Medewerker Gegevensbeheer (BAG)

Gemeente Kaag en Braassem

Westeinde 1, 2371 AS Roelofarendsveen, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 5 dagen
80 28

Publicatiedatum:

20 jun 2025

Sluitingsdatum:

27 jun 2025

Begindatum:

-

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

28
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Organisatie
Kaag en Braassem is een kleine organisatie in een uitgestrekt gebied, midden in het Groene Hart. De gemeente telt elf dorpskernen rondom het vele groen, mooie molens én de twee grote wateren het Braassemermeer en de Kagerplassen. Sport, verenigingsleven, bloementeelt en hart voor historie zijn enkele kenmerken van de gemeente en haar inwoners. 

Omschrijving van de opdracht
Als medewerker gegevensbeheer BAG speel je een rol in het beheren en actualiseren van de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG). Jouw werk zorgt ervoor dat de gegevens van onze gemeente kloppen en gebruikt kunnen worden voor beleid, dienstverlening en administratie.
Met jouw expertise in basisregistraties draag je bij aan het verwerken van omgevingsvergunningen, het opstellen van huisnummerbesluiten, en het coördineren van kwaliteitscontroles. Jij bent de schakel tussen verschillende teams en partijen, waaronder WOZ, Kadaster en geodata-leveranciers.

Je werkzaamheden zijn zeer divers en bestaan onder andere uit:

  • Het verwerken van BAG-gegevens, zoals omgevingsvergunningen en definitief ingemeten geometrieën als ook het opstellen van ambtelijke verklaringen en het bepalen van de gebruiksoppervlakte;

  • Het begeleiden in het proces tot straatnaamgeving;

  • Het opstellen van huisnummerbesluiten, begeleidende brieven en huisnummertekeningen;

  • Het opsporen en oplossen van discrepanties tussen BAG en BGT;

  • Het afhandelen van terugmeldingen en verzoeken en het verstrekken van informatie aan aanvragers en andere belanghebbenden;

  • Het coördineren van controles en het verbeteren van datakwaliteit;

  • Het ondersteunen van BRK-PB en BRO-projecten.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten;

  2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  3. Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;

  4. Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving omtrent basisregistraties, zoals BAG, BRK-PB en BRO, benoem waar dit is opgedaan;

  5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker gegevensbeheer (BAG);

  6. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur);

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met een BAG-applicatie, benoem de applicatie en waar dit is opgedaan (25 punten);

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als medewerker gegevens beheer (BAG) bij een gemeente (40 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met werken/kunnen interpreteren van bouwtekeningen, omschrijf duidelijk in het cv (20 punten);

  4. Een maximaal uurtarief van €80,- excl btw en incl reiskosten woon-/ werkverkeer (15 punten).

Competenties

  • Proactief;

  • Gestructureerd;

  • Sterk verantwoordelijkheidsgevoel;

  • Zelfstandig;

  • Leergierig en enthousiast.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 3 juli 2025, in de middag vanaf 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 2 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Kaag en Braassem mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Kaag en Braassem. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.