(Senior) Functioneel Beheerder Unit4 ERPX

Gemeente Gooise Meren

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Opdracht tarief 125Opdracht uren 28Opdracht locatie Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

8 okt 2025

Omschrijving

De gemeente Gooise Meren is op 1 januari 2024 live gegaan met Unit4 ERPx en wij zijn nu in de fase belandt om de processen verder te optimaliseren. Daarnaast willen wij ook door ontwikkelen op het gebied van rapportages en functionaliteit. Daarom zoeken wij ondersteuning in de vorm van een (Senior) functioneel beheerder Unit4 ERPx.

Werkzaamheden
De functioneel beheeropdracht omvat de dagelijkse (operationele) beheerwerkzaamheden waaronder gebruikersondersteuning via TOPdesk, het vertalen van functionele wensen naar inrichting (inclusief testen), het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid, incidenten analyseren en meldingen maken & opvolgen bij Unit4 Support.

Een aanvullende aspect van deze opdracht is het begeleiden en verrijken van onze vaste beheerder(s) Unit4 ERPx en de kerngebruikers (per werkstroom is er een kerngebruiker aangewezen). Ook draag je zorg voor het borgen van de processen en verbeteringen door middel van documentatie en training(en).

Je bent met het Functioneel Beheer team het eerste aanspreekpunt binnen FIA voor Unit4 ERPx en onderhoudt nauw contact met de diverse kerngebruikers en de leverancier. Er is een dagelijkse stand-up om de stand van zaken te bespreken met het beheerteam en enkele kerngebruikers. Als onderdeel van het Functioneel Beheer team krijg je een duidelijke rol binnen de lopende processen, welke in een eventueel gesprek duidelijk zullen worden gedefinieerd.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als functioneel beheerder of consultant van financieel gerelateerde applicatie(s) (benoem dit duidelijk in het cv);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder of consultant van Unit4 ERPx voor een gemeente, resulterend in kennis van de gemeente(modellen en inrichting daarvan in de applicatie (benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met het inrichten en verbeteren van (werk)processen en het optimaliseren van de inrichting van Unit4 ERPx (40 punten);

  • Aantoonbare kennis en ervaring, alsmede affiniteit, met het zorg dragen van de borging van kennis, processen en werkstromen (20 punten);

  • Beschikbaar per z.s.m (uiterlijk 1 november 2025) voor minimaal 28 uren per week (30 punten).

  • Een maximaal uurtarief van € 125,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (10 punten).

Competenties

  • Klantgerichtheid: is in staat de belangen van de klant de achterhalen er hiernaar te handelen. Weet producten aansluiting te laten vinden bij de wensen en behoeften van verschillende stakeholders.

  • Communicatief: weet kennis en vaardigheden over te dragen. Hecht belang aan de gebruiksvriendelijkheid van onze applicatie en werkt aan het verbeteren hiervan

  • Pro-activiteit: neemt initiatief om problemen te adresseren en op te lossen, zet tijdig de juiste middelen in, beheerst de risico's en schaalt op tijd op indien het project niet meer conform de verwachtingen en planningen loopt.

  • Analytisch vermogen: weet hoofd- en bijzaken goed te scheiden. Kan complexe vraagstukken snel doorgronden en beantwoorden. Is kritisch op de huidige werkprocessen en voert hier verbeteringen op door.

Organisatie en team

Werken bij Gooise Meren is samen wonen, werken, ondernemen en plezier maken in een groen gebied met een rijke geschiedenis.

Gooise Meren is de jongste gemeente van het Gooi. Sinds 1 januari 2016 is de gemeente ontstaan uit een fusie van Bussum, Muiden, Muiderberg en Naarden. Het gebied barst van de historie en cultuur en staat bekend om zijn prachtige natuurgebieden en waterrijke omgeving aan het Naardermeer en IJmeer.

De gemeente heeft ongeveer 60.000 inwoners en 400 medewerkers. Al deze mensen zijn verschillend. In interesses, overtuigingen, afkomst, leeftijd en passies. We vinden het belangrijk om dit terug te zien in onze organisatie; diversiteit zorgt voor rijkere inzichten en betere resultaten. Samen met inwoners, ondernemers en andere partijen werken we aan een omgeving waarin iedereen zich thuis voelt. Samen zoeken we continu naar mogelijkheden om Gooise Meren te blijven verbeteren.

Afdeling FIA
De afdeling Facilitaire Zaken, Informatievoorziening & Automatisering (FIA) bestaat uit ongeveer 50 collega’s. Jouw thuisteam is Informatievoorziening & Automatisering (I&A) en telt 25 collega’s. Het team I&A bestaat uit systeembeheerders, functioneel beheerders, de gegevensbeveiligers, functionaris gegevensbescherming, privacy officer, informatiespecialisten, dataspecialisten en de informatiemanager.

Je werkt binnen FIA met deskundige collega’s, die vanzelfsprekend over de grenzen van hun eigen werk heen kijken. Doel is om maatschappelijke én technologische ontwikkelingen goed te volgen en deze toe te passen binnen de context van Gooise Meren. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor het eindresultaat naar onze inwoners en de organisatie. Dit betekent dat jij je collega’s goed weet te vinden en nauw samenwerkt.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 16 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 15 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.