Online adviseur dienstverlening

Gemeente Dalfsen

Raadhuisstraat 1, 7721 AX Dalfsen, Nederland

Sluit over 6 dagen
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 16Opdracht locatie Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

12 dec 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Voor onze nieuwe website informatiepuntdalfsen.nl én het verbeteren van bestaande online kanalen zoeken wij een professional die tijdelijk ons team versterkt. Jij zorgt ervoor dat inwoners snel en eenvoudig de juiste informatie vinden.

Werkzaamheden:

  • Ontwikkelen en beheren van content voor informatiepuntdalfsen.nl.

  • Je adviseert en stimuleert collega's bij het aanleveren van goede content;

  • Onderhouden en doorontwikkelen van de website op basis van zoekresultaten en analytics.

  • Nieuwe content creëren naar aanleiding van vragen bij fysieke informatiepunten.

  • Continu sturen op verbetering van websites van maatschappelijke partners.

  • Optimaliseren van content op Dalfsen.nl, met focus op het Sociaal Domein.

  • Doorontwikkeling en onderhoud van digitale formulieren.

  • Meedenken over het verbeteren van online klantprocessen en de gebruiksvriendelijkheid van de website;

  • Fungeren als poortwachter voor content: jij bewaakt kwaliteit en toegankelijkheid.

Kandidaat omschrijving

Je bent zelfstandig, proactief en hebt ervaring met online contentbeheer en weboptimalisatie. Je weet hoe je data (zoals analytics) inzet om websites continu te verbeteren.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als online adviseur binnen een overheidsinstelling

  • Aantoonbare kennis van WCAG 2.2 én CMS systemen (maak duidelijk aantoonbaar in het cv welke);

  • Aantoonbare afgerondeopleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van Communicatie, Marketing of Journalistiek;

  • Aantoonbare werkervaring met doelgroep inwoners en de vertaalslag naar digitale content, dit is toegelicht in het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als online adviseur of -redacteur binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);

  • Aantoonbare wekervaring met digitale content op het gebied van Sociaal Domein (10 punten);

  • Aantoonbare kennis van Shift2 CMS (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van teksten op B1 -niveau (dit zal getoetst worden tijdens het gesprek) (10 punten);

  • Aantoonbare kennis van UX en CX (user experience en customer experience) en digitale toegankelijkheid (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met stakeholders en belanghebbenden binnen het sociaal domein (10 punten).

Competenties

  • Samenwerkend;

  • Resultaatgericht;

  • Taalvaardig;

  • Zelfstandig;

  • Dienstverlenend;

  • Proactief;

  • Klantgericht.

Organisatie en team

Organisatie

De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.

Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.

Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.

Met wie je samen werkt

Je werkt nauw samen met de webmaster, leveranciers, collega’s binnen de gemeente Dalfsen en maatschappelijke partners. Samen zorgen jullie voor een vraaggerichte, gebruiksvriendelijke online omgeving.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 23 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 22 december 2025bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging
3 x 1 maand(en)

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.