Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mei 2026Publicatiedatum:
24 dec 2025De gemeente Ede zoekt een Projectleider Kwaliteitsverbetering en Implementatie Procedures Burgerzaken die verantwoordelijk is voor het opzetten, implementeren en borgen van een toekomstbestendig kwaliteitsbeleid binnen de afdeling Burgerzaken. De focus ligt op het verbeteren en vastleggen van beleid, procedures en processen, met specifieke aandacht voor datakwaliteit, informatieveiligheid en dienstverlening.
De projectleider analyseert bestaande werkwijzen, signaleert verbeterpunten en stuurt op samenhang tussen beleid, uitvoering en kwaliteitsborging. Daarnaast coach en begeleid je medewerkers bij het toepassen van nieuwe procedures en kwaliteitsstandaarden, zodat de afdeling duurzaam wordt toegerust voor de komende jaren.
De professional levert in ieder geval de volgende werkzaamheden en resultaten op:
Analyse van bestaande processen, procedures en kwaliteitsborging binnen Burgerzaken.
Ontwikkelen en implementeren van kwaliteitsbeleid en vastgestelde procedures voor Burgerzaken.
Beschrijven en vastleggen van werkinstructies in samenwerking met medewerkers en BPM.
Opstellen en implementeren van een autorisatie- en accessmanagement structuur.
Inrichten en verbeteren van processen rondom binnengemeentelijke gegevensverstrekking van de BRP.
Onderzoeken en verminderen van administratieve leegstand binnen BRP en BAG.
Inrichten en toepassen van de PDCA-cyclus inclusief kwaliteitsdoelstellingen en verbeterplannen.
Implementeren van een actueel informatiebeveiligingsplan Burgerzaken.
Organiseren en verzorgen van workshops en trainingen gericht op bewustwording en kennisborging.
Overdracht van werkwijze, documentatie en aanbevelingen aan beleidsadviseurs en vakspecialisten.
BYOD: de kandidaat maakt gebruik van eigen laptop en mobiel;
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde;
Aantoonbaar afgeronde hbo-opleiding;
Minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring als specialist Burgerzaken;
Aantoonbare ervaring met het opstellen van beleid op het gebied van BRP en kwaliteitsbeheer;
Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente met 100.000+ inwoners;
Beschikbaar voor gemiddeld 16 uur per week tot en met 30 april 2026;
Een maximum uurtarief van €125,- exclusief btw, inclusief reiskosten en fee.
Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1200 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.
De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 9 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 8 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: 1x 4 maanden
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Maximaal tarief €125. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor de toegang verlening tot alle systemen bij de Gemeente Ede is het verstrekken van een geboortedatum noodzakelijk. Deze zal worden opgevraagd bij de telefonische voorlopige gunning, en zal door administratieve partner uitsluitend worden verwerkt voor dit doel en wordt niet opgeslagen voor andere doeleinden.
Als onderdeel van de aanbestedingsprocedure vindt een screening plaats op integriteit, betrouwbaarheid en zelfstandigheid. Deze screening omvat onder meer een online controle van openbare bronnen en een beoordeling van de arbeidsrelatie conform de Wet DBA. De screening is verplicht en wordt uitgevoerd vóór gunning. De resultaten kunnen leiden tot uitsluiting van deelname.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.
