Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Financieel Projectondersteuner RED

Gemeente Haarlemmermeer

Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland

Sluit over 14 dagen
Opdracht tarief 90Opdracht uren 36Opdracht locatie Zuid-Holland

Begindatum:

8 dec 2025

Einddatum:

10 apr 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

14 nov 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Bij voorkeur - per direct beschikbaar - zoekt de gemeente Haarlemmermeer een financieel ondersteuner. Werken als financieel ondersteuner RED bij gemeente Haarlemeermeer betekent ... Werken in een bedrijfsbureau met ambitieuze collegas, Ondersteunen en professionaliseren van de financiele (project) administratie en processen en daarmee bijdragen aan de beheersing van onze financien Werken aan goede management- en stuurinformatie, financiele overzichten en prognoses, facturen, uren etc.. Een dynamische werkomgeving, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheden. De kern van jouw functie De financieel Ondersteuner RED is een belangrijke kracht in de financiele administratie en bijbehorende processen van ons cluster. De kandidaat die we zoeken heeft affiniteit met gemeentelijke financiele processen en heeft een gezonde drive om procesverbeteringen te signaleren en door te voeren. Daarnaast ben je een belangrijke schakel in de opbouw van een nieuw portfoliomanagementteam. Met jouw analytische blik, structuurgevoel en communicatieve vaardigheden help je om het portfolio voor het fysiek domein op orde te brengen. Je bent nieuwsgierig, scherp en niet bang om vragen te stellen die ertoe doen. Jij ziet kansen waar anderen vooral complexiteit zien en je hebt het lef om nieuwe paden te verkennen, ook als ze nog niet uitgestippeld zijn. Je bent analytisch sterk en vindt het leuk om structuur aan te brengen in een wereld vol dynamiek. Je houdt van puzzelen met gegevens, maar ook van samenwerken met mensen: je zoekt de verbinding, vraagt door en helpt anderen om het belang van goede data te zien. RED is een beleidscluster maar werkt ook aan eigen projecten en aan projecten van derden. De projectenportefeuille binnen het fysieke domein is de afgelopen jaren zowel gegroeid als aanzienlijk complexer geworden. Daardoor ligt de focus binnen het bedrijfsbureau voortdurend op het professionaliseren van de financiele (project)administratie en onderliggende processen.

Werkzaamheden

  • Het inventariseren van projecten en activiteiten binnen het fysieke domein.
  • Het verwerken, analyseren en visualiseren van gegevens (voortgang, capaciteit, planning) in Excel.
  • Het ontwikkelen en beschrijven van werkprocessen voor portfoliomanagement, samen met collegas uit de betrokken clusters.
  • Het opstellen van rapportages en dashboards
  • Het meedenken over verbeteringen in de informatievoorziening en datakwaliteit.

Eisen

  • minimaal een hbo werk- en denkniveau, bijvoorbeeld richting bedrijfskunde, bestuurskunde, data-analyse of projectmanagement.
  • ervaring met data-analyse en Excel (Power Query, draaitabellen, visualisaties)

Wensen en competenties

Wensen

  • ervaring met tooling zoals Power BI

Competenties

  • Je werkt zorgvuldig
  • bent analytisch sterk
  • kunt complexe informatie begrijpelijk presenteren
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden en weet collegas mee te nemen in nieuwe werkwijzen en de daarvoor benodigde data
  • Je werkt graag in teamverband en draagt bij aan een cultuur van leren en verbeteren
  • Je kunt omgaan met veranderingen en vindt het leuk om iets nieuws op te bouwen

Organisatie en team

Als cluster Ruimte, Economie en Duurzaamheid (RED) zijn we verantwoordelijk voor alle ruimtelijke ontwikkelingen in de gemeente, economie, luchthavenzaken, mobiliteit, doortrekken Noord-Zuid-Lijn, duurzaamheid en energietransitie. Een prachtige uitdaging waar we als MT en gehele cluster voor staan. We zijn trots op ons werk, en terecht. We groeien elke dag, en dat is ook nodig want onze uitdagingen groeien ook. We steunen elkaar, altijd, en zorgen ervoor dat we met elkaar de klus aan kunnen. Het cluster bestaat uit zes teams: Ruimtelijke ontwikkeling, Landschap & Stedenbouw, Ruimtelijke plannen, Economische- en Luchthavenzaken, Energietransitie en Verkeer & Vervoer. Met elkaar adviseren wij bestuur, directie en andere clusters over de ruimtelijke en economische ontwikkelingen binnen de polder, over de strategische positionering van de gemeente in het overleg met rijk, provincie, de Vervoerregio- en Metropoolregio Amsterdam. Het cluster Ruimte, Economie en Duurzaamheid laat zich kennen door een hoge mate van professionaliteit, veel collegialiteit, hulpvaardigheid en een informele werksfeer.

Gespreksinformatie

De interviews worden ingepland op woensdag 3 december a.s. Gelieve hiermee rekening te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Dienstencategorie Andere diensten

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.