Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur Informatiemanagement

Gemeente IJsselstein

Overtoom 1

LOONDIENST
Sluit over 12 dagen
32 Utrecht

Publicatiedatum:

2 aug 2025

Sluitingsdatum:

15 aug 2025

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Binnen de gemeente IJsselstein willen we informatiemanagement extra stimuleren. Daarnaast moet er in 2025 en 2026 diverse beleidsstukken worden opgesteld met de bijbehorende uitvoeringsplannen. Ook is de wens om 1 centrale planning te maken voor de vakgebieden IV IM en ICT. In 2025/20026 willen we het cluster Informatie verder optimaliseren met duidelijke rollen en taken en verantwoordelijkheden. Je spart samen met de Adviseur Informatiemanagement over het optimatlisatie proces en komt met de nodige verbetervoorstellen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q.iPad;
  • Aantoonbaar beschikbaar per 1 september 2025 voor 32 uur per week gedurende gehele opdracht fysiek op locatie;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur informatiemanagement of direct vergelijkbaar, benoem dit duidelijk in het cv;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar binnen een gemeente;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur informatiemanagement of direct vergelijkbaar (35 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met verbetertrajecten binnen informatiemanagement (25 punten);

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Klantgericht
  • Delegeren
  • Luisteren
  • Doorzettingsvermogen
  • Tactisch en strategisch gedrag
  • Motiveren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Assertiviteit
  • Besluitvaardigheid
  • Organiseren
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ons stadje.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 18 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 15 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Gemeente faciliteert geen mobile devices zoals laptop en telefoon.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
  • Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 12 augustus 2025 09.00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op 14 augustus 2025, 09.00 uur gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 15 augustus 2025 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.