Crackstraat 2, 8441 ES Heerenveen, Nederland
Begindatum:
17 nov 2025Einddatum:
30 mei 2026Publicatiedatum:
20 okt 2025Deze opdracht betreft een tijdelijke inzet als Regisseur GEO-informatie. De nadruk ligt op inhoudelijke ondersteuning bij de afronding en invoering van nieuwe applicaties: dg-Dialog BGT en KaartViewer (GIS-viewer). Hier zoeken wij specialistische kennis voor. Je levert een actieve bijdrage aan het testen, optimaliseren en implementeren van deze systemen, zodat de organisatie soepel kan overstappen op de nieuwe werkwijze.
Daarnaast wordt van je verwacht dat je meedenkt en ondersteunt bij het lopende onderzoek naar toekomstbestendige basisadministraties. Dit onderzoek is gericht op het toekomstbestendig inrichten en beheren van basisregistraties (zoals BGT, BAG, WOZ). Je signaleert knelpunten, denkt mee over procesverbeteringen en brengt praktijkervaring in bij het formuleren van aanbevelingen.
Het tijdelijke karakter van deze opdracht wordt mede bepaald door het feit dat na afronding van het onderzoek naar toekomstbestendige basisadministraties de definitieve taken en functies opnieuw worden beschreven en ingericht. Tot die tijd ligt de nadruk op het ondersteunen van de organisatie in de overgangsfase en het leveren van inhoudelijke expertise.
Naast deze tijdelijke en projectmatige werkzaamheden, ben je als Regisseur GEO-informatie ook verantwoordelijk voor het dagelijks beheer van de gegevens binnen de BGT. Je laat objecten inwinnen en muteert, levert en distribueert gegevens. Je onderzoekt en verwerkt terugmeldingen die betrekking hebben op de BGT, houdt het dashboard BGT bij en de Kadaster kwaliteitsrapportages BGT, en hebt nauw contact met afnemers en belanghebbenden zoals collega's van Openbare Werken, BAG en WOZ. Ook het kenbaar maken van publiekrechtelijke beperkingen via BRK-PB en het kadaster behoort tot jouw taken. Je adviseert en rapporteert (ENSIA) over de kwaliteit en kwantiteit van de BGT en hebt oog voor procesverbeteringen.
Verantwoordelijkheden
Deze opdracht is een tijdelijke inzet met een duidelijke begin- en einddatum, gericht op het ondersteunen van de organisatie tijdens de overgang naar nieuwe applicaties en het onderzoek naar toekomstbestendige basisadministraties.
Je levert een inhoudelijke bijdrage aan de succesvolle implementatie en afronding van de nieuwe applicaties dg-Dialog BGT en Kaartviewer (GIS-viewer.) Dit omvat het testen, optimaliseren en borgen van een soepele ingebruikname.
Je ondersteunt en denkt actief mee in het onderzoek naar toekomstbestendige basisadministraties (zoals BGT, BAG, WOZ). Je signaleert knelpunten, brengt praktijkervaring in en levert input voor het opstellen van aanbevelingen en rapportages.
Je draagt bij aan het formuleren van een advies of rapportage over de toekomstige inrichting van de basisadministraties.
Je onderhoudt nauw contact met afnemers en belanghebbenden (zoals collega's van Openbare Werken, BAG en WOZ) en adviseert en rapporteert (ENSIA) over de kwaliteit en kwantiteit van de BGT.
Je signaleert en initieert procesverbeteringen waar mogelijk.
Je levert gedurende de opdracht een volledig en actueel BGT-beheer en garandeert verwerking en publicatie van mutaties conform landelijke standaarden, actuele dashboards en kwaliteitsrapportages, tijdige afhandeling van terugmeldingen en distributie volgens leverkalender. Acceptatie vindt plaats bij aantoonbare oplevering zonder foutmeldingen.
Tijdelijkheid van de opdracht: Deze opdracht is tijdelijk van aard, omdat na afronding van het onderzoek naar toekomstbestendige basisadministraties de definitieve taken en functies opnieuw worden beschreven en ingericht. De inzet is bedoeld om de organisatie te ondersteunen in deze overgangsfase en om te zorgen dat het reguliere beheer van de BGT ononderbroken doorgaat.
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Regisseur GEO-informatie of in een vergelijkbare functie binnen het domein van basisregistraties.
