Controller infrabeheer, vastgoed en interne dienstverlening

Gemeente Houten

Onderdoor 25, 3992 XH Houten, Nederland

Sluit over 7 dagen
Opdracht tarief 125Opdracht uren 32 - 36Opdracht locatie Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

6 dec 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Als controller bij Gemeente Houten ben je meer dan een cijferexpert: je bent een sparringpartner voor teammanagers. Je adviseert gevraagd en ongevraagd over beleidsontwikkelingen en bedrijfsvoering, ontwikkelt financiele kaders en zorgt dat deze goed landen in de organisatie. Daarnaast lever je een actieve bijdrage aan de doorontwikkeling van onze vakgroep Control en help je mee om processen slimmer en efficiënter te maken.

Gemeente Houten zoekt naar een ervaren controller voor de afdelingen infrabeheer, vastgoed en interne dienstverlening om ons te helpen de jaarrekening op goede wijze te doorlopen. We vullen deze opdracht tijdelijk in, in afwachting van een vaste medewerker die we in de aankomende periode gaan werven. De nadruk in deze functie ligt in de aankomende periode bij de afdelingen infrabeheer en vastgoed.

Doelstellingen: Bijdragen aan een toekomstbestendige gemeente.

Werkzaamheden:

  • Sparringpartner zijn voor teammanagers.

  • Gevraagd en ongevraagd adviseren over beleidsontwikkelingen en bedrijfsvoering.

  • Financiële kaders ontwikkelen en zorgen dat deze goed landen in de organisatie.

  • Actieve bijdrage leveren aan de doorontwikkeling van de vakgroep Control.

  • Helpen processen slimmer en efficiënter te maken.

  • De jaarrekening op goede wijze doorlopen voor de afdelingen infrabeheer, vastgoed en interne dienstverlening, met nadruk op infrabeheer en vastgoed.

Waarom Houten?
Omdat wij geloven in korte lijnen, open deuren en ruimte voor initiatief. Bij ons krijg je de kans om echt impact te maken: jouw adviezen dragen direct bij aan een toekomstbestendige gemeente. We combineren denken met doen, schakelen snel en zoeken samen naar innovatieve oplossingen. Persoonlijk contact staat centraal met collegas, inwoners en partners.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;

  • Een maximum uurtarief van 125,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als controller of financieel adviseur in het infrabeheer en vastgoed;

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur of controller binnen infrabeheer en vastgoed binnen een gemeentelijke organisatie;

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Financiën;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de P&C cyclus binnen een gemeentelijke organisatie;

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van stukken voor een jaarrekening in een overheidsinstelling.

Competenties

  • Je bent een verbinder die eigenaarschap toont en zelfstandig initiatief neemt;

  • Je bent analytisch sterk en denkt in mogelijkheden;

  • Je bent communicatief vaardig en overtuigend in je advies;

  • Je hebt affiniteit met procesverbetering en doorontwikkeling van systemen.

Organisatie en team

De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen t Goy, Schalkwijk en Tull en t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Gespreksinformatie

De gesprekken zijn gepland op donderdag 18 december 2025 tussen 13.00 uur en 16.00 uur.

De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 december 2025 bericht.

De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

Mogelijk maar nog niet bekend

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Houten mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Houten.

Overige informatie

  • De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.