Functioneel Beheerder SAP

Gemeente Hardenberg

Stephanuspark 1, 7772 HZ Hardenberg, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 13 dagen
Geen maximum 24 - 32 Overijssel

Publicatiedatum:

18 jun 2025

Sluitingsdatum:

1 jul 2025

Begindatum:

-

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Omschrijving van de opdracht
De gemeente zoekt een ervaren functioneel beheerder voor het financiële systeem SAP (iFinanciën van PinkRoccade). In deze rol ben jij de cruciale schakel tussen de gebruikersorganisatie (o.a. financiële administratie, fin. beheer, controllers, fin. adviseurs en financieel beleid) en ICT/leverancier. Je zorgt ervoor dat het systeem optimaal aansluit op de bedrijfsprocessen, beheert functionele wijzigingen en borgt de continuïteit van het systeemgebruik.

Je draagt bij aan de inrichting, optimalisatie en (door)ontwikkeling van het financiële systeem. Daarnaast geef je gebruikersinstructies, beheer je autorisaties, bewaak je de aansluiting op wet- en regelgeving (zoals BBV, AVG) en geef je advies bij systeem upgrades en releases. Je werkt zelfstandig, maar nauw samen met applicatiebeheer/ICT, leveranciers en gebruikersgroepen.

Bij deze opdracht zijn de volgende resultaten aan verbonden:

  • Governance stuk Applicatie/ Functioneel beheer in relatie tot alle financiële processen.

  • (Actualisatie) architectuurplaat van het financieel domein inclusief functionele beschrijvingen.

  • Volledige inrichting en beheer van gebruikersrollen, autorisaties en rapportages in SAP.

  • Opstellen en onderhouden van documentatie: handleidingen, werkinstructie en communicatie over systeemwijzigingen.

  • Afhandeling van meldingen en incidenten met advisering aan eindgebruikers over impact en oplossingsrichting.

  • Bewaking van compliance op BBV, AVG en auditvereisten.

  • Advies en uitvoering bij releases en wijzigingsverzoeken.

  • Instructie en training van eindgebruikers, inclusief opstellen van opleidingsmateriaal.

In deze rol werk jij zelfstandig en volgens de afgesproken resultaten en planningen. Je handelt binnen de gestelde gedragsregels, protocollen en veiligheidsvoorschriften van de opdrachtgever.

Gemeente Hardenberg stelt een laptop en telefoon beschikbaar voor veilige en continue toegang tot systemen.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als functioneel of applicatiebeheerder binnen een gemeentelijke organisatie;

  3. Aantoonbare werkervaringmet een documenten- of factuurscanningsysteem (zoals Decos, Kofax, LIAS e.d.), , maak duidelijk aantoonbaar in het cv welk systeem en waar deze werkervaring opgedaan is;

  4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het verbeteren van bedrijfsprocessen op financieel gebied (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);

  5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het geven van trainingen en/of workshops aan eindgebruikers binnen een gemeentelijke organisatie (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);

Selectiecriteria  (weging, totaal 100 punten

  1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding (5 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met SAP (iFinanciën) van PinkRoccade, maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring opgedaan is (20 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaarmet scansysteem KOFAX, maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring opgedaan is (15 punten);

  4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als functioneel of applicatiebeheerder binnen een gemeentelijke organisatie (40 punten);

  5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het verbeteren van bedrijfsprocessen op financieel gebied binnen een gemeentelijke organisatie (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten);

Competenties
De ideale kandidaat beschikt over de volgende competenties:

  • Sterke communicatieve vaardigheden;

  • Organisatiesensitiviteit;

  • Flexibiliteit en aanpassingsvermogen;

  • Ervaring met projectmatig werken;

  • Praktische en oplossingsgerichte instelling.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland  op donderdag 3 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 2 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Hardenberg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Hardenberg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.