Aantoonbare ervaring met CAD- en GIS-systemen, zoals bijvoorbeeld FME, QGIS Kartviewer (Geonovation) of ArcGIS.
Kennis van het bijhouden van de BGT.
Afgeronde relevante opleiding, bij voorkeur in de richting van landmeetkunde/geodesie, geo-informatie, data en design, bouwkunde, civiele techniek of stedenbouw.
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 70 %
Gewicht van prijs: 30 %
Ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie.
Gewicht: 30 %
Ervaring met en kennis van de BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen.
Gewicht: 20 %
Ervaring met implementatie en/of testen van nieuwe applicaties.
Gewicht: 15 %
Kennis van relevante wet- en regelgeving rondom basisregistraties.
Gewicht: 10 %
Ervaring met communicatie en samenwerking met verschillende interne en externe stakeholders.
Gewicht: 10 %
Ervaring met procesoptimalisatie binnen basisregistraties.
Gewicht: 15 %
Samenwerken:
Je werkt effectief samen met collega’s van verschillende afdelingen en externe partijen.
Communicatief vaardig:
Je kunt helder en duidelijk communiceren, zowel mondeling als schriftelijk, met diverse stakeholders.
Analytisch vermogen:
Je bent in staat om gegevens en processen te analyseren en verbanden te leggen tussen verschillende basisregistraties.
Resultaatgerichtheid:
Je houdt het doel van de opdracht voor ogen en werkt gericht naar het behalen van afgesproken resultaten.
Initiatief nemen:
Je signaleert kansen voor verbetering en komt proactief met voorstellen.
Flexibiliteit:
Je kunt goed omgaan met veranderingen en schakelt makkelijk tussen verschillende werkzaamheden.
Kwaliteitsgerichtheid:
Je streeft naar een hoge kwaliteit van het beheer en de gegevens in de BGT.
Probleemoplossend vermogen:
Je weet knelpunten te signaleren en komt met praktische oplossingen.
Je zult nauw contact hebben met afnemers en belanghebbenden zoals collega's van Openbare Werken, BAG en WOZ.
De gesprekken vinden plaats op 5 november. Wij vragen je daar rekening mee te houden.
Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4.
De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Indien bij de eisen en/of de gunningcriteria gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan kan een kopie diploma en/of certificaat opgevraagd worden. Na gunning kan dit alsnog worden opgevraagd. Kunnen Externen dit niet aantonen (op het moment dat hierom wordt gevraagd), dan is definitieve afwijzing het gevolg.
Er kan gevraagd worden om een referentie. Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Ook de mogelijkheid om contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever sluiten we niet uit. Dit zal alleen gebeuren als de Externe in aanmerking komt voor een interview.
De gemeente Heerenveen verleend de nodige faciliteiten aan de Externe wanneer dit noodzakelijk is voor het uitoefenen van de opdracht. Een laptop wordt (indien noodzakelijk) ter beschikking gesteld door gemeente Heerenveen.
Is van toepassing op alle verkregen informatie gedurende de opdracht bij de Gemeente Heerenveen.
Iedere arbeidskracht (dus ook een externe) mag bij gemeente Heerenveen alleen starten met de werkzaamheden wanneer deze beschikt over een VOG (niet ouder dan 6 maanden). De VOG dient voor aanvang van de werkzaamheden overhandigt te worden aan de gemeente Heerenveen. Kan er geen VOG overlegt worden dan is definitieve afwijzing het gevolg.
Het uurtarief kan in geval van verlenging eenmaal per kalenderjaar, voor het eerst 12 maanden na de ingangsdatum van de eerste initiële inhuurperiode, na akkoord van Opdrachtgever worden geïndexeerd. Indexering vindt plaats conform CBS cijfers. Het is Opdrachtnemer nadrukkelijk niet toegestaan om andere indexeringen (bijvoorbeeld cao verhogingen) door te voeren.
De kandidaat is inzetbaar vanaf 17 november 2025 tot en met 30 mei 2026 voor 24-32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 6 maanden.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Deze opdracht is tijdelijk van aard, omdat na afronding van het onderzoek naar toekomstbestendige basisadministraties de definitieve taken en functies opnieuw worden beschreven en ingericht. De inzet is bedoeld om de organisatie te ondersteunen in deze overgangsfase en om te zorgen dat het reguliere beheer van de BGT ononderbroken doorgaat.
Ja, 1 x 6 maanden
Minimaal: € 75,00
Maximaal: € 90,00
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.
