Stephanuspark 1, 7772 HZ Hardenberg, Nederland
Begindatum:
5 jan 2026Einddatum:
1 jul 2026Publicatiedatum:
8 nov 2025De gemeente Hardenberg is voor het Maatschappelijk domein per direct op zoek naar een Informatiemanager. Je werkt samen met de Strategische- en overige informatiemanagers van de gemeente Hardenberg aan de hand van de i-visie* het organisatiebrede i-beleid* uit. Jij adviseert en ondersteunt het management van het Maatschappelijk domein met betrekking tot informatievoorzieningsvraagstukken. Jij vertaalt de business wensen naar de informatievoorzieningsketen en hebt visie op het applicatielandschap binnen het Maatschappelijk Domein. Hieruit initieer jij tactische en strategische acties en legt de verbinding en coördinatie met andere onderdelen van het domein op het gebied van informatievoorziening.
*https://www.hardenberg.nl/fileadmin/documenten/i-documenten/ivisie_gemeente_Hardenberg.pdf
https://www.hardenberg.nl/fileadmin/documenten/i-documenten/ibeleid_gemeente_Hardenberg.pdf
Je hebt een heldere visie op informatiemanagement en brengt de nodige ervaring, kennis en kunde mee. Je kunt projectmatig werken en overziet het effect van dit project op zowel operationeel, tactisch als strategisch niveau. Beschikt over een helicopterview initieert projecten maar bent tegelijkertijd instaat op tactisch niveau inhoudelijk mee te kunnen denken met de operatie.
Je adviseert en ondersteunt het management van Maatschappelijk domein over informatievoorzieningsvraagstukken (binnen het vastgestelde beleid);
Je stelt een projectportfolio op voor de jaren 2024 en 2025;
Je maakt projectstartups en business analyses voor o.a. de nieuwe wettelijke taken;
Je stelt verbeteringen voor bij onder andere proces- en zaakgericht werken, digitalisering en houdt je bezig met doorontwikkelingen binnen het huidige applicatielandschap.
Je adviseert over inzet van data-gedreven werken en Artificial Intelligence.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Informatie manager/adviseur bij een gemeente;
Aantoonbare werkervaring op het gebied van informatievoorziening binnen het Sociaal Domein bij een gemeente.
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau (10 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij een gemeente (40 punten);
Aantoonbare werkervaring met architectuur op het gebied van informatievoorziening (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met NORA en GEMMA (30 punten).
Goede communicatieve vaardigheden en goede contactuele eigenschappen;
Organisatie sensitief;
Innovatieve en creatieve denkwijze;
Empathisch vermogen;
Goede balans tussen flexibiliteit en standvastigheid;
Goed analytisch en probleemoplossend vermogen;
Accuratesse;
Doorzettingsvermogen;
Resultaatgerichtheid;
Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken;
Dienstverlenend;
Durft mensen aan te spreken vanuit een positieve grondhouding waarbij het organisatie/projectbelang voorop gaat;
Sterk analytisch vermogen en in staat om dit helder naar de collega's, met verschillende werk en denkniveaus, te communiceren.
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Opties verlenging
3 x 6 maand(en)
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen een extern administratief broker systeem. Voor meer informatie zie de bijbehorende documentatie.
Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.
