geven;

-     Je bent organisatie- en bestuurlijk sensitief;

-     Je bent sociaal- en communicatief vaardig, zowel mondeling, als schriftelijk;

-     Je hebt oog voor jouw collega’s.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt flexibel vervuld, dat wil zeggen in nader overleg met elkaar worden de werkdagen bepaald. Hybride werken is mogelijk.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 24 juni van 14.00 uur tot 18.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er
De aanbestedende dienst eist een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